Sierra Leone’nin İlk Güneş Enerjili Çöp Arabası

Üniversite öğrencisi Mansaray, güneş enerjisiyle çalışan bir çöp arabası yaptı ve gerçekten çalışıyor!

Hüseyin Güzel
Technical Library
2 min readMar 14, 2024

--

HARPIS-SL’ye göre, Sierra Leone, çoğu hanenin yemek pişirmek ve diğer ilgili faaliyetler için yakıt kaynağı olarak odun veya kömür kullanması gibi çeşitli nedenlerden dolayı hava kirliliği açısından en savunmasız 17. ülkesidir. Buna araçlardan kaynaklanan kirliliği de ekleyin; ki ortada büyük bir sorun var demektir!

Artık Sierra Leone, Freetown şehri’den 24 yaşındaki Emmanuel Alieu Mansaray, bu kirliliğe karşı bir savaş veriyor.

‘Hayal Arabası’ adını verdiği araçla ilgili tüm detayları öğrenmek için Mansaray ile görüştük.

Mansaray, “Hayal arabası ilk olarak, toplumumuzdaki sosyal sorunları çözmek için yaratıcı teknolojiyi icat etme becerimin bir sonucu olarak ortaya çıktı. Bu yüzden, güneşten güç alan bir ‘Hayal Arabası’ yaratmaya karar verdim.” dedi.

“Hayal arabası ilk olarak toplumumuzdaki sosyal sorunları çözmek için yaratıcı teknoloji icat etme yeteneğimin bir sonucu olarak yapıldı. Bu nedenle, diğer yakıt türlerini kullanan arabaların yaydığı tehlikeli dumanları solumaktan kaynaklanan akciğer kanseri, astım vb. gibi bulaşıcı ve solunum yolu hastalıklarına yakalanma riskini azaltmak için gücünü güneşten alan ‘Hayal Gücü Güneş Arabası’nı yaratmaya karar verdim.” diye açıklama yaptı Mansaray.

Ancak bu aracı inşa etmek kolay bir iş değildi. Sabırlı mucidin bu işi tamamlaması üç yıl sürdü ve bunu ülkenin imza renkleri olan yeşil, beyaz ve maviyi kullanarak yaptı. Güneş enerjisi aracı Mansaray’a toplam 500 dolara mal oldu ve şu anda ülkesinde saatte 9 mil (saatte 15 kilometre) hıza kadar çıktığı görülebiliyor.

Mansaray, bir çocuğun sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olduğunu anlattı. “Çocukluğumdan beri yaratıcı çözümler üretmeye başladım. Gece boyunca evimizdeki elektrik sorununu çözecek muhteşem teknolojiler yaratıyordum. Bu enerjiyi ders çalışmak ve cep telefonlarımızı şarj etmek için kullandık.”

Şu ana kadar tutkuyla yürüttüğü projesi çok iyi karşılandı. “Dünyanın her yerindeki insanlardan çok sayıda olumlu geri bildirim aldım. Bana dünyaya açık ve olumlu bir örnek olduğumu söylediler. Hiçbir şey olmadan bir ilerleme kaydettim. Hatta bazıları işimi geliştirmem için bana maddi yardımda bulunmak bile istediler ama yeterli paraları yok.” dedi açıkmasında Mansaray.

Peki bu parlak mucidi gelecekte neler bekliyor? Mansaray, “Gelecekte hayalim büyük bir yenilenebilir enerji mucidi olmak” diye de ekledi. Onun hayalinin yakında gerçekleşeceğine şüphemiz yok!

Loukia Papadopoulos | Interesting Engineering

--

--

Hüseyin Güzel
Technical Library

EEE | PSM | Technical Editor & Writer | Siemens Mobility | Technical Library | Mentor of Sabancı Vakfı | huseyinguzel.net