Banka Uygulamalarının Aldığı İzinler

Yasin KAFADAR
TeknolojiPiri
Published in
2 min readMay 12, 2016

Google Play’de bulunan banka uygulamalarını incelediğim zaman aşağıdaki izinleri almış olduklarını gördüm.

Banka uygulamlarının almış oldukları izinler

Burada dikkatimi çeken bazı noktaları aşağıda maddelendirdim.

  • Bütün bankacılık uygulamları kullanıcılardan konum iznini istiyor. Bunun sebebi hepsinin içinde atmlerin ve şubelerin yerini gösteren bir ekranlarının olmasından dolayı kaynaklanıyor olabilir. Tabi bu izinle kullanıcılarının konum tespitini de yapabilirler ama ben bunu yaptıklarına inanmak istemiyorum :)
  • Sadece Finansbank’ın uygulaması Fotoğraflar/Medya/Dosyalar iznini istemiyor. Bu izin aslında manifest dosyasına android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE izninin eklenmesinden dolayı kullanıcılara soruluyor. Peki bu izin ne işe yarıyor derseniz büyük çoğunlukla sdkarta dosya açma, yazma ve okuma için kullanılıyor. Onun haricinde hiçbir banka uygulamasının sizin fotoğraflarınızla ilgileneceğini düşünmüyorum. İlgilense bile onları işleyip anlamlı bir veri üretecek kapasitede olmadıkları ortada.
  • Çoğu bankanın SMS iznini istemesinin sebebi ise telefonunuza gelen OTP mesajlarının otomatik olarak parse edilip, içindeki şifrenin gerekli textboxın içine yazılmasını sağlamak için kullanırlar. Yani tamamen sizi düşündükleri için. Onun haricinde yukarıda da dediğim gibi kimse sizin mesajlarınızı okuyup onlardan anlamlı bir veri çıkarmaya çalışmıyor.
  • Bazı bankaların bluetooth izni istemesinin sebebi de çok büyük ihtimalle avm içinde siz gezerken etraftaki beaconları yani bluetooth sinyallerini dinleyip size kampanya sunmaya çalışmaları. Siz bir mağaza önünden geçtiğiniz zaman o mağaza ile ilgili bir kampanya gelmesi çok olası

Benim dikkatimi çekenler bunlar oldu.

Bir anda içimden geldi ve hızlıca yazdım. Hatalar varsa eleştiriye açığım :)

--

--