Canva AI

Bir Formül Değişikliği: Kimyagerden UI/UX Tasarımcısına Geçiş

Yasemin Ozel
Team Kraken
Published in
5 min readNov 10, 2023

--

Selam, ben Yasemin.

Mikrogrup’ta Junior Mobile UI/UX Designer olarak çalışıyorum. Bu yazımda size, kimyagerken nasıl tasarımcı olmaya karar verdiğimi ve gelişim süreçlerimden bahsedeceğim. Verdiğim riskli kararlardan çıkan sonucu düşündükçe, ne kadar yol aldığımı ve önümde ne kadar gelişim dolu upuzun bir yol olduğunu bilmek beni motive ediyor. Bu yazı, kişisel serüvenimde kendimi ait hissettiğim bu durağa nasıl ulaştığıma dair kısa bir anlatım sunarken, aynı zamanda bu başarıyı hedefleyen herkese bir ilham kaynağı olmayı amaçlıyor. İyi okumalar.

Sektör Değiştirmek

Açıkçası, tasarımcı olmaya karar vermek benim için büyük bir dönüşümü simgeliyordu. Üniversitede kimya bölümünden mezun oldum ve bir süre bu alanda çalıştım ancak bir dizi iş görüşmesi ve deneyimden sonra, istediğim tatmini bir türlü bulamadım. Bu süreçte, en değerli olan şeyin ne istediğimi bilmem olduğunu fark ettim. Huzurlu ve mutlu bir yaşam sürmek, kendi hayatıma zaman ayırabilmek ve içimdeki potansiyeli ortaya çıkarmak benim için büyük bir öncelikti.

Hem kendimi bulmak hem de iş bulmakla boğuştuğum bu dönemde beni çok iyi tanıyan, aynı zamanda kendi serüveniyle bana ilham olan arkadaşımın önerisi üzerine tasarım dünyasıyla tanıştım. Tasarımcı olmanın beni daha çok yansıttığını belirttiğinde, gerçekten de haklıydı. Sonrasında birçok blog yazısı okudum, pek çok video izledim ve sektörde başarı elde etmiş insanları takip ederek, bu alanda kendi başarı hikayemi oluşturabileceğime inanmaya başladım.

Yolculuğumun Temel Taşları: Başlama ve Öğrenme Sürecim

Başlangıçta korkutucu görünen, ancak ilerledikçe beni kendine bağlayan bir süreçti. Bildiğim sektörden kopmak, aldığım maddi-manevi riskler ve boşuna zaman kaybetme korkusu da hep aklımdaydı ama bir şekilde cesaret etmem gerektiğini de hissediyordum. Bu yüzden ilk olarak Figma öğrenmeye başladım; YouTube eğitim videoları ve online kaynaklardan yararlanarak ilerledim. Video izlerken eş zamanlı olarak pratik yapmak, öğrenim sürecimi hızlandıran bir faktör oldu.

Temel seviyeye geldikten sonra, Daily UI Challenge’a başlayarak pratik yapmaya başladım. Mevcut uygulamaları ve web sitelerini inceledim. Sık sık, deneyimsel ve tasarımsal açıdan nasıl iyileştirilebileceklerini sorguladım. Renk, estetik ve uyum konularında güçlü bir gözüm olduğuna inanarak, UX ilkelerine daha fazla odaklandım. Bu süreçte okuma, araştırma ve gözlemleme alışkanlığının önemli olduğuna inanıyorum; bu, sadece başlangıçta değil, kariyerimiz boyunca bize büyük fayda sağlayacaktır.

Ardından, günlük hedefler koyup bunlara sadık kaldım. Disiplin ve sabır sayesinde hedefime sistemli bir şekilde yaklaştığımı hissettim. Ayrıca ücretli kurslarda, pahalı eğitimlerde sürekli aklım kaldı fakat internetin sonsuz kaynaklarını kullanmaya odaklandım. Bu noktada, şansın çabayla birlikte sizi bulacağına ve siz geliştikçe imkanlarınızın da gelişeceğine inanmalısınız.

Ek olarak kendimi eğitirken, aynı zamanda network oluşturmayı da çok önemsedim. UI/UX sektöründe bağlantılar kurmaya çalıştım ve LinkedIn, Twitter gibi platformlarda tasarımcıları takip ettim. Behance, Dribbble gibi platformlar üzerinden de işlerini inceledim. Bu, yaparken farkında olmasam da sonrasında benim önüme büyük bir fırsat olarak çıkacak bir adım oldu 🙃

Portföy Oluşturma ve Staj

Portföy oluşturmak, benim için edindiğim bilgileri, yeteneğimi ve ilerlememi etkili bir şekilde paylaşmanın bir yoluydu. Deneyimsiz ve yeni bir tasarımcı olarak projelerde yer almamanın verdiği eksiklik, portföy oluşturmayı başlangıçta zor kılsa da, bir yerden başlamak gerekiyordu. Başlangıçta yaptığım tasarımları Behance üzerinde paylaşarak hem kendi gelişimimi izleme fırsatı yakalamış oldum hem de bir birikim elde ettim. Zamanla, diğer tasarımcıların case study sunumlarını inceledim ve bende sık kullandığım bir uygulamanın redesignını içeren bir sunum hazırlayarak portföyüme ekledim.

Figma öğrenmeye başladıktan yaklaşık 2 ay sonra ise iş hayatına da hakim olma ihtiyacı hissederek staj aramaya başladım. Bu süreç, bazı staj programlarının öğrenci olma kriteri içermesi, bazılarının hedefimden uzak başlama tarihleri belirlemesi ve bazılarına da kabul edilmemem sebebiyle pek kolay olmadı. Daha sonra kendim araştırarak ulaştığım bir startup şirketinde gönüllü olarak staja başladım. Staj süresince Figma becerilerimi geliştirmenin yanı sıra, ürün ve işleyiş hakkında da birçok bilgi edindim.

İlk İş Deneyimim: Paraşüt / Mikrogrup

Kendimi iş başvurularına hazır hissettiğim ve yavaş yavaş iş görüşmelerine başladığım sırada, aktif olarak kullandığım ve gelişim sürecimi paylaştığım Twitter (X) üzerinden aldığım bir mesajla, Mikrogrup bünyesinde yer alan Paraşüt’te serüvenim başladı. İşe alım süreci içerisinde en dikkatimi çeken ve benim için önemli olan kısım, UX Whiteboard Challenge’dı. O zaman daha önce karşılaşmamış olduğum bu yöntem, bir tasarımcının problem çözme yeteneklerini, kullanıcı odaklı tasarım anlayışlarını ve iletişim becerilerini değerlendirmek ve öngörmek için kullanılmaktadır. Bu yöntem sayesinde, işe alım sürecini farklı ve keyifli bir şekilde geçirdim. Aynı zamanda burada işe başlarsam kendimi geliştirmek ve iyi bir tasarımcı olabilmek için çalıştığım insanların bana katabilecekleri konusunda ipuçları vermiş oldu. Ayrıca daha önce kimya sektöründe girdiğim bir iş görüşmesinde kendimi mesleğe hiç bu kadar ait hissetmemiştim. Böylece aylar sonra sektör değiştirmenin benim için doğru bir karar olduğuna emin oldum.

Olumlu bir işe alım sürecinin ardından kendimi, dinamik ve harika iletişim becerileri olan Team Kraken’de buldum.

Team Kraken, 8 developer, 2 tasarımcı ve 1 analistten oluşan; Mikrogrup bünyesindeki tüm şirketlere mobil ürün geliştirme desteği veren bir takımdır.

İlk günden itibaren, herkesin birbirini desteklediği, geri bildirimlerin sağlıklı bir şekilde iletilip alındığı ve işbirliği ruhunun yüksek olduğu bir atmosferde çalışmak beni çok güzel etkiledi. Bu tür bir ekipte varolmak, her gün beni bir adım daha ileri taşıyor ve bende bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyorum.

Ekibe dahil olduğumdan beri tasarım süreçlerini birlikte yürüttüğümüz leadim Memduh Dursun’a özel bir paragraf ayırmak istiyorum. Çalıştığınız yerde gerçekten tecrübeli, işini titizlikle yapan ve aynı zamanda sizin gelişiminizi önemseyen birisiyle çalışmak büyük bir şans ve kendisi bu konuda benim şansım oldu. Öğrenmeye bu kadar açık ve hevesli olduğum bu dönemde, benimle bildiklerini ve birikimlerini paylaşmaktan, sorularımın cevaplarının daha fazlasını anlatmaktan hiç geri kalmadı ve kalmıyor. Sadece çalıştığımız projelerle sınırlı kalmayıp aynı zamanda kariyerimi düşünerek ve potansiyelimin farkına vararak, iyi bir UX tasarımcı olmam için beni destekliyor ve emek sarfediyor.

Ona bu teşekkürü ilk ettiğimde ise, tasarım direktörümüz Alper Ersoy’dan aynı desteği görerek çalıştığından bahsetmişti. Bu sayede, kurulan bu kültür ve güçlü iletişimin gelişimde ne kadar kritik bir rol oynadığını daha iyi anlıyorum.

Benim için bu tür bir tutumla karşılaşmak, hayatım boyunca nadir rastladığım bir şey olduğundan dolayı benim için çok değerli. Karakteri ile kendisine ve profesyonelliğine olan güvenimi sağlam temellerle kurabildiğim için birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyorum. Bu yüzden bu şansı ve değeri bana gösterdiği için buradan kocaman teşekkürlerimi iletmek istiyorum.

Mikrogrupta işler nasıl yürür?

  • Deneyim seviyesine bakılmaksızın her sürece dahil edilirsiniz.
  • Junior düzeyde olsanız da, bir operatör gibi değil, fikir ortağı olarak kabul edilirsiniz.
  • Geri bildirimleriniz, deneyiminize göre değil, işe olan katkınıza dayalı olarak değerlendirilir.
  • İşleri yönetmek için size alanlar açılır.

Kısacası bu yaklaşım, yaratıcılığınızı ve katkınızı en üst düzeye çıkarmak için özgür bir çalışma alanı sunar.

Her Şey Şimdi Başlıyor

Kendimi geliştirdiğim süre boyunca ilk hedefim bir işe girebilmekti, bu yüzden kendimi genelde iş ilanlarındaki talepler doğrultusunda eğitmiştim. Bu tam anlamıyla yanlış değildi ama biraz eksik kalmıştı. Şu an bir junior tasarımcı olarak kendime sorduğum soru ‘’Bir UI/UX Tasarımcı nasıl olmalı?’’. Bu sorunun etrafında eksikliklerimi tamamlamaya odaklanarak, kurumsal hayata dahil olmaya ve profesyonellik kazanmaya çalışıyorum.

Estetik detaylarla birlikte işlevsel çözümler üreterek yeteneklerimi kullanmak ve güncel trendleri sıkılmadan takip ederek kendimi sürekli geliştirebilmek, beni bu mesleğe bağlıyor. Araştırmayı seven, yüksek empatiye sahip ve detaycı biri olarak, problem çözmekten ve eleştirel düşünmekten zevk almak da benim için bir tasarımcının olmazsa olmazları.

Özetle, her sektörde olduğu gibi bu alanda da özveriyle çalışan herkesin, emeklerinin karşılığını eninde sonunda alacaklarına inanıyorum ve bu inançla şu an başardığımı hissederek ilerliyorum.

Hikayemi sabırla okuyan herkese teşekkür ederim. Umarım bu yazı, size ilham verir ve kendi hayallerinizi gerçekleştirmeniz için güçlü bir motivasyon kaynağı olur.

Burası biraz yapmacık gelebilir ama… Kendinize güvenin, kariyerinizde büyük başarılar elde etmek için çabalayın ve her anınızın tadını çıkarın. Hep birlikte daha fazla başarıya! ✨

Bizi aşağıdaki linklerden takip edebilirsiniz.✋🏻

--

--