Garanti Bankası’nın uygulama arayüzünü yenilerken yaptığı çok temel hatalar

Numan Çebi
Tasarım
Published in
2 min readMay 12, 2020

Bu geri bildirimi Garanti’ye ilettim, yetmedi blogda yazdım, kesmedi Medium’daki Tasarım yayınına da ekliyorum. Belki benzer pozisyonlarda çalışanlar denk gelir de böyle hatalar yapmazlar, bir ümit.

2 hafta önce tüm bankacılık işlemlerimi yapmak üzere Garanti’yi kullanmaya başladım. Eskisinden çok daha aktif kullanıyorum ve günde en az 10 kez uygulamaya giriş yapmam gerekiyor çeşitli nedenlerle.

Garanti Bankası, bugün uygulamasını yenilemiş, uygulamaya giriş yaptıktan sonra her şey çok güzel görünüyor, arayüz güzel olmuş öncekine kıyasla; aşırı fazla değişiklik var diyemeyiz ama olduğu kadarıyla gayet memnun kaldım bu yenilemeden ama 2 konu var ki beni çileden çıkarıyor. Bunların ikisi de Garanti hesabına giriş yapmadan önce. Deneyimi hayal edin, nasıl büyük bir hata. Düşmanı tasarlamış Garanti’nin sanki.

Birincisi, uygulamayı her açtığımda 2–3 saniye boyunca bir animasyon oynatıp markasını gösteriyor. Öncekinde böyle bir şey yoktu ve animasyonlu yapmaları ayrıca canımı sıkıyor, kullanıcıya hakaret gibi bir şey, logoyu koy yarım saniye geç işine. Bir de izletme bana bu BBVA logosunu ek 2 saniye boyunca. Anladık BBVA markasını öne çıkarmaya çalışıyorsunuz da bu kadar da olmaz. Giriş butonuna basmak için saniyelerce tetikte bekliyorum ve bu sırada sinirleniyorum nasıl bu kadar düşüncesiz bir splash screen koyarlar diye. Eski flash siteler gibi “introyu geç” koysaydınız bir de.

İkincisi, ilki yetmezmiş gibi giriş butonunun yerini de değiştirmişler. Ezberlediğimiz yerde (orta ve aşağıya yakın) olmadığı gibi, bir de çoğu parmağın erişemeyeceği kadar yukarıya çekmişler (ya da öyle hissettiriyor) ve sola dayamışlar. Önceki gibi ortalı olsa ya da tam (ekran kadar) genişlikte olsa yine bir nebze kurtaracak ama ne hikmetse bu yeni uygulamayı tasarlayan(lar) herkesin solak olduğunu varsaymış herhalde.

Çok canım sıkıldı, Twitter’dan Garanti’ye yazdım, cevap gelir mi bilmem, gelirse bu geri bildirimi ciddiye alırlar mı onu da bilmem ama bu UX Fail’ı kayıtlara geçmesi açısından buraya da eklemem gerekiyordu. İç dökümü bir nevi.

Umarım bu iki ufak gibi ama büyük hatadan dönerler.

--

--