Gratis festival ZONNIG op zondag in Breda

“Een sterke flexpool opbouwen doe je door goed werk te herkennen en daar direct complimenten voor de geven.”

Carine Veldhuisen | Temper
Temper
Published in
4 min readJul 25, 2018

--

In mei 2018 startte STRND, een populaire evenementenlocatie in Breda, haar samenwerking met ons. We vroegen Charlotte Bakker, Horecamanager bij STRND, over haar ervaringen met ons platform en over hoe het komt dat bijna al hun diensten worden opgepakt.

Waarom zijn jullie met ons gaan samenwerken?

“STRND is een evenementenlocatie met enorme pieken en dalen. Het kan voorkomen dat we het de ene week gigantisch druk hebben met evenementen en de week daarop helemaal niet. Een sterke flexibele schil is voor ons dus erg belangrijk. Daarom zijn we Temper gaan proberen. We waren meteen enthousiast. FreeFlexers via Temper moeten zichzelf verkopen en houden van werken in de horeca, dat zie je direct terug op de werkvloer.”

Hoe proberen jullie een aantrekkelijke opdrachtgever te zijn voor FreeFlexers?

Het begint bij de functieomschrijving. Die probeer ik zo enthousiast mogelijk te schrijven. Ik plaats er ook een leuke foto bij. Als een FreeFlexer voor het eerst bij ons komt werken, krijgt hij/zij eerst een uitgebreide rondleiding en een T-shirt. Voordat de shift begint, drinken we gezellig wat met alle medewerkers van die dag en nemen we de briefing door. Iedereen is bij ons gelijkwaardig; of je nu een FreeFlexer bent die hier voor de eerste keer is of een medewerker die hier al een paar jaar werkt. We verdelen de taken en zorgen er samen voor dat het evenement een succes wordt. Tijdens de pauze krijg je iets te eten. Doordeweeks is dat gewoon uit de keuken en op zondag is er een foodtruck waar je wat lekkers kan halen. Als de shift is afgelopen, bespreken we deze onder het genot van een Corona. We geven op dat moment feedback, maar vragen ook zelf om feedback. Is het van beide kanten goed bevallen? Dan vraag ik direct of hij of zij bij ons in de flexpool wil.”

Indoor Foodtruck Festival

Jullie plannen de shifts ver vooruit. Merken jullie dat dit invloed heeft op het aantal aanmeldingen dat jullie krijgen?

“Jazeker. Voor ons wekelijkse evenement ZONNIG hebben we altijd 6 FreeFlexers nodig. De shifts voor deze evenementen zet ik al in juni online als het begint. Ik plan dan direct alle weken in tot en met september. Omdat we ruim van tevoren inplannen, worden deze shifts bijna altijd opgepakt. We zien dat veel FreeFlexers die in juni hebben gewerkt, ook hebben gereageerd op diensten tot en met september. Plaats ik nu een shift voor over een paar dagen, dan heb ik veel minder aanmeldingen om uit te kiezen of zelfs helemaal geen. Logisch ook. Als je mij nu vraagt wat ik over 2 dagen ga doen, dan is de kans groot dat ik ook al plannen heb.”

In een korte tijd hebben jullie een goede flexpool opgebouwd. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

“Wij herkennen goed werk en geven meteen complimenten. Als ik na een kwartier al merk dat een FreeFlexer zijn werk uitstekend doet, waarom zou ik dan wachten tot het einde van de shift om een compliment te geven? Snelle erkenning zorgt voor extra motivatie. Bij de evaluatie van de shift vraag ik natuurlijk of hij/zij onze flexpool wil komen versterken.”

Trouwerij bij STRND binnen

Zouden jullie ons platform aanraden aan andere horecazaken?

“Ja, absoluut! Wat ik een ontzettend groot voordeel van Temper vind, is dat je je eigen FreeFlexers kan selecteren. Krijg ik op een shift 9 aanmeldingen, dan kan ik zelf de keuze maken wie er komt werken. Die keuze maak ik op basis van werkervaring, ratings en opkomstpercentage. Bij een uitzendbureau heb ik deze inzichten simpelweg niet of verbergen uitzendkrachten zich achter hun werkgever. Mijn grootste uitdaging met Temper is een afzegging buiten de reguliere annuleringstermijn van 2 dagen. Het kan gebeuren dat je 3 dagen voor de shift nog op zoek moet naar iemand anders. Maar uiteindelijk heb je dat ook zelf in de hand. Je kan namelijk een strenge annuleringstermijn (72 uur) of een zeer strenge annuleringstermijn (7 dagen) aan houden.”

Ook werken bij STRND? Schrijf je snel in en check of er klussen zijn. Wil jij via ons platform FreeFlexers inzetten voor je restaurant, kroeg of hotel? Bekijk de mogelijkheden op temper.works/personeel.

--

--