Sarah Taelman

In de kijker

Kurt Velghe
‘t Klakske
3 min readSep 7, 2020

--

Sarah (midden) in Liefde voor toneel (2017)

Sarah beseft tijdens dit intervieuw ineens zelf hoe snel de tijd gaat. Ze is ondertussen al tien jaar lid en is regelmatig te zien op de planken of achter de bar. Hoog tijd om haar eens wat beter te leren kennen.

Dag Sarah, hoe lang ben je al lid van Klakkeboem?

Ik zocht het daarnet nog eens op en ik schrok er zelf van… Ik speelde voor het eerst mee in Groot Alarm en dat was in de krokusvakantie van 2010. Time flies when you’re having fun…

Wat trekt je zo aan in deze vereniging?

De gezelligheid, de fun en het plezier in de late uurtjes 😉.

Wat vind je van de stukkeuzes?

Ik hou van de afwisseling in de keuzes. Dit is één van de sterktes van Klakkeboem.

Welk stuk zou Klakkeboem ooit eens moeten spelen?

Ik zag ooit eens een toneelstuk van Allo Allo en mochten we ooit nog eens een stuk zoeken met een (hele) grote bezetting lijkt me dat echt iets voor Klakkeboem.

De gezelligheid, de fun en het plezier in de late uurtjes 😉

Wat was jouw favoriete stuk ooit?

Ik was onder de indruk van de creatieve aanpak van Iedereen Don Quichot, zowel in spel, kostuums, decor én muziek. Ik was helemaal mee in het verhaal en in de fantasie van Cervantes.

Iedereen Don Quichot (2016)

Aan welk stuk heb je hele goeie herinneringen?

Ik keek net nog eens op de website en er zijn enorm veel stukken waar ik hele goeie herinneringen aan heb. Als ik er dan toch eentje moet kiezen, is het Per(on)geluk. Een heel fijn stuk om te spelen en veel sfeer en verbondenheid onder de acteurs.

De tragedies van Shakespeare fascineren me. Die toneelstukken zijn al zo oud en toch blijven de thema’s en verhalen aanspreken en inspireren.

Per(r)ongeluk (2012)

Heb je ambitie om ooit meer te zijn dan hetgeen je nu doet binnen Klakkeboem?

Nee, eigenlijk niet. Ik ga blij zijn om binnen een paar jaar — wanneer de kinderen wat ouder zijn — eens terug op de planken van Klakkeboem te staan, maar ik amuseer me nu achter de bar 😊

Wat is jouw favoriete muziek? CD?

Ik hou enorm van de muziek van Mumford & Sons, Editors en Yevgueni. Dit zijn groepen die ik meermaals live gezien heb en die me echt meenemen met hun muziek en teksten.

Wat is jouw favoriete toneelstuk?

De tragedies van Shakespeare fascineren me. Die toneelstukken zijn al zo oud en toch blijven de thema’s en verhalen aanspreken en inspireren.

Wat is jouw favoriete boek?

Ik lees heel veel boeken en mijn favoriete schrijvers zijn Karin Slaughter, Camilla Läckberg en Nikki French. Er zijn echter maar weinig boeken die me zo geraakt hebben als De Boekendief van Markus Zusak (en ja, zelfs met traantjes…).

Bedankt voor dit verhelderende interview, Sarah.

Graag gedaan.

--

--