Garanti’nin her arayüz güncellemesinde daha kullanışsız olmayı başarabilmesi

Numan Çebi
Tasarım
Published in
2 min readJan 10, 2024

Garanti BBVA çok başarısız bulduğum mobil uygulama ve masaüstü web sitesinin arayüzünü, yine onu tüm imkanlarıyla ve yatırım çeşitliliğiyle kullanmayan birilerine yeniletmiş olacak ki; çok kullanışsız olsa da bir şekilde alıştığımız ve kabullendiğimiz eski arayüzü, daha kullanışsız hale getirmeyi başarmışlar.

Özelleştirilebilir alanlar, eskisinde daha azdı ama yenisi hem daha karmaşık, hem düzgün çalışmıyor (seçtiğim dışındaki şeyleri göstermesi gibi) hem de bazı seçimlerim, ters çalışıyor. Ne denediysem, memnun kalabileceğim bir kombinasyon bulamadım.

En sinir bozucu bulduğum şey de şu: Masaüstü Garanti anasayfamda yatırım araçlarında, çeşitli yatırım gruplarına göre filtreli toplam tutarı değil, “seçtiğim 3 tanesi dışında geri kalanının toplam tutarını” görüyorum. Yanlış okumadınız. Bir örnekle anlatayım: Hisse senetlerinin toplam tutarını değil, seçmek zorunda bırakıldığım 3'ü hariç toplam tutarı görüyorum. Neden zorunda bırakılıyorum, onu da açıklayayım: Çünkü; 3 tane seçmezsem bu sefer hisselerin toplamını da göremiyorum, tüm yatırım araçları ile birleştirip toplamını sunuyor. Bir diğer fiyasko da; seçtiğim 3'ünü değil de başka, kafasına göre belirlediği 3'ünü gösteriyorlar. Şaka değil, adeta çıldırmışlar. Hayatımda gördüğüm en saçma özelleştirilebilir arayüz ve bu zırvalar, bankadaki tüm diğer yatırım türleri için geçerli. Şey de komik: Kredi kartı borcumu (varsa) değil de kalan limitimi görüyorum. (Öncekinde anasayfada görüyordum “0” ise, “0” diye.) Biriken borcumu ben hesaplayacağım demek ki toplam limitten çıkarıp.

Keşke ekran görüntüleriyle anlatabilseydim bunları ama malum sebeplerle görüntü paylaşamıyorum, sadece kullananlar ve bu fiyaskonun sorumluları beni anlayacak.

Daha çok saçmalık var da üşendim şimdi, bedavaya UX danışmanlığı vermeyelim. Garanti BBVA Teknoloji test etmeden yayına almayın gözünüzü seveyim şunları.

Önceki Garanti gönderisine de gözatın.

Bu yazı, daha önce bir sosyal ağda paylaşılan şu gönderinin yansımasıdır.

10.1.24 tarihinde blog.numancebi.com adresinde yayımlanmış olan “Garanti’nin her arayüz güncellemesinde daha kullanışsız olmayı başarabilmesi” başlıklı bu yazı izinsiz kopyalanamaz, kaynak belirtilmeksizin alıntılanamaz. Gerektiği durumda lütfen e-posta ile izin isteyiniz. Hassasiyetiniz icin teşekkür ederim. Web ve uygulama arayüz tasarımı, UX danışmanlığı veya başka bir tasarımsal ihtiyacınız varsa kişisel siteme göz atın.

Originally published at https://blog.numancebi.com.

--

--