Yapay Zekanın Geldiği Son Nokta: GPT-3

bekirtop
TechSheet
Published in
3 min readFeb 5, 2023

--

Sizce Yapay Zeka (AI) nedir? Günümüzde hangi noktadadır? OpenAI adlı şirketin geliştirdiği; hakkında videolar, makaleler, haberler yapılan GPT-3 nedir? Neler yapabilir? Bu yazımda size biraz bunun hakkında bilgi vermeyi amaçladım. Gelin teknolojinin son yıllarının, günümüzün ve geleceğin gelişen popüler alanı yapay zekaya ve ürünü GPT-3'e bir bakalım.

Yapay Zeka (AI), makinelere insan benzeri düşünme ve öğrenme yetenekleri vermeyi amaçlayan bir teknolojidir. Son yıllarda, yapay zeka algoritmalarının geliştirilmesiyle birlikte, bu teknoloji hızla ilerlemektedir. Özellikle makine öğrenimi yapay zeka algoritmalarının en önemli bileşenlerinden biridir. Makinenin öğrenmesi makineye, verileri analiz etme ve öğrenme yollarını bulma yeteneğini sağlar. Bu sayede, makinelere insan benzeri düşünme yetenekleri kazandırılır.

Piyano Çalan Robot

OpenAI, yapay zeka alanında öncü bir şirket olarak kabul edilir. OpenAI, yapay zeka algoritmalarının geliştirilmesi ve uygulanması konusunda çok sayıda proje gerçekleştirmiştir. Özellikle GPT-3, yazılı dil işleme ve metin üretimi konusunda çok başarılı olan bir yapay zeka algoritmasıdır. Bu sayede GPT-3, kullanıcıların sorularına ve isteklerine doğru şekilde cevap verebilmek için tasarlanmıştır. Ayrıca GPT-3, yapay zeka algoritmalarının yazılı dil işleme konusunda gerçekleştirilebilecekleri sınırları zorlamaktadır.

ChatGPT’ye Sorduğum Soru ve Cevabı

Şayet bu yazıyı benim yazdığımı düşünüyorsanız, ChatGPT’ye başarılı değil de çok başarılı desek daha doğru olur bence. Çünkü; bu paragraftan önceki iki paragrafı bu uygulamaya yazdırdım, yani GPT-3’e. Harika değil mi? Ayrıca bunu sormadan önce onu tanımak için onunla biraz sohbet ettim, daha doğrusu onu denedim. Yapay zeka, bilgisayar mühendisliği ve yazılım sektörünün geleceği hakkında tartışıp ondan çeşitli taleplerde bulundum. Bu yazılıma o dediğimi fark etmişsinizdir. Çünkü gerçekten karşımda her konu hakkında fazlasıyla bilgili bir insan var gibi hissettim.

Hadi eklediğim görsellere bakalım. Ona Anıtkabir’e nasıl gidebileceğimi sordum:

ChatGPT’ye Sorduğum Soru ve Cevabı

Ayrıca ondan bir de masaüstü bilgisayar önerisi istedim:

ChatGPT’ye Sorduğum Soru ve Cevabı

Ve bana gerçekten de araştırmalarım üzerine almayı düşündüğüm tarzda bir kasa önerdi.

Sizin de bu adresten bu teknolojiyi deneyimlemenizi tavsiye ederim.

Sonuç olarak teknolojinin gelişimi bizi daha 21. yüzyılın başında şaşırtıyor. Çarklı sistemlerden içten yanmalı motorlara kadar geldik. Ardından basit elektronik devrelerden bilgisayarlara geçiş yaptık. En sonunda da basit bir hesap makinesi kodundan onunla her şeyi konuşup her konu hakkında bilgi alabileceğiniz, söylemesi yanlış olmazsa tüm internete hakim bir Yapay Zeka ürettik. Bu sizce de hayranlık uyandırıcı değil mi? Kim bilir daha neler göreceğiz?

--

--