Povestea Teleport

Grigore Danciu
teleport-ro
Published in
2 min readNov 1, 2019

Am înființat compania Carshare SRL în 2014 când m-am întors în țară din San Francisco. Car sharing-ul era foarte popular acolo, iar eu vroiam să aduc și în România posibilitatea de a folosi o mașină doar cât timp ai nevoie. Îmi aduceam aminte cum în facultate mă dădeam jos din autobuz-ul blocat în trafic și mergeam pe jos ca să ajung mai repede. Cultul folosirii unei mașini era foarte popular în București și mă așteptam că lumea o să se bucure să poată să aleagă dintre mai multe mașini, să nu-și mai bată capul cu parcatul, cu reviziile și întreținerea, și să plătească doar cât folosesc. Era înainte ca Uber să ajungă în București, și chiar și prietenii mei mai tehnici nu erau confortabili să-și dea datele cardului într-un app.

După multe luni de muncă la software, la dispozitivele de control al mașinii și la business, în sfârșit am lansat serviciul Instacar. Era o zi de noiembrie cu temperaturi mult sub 0, iar noi împărțeam fluturași în Sema Parc. Mă tot întrebam unde e toată lumea. Seara am văzut la știri că nu se mai văzuse soarele din nori de peste 20 de zile.

Filmuletul de prezentare din 2014

Partea de operațiuni părea complicată. Am descoperit însă că există și alte firme de carsharing în regiune, și am luat legătura cu ei sa aflu cum au reușit. Am fost surprins de cât de receptivi au fost și am aflat că mai toți se plâng de tehnologia pe care o aveau. Aveau nevoie fix de ce aveam eu. După nici o lună aveam deja primii clienți și pivotasem de la B2C în a fi o firmă de tehnologie de carsharing B2B.

De-a lungul timpului, software-ul si hardware-ul nostru de carsharing a fost folosit de 15 clienti pe 4 continente. Cel mai mare fiind Gfleet, serviciul de corporate carsharing al Google California, folosit zilnic de mii de angajați Google.

În 2019 am pus tot restul pe pauză și ne-am concentrat să lansăm în București Teleport, primul serviciu de carsharing cu livrare instant din lume. Scopul nostru este să facem bucureștenii să renunțe la mașinile personale, să rezolvăm problema parcării, să salvăm oamenilor timp și bani și să facem Bucureștiul mai curat.

Vom fi live luna asta (noiembrie 2019). Dacă ai citit până aici, aruncă te rog o privire pe siteul nostru goteleport.ro și lasă-ne un comentariu pe facebook cu părerea ta. Mai multe detalii despre concept în postarea următoare.

--

--