Vijf vragen aan freelancer van de maand Stephanie

Carine Veldhuisen | Temper
Temper
Published in
4 min readSep 20, 2018

--

In todays talk praat ik met model en freelancer Stephanie Blommensteijn (25). Ik vraag haar naar haar passie voor de horeca, modellencarrière en master bestuurskunde. En, niet geheel onbelangrijk, hoe ze dit allemaal weet te combineren.

Je hebt een modellencarrière, werkt als freelancer en doet ook nog eens een master bestuurskunde. Hoe combineer je dat allemaal?

Heel goed plannen en keuzes maken, haha! Soms is dat niet altijd even makkelijk, dan wordt ik gevraagd voor een toffe klus in Turkije die een maand duurt. Dat gaat dan niet omdat ik naar school moet. Dat is dan wel even flink balen. Afgelopen zomer heb ik veel ruimte gehad om freelance horecaklussen op te pakken. Nu mijn studie weer begonnen is probeer ik zo’n een tot twee dagen te werken via Temper. Bij een modellenklus weet je vaak pas last minute of je gekozen bent voor de opdracht, dat is haast niet te combineren met mijn studie. Daarom focus ik me in mijn vrije tijd veel op mijn Instagram pagina. Dat vind ik zo fijn aan freelancen, je kunt zelf je tijd indelen en bepalen wanneer je werkt!

Hoe ben je als freelancer in de horeca belandt?

Vanaf mijn zestiende werkte ik bij een heel leuk restaurant bij mij in de buurt, helaas zijn zij ermee gestopt waardoor ik op zoek moest naar een nieuwe bijbaan. Heel jammer, want ik had het echt naar mijn zin. In die tijd verhuisde ik naar Utrecht, daar heb ik gewerkt bij verschillende restaurants maar kon nergens echt mijn draai vinden. Uiteindelijk kwam Temper op mijn pad, ik schreef me in en was direct enthousiast. Ik werd eerst een paar keer afgewezen voordat ik mijn eerste klus te pakken had, en toen ging het snel. Nu werk ik zo’n anderhalf jaar via het platform, eerst voornamelijk in de randstad, maar nu ook in brabant. Door mijn ervaring op het platform en een goede rating, kon ik zo aan de slag in brabant. Nu werk ik regelmatig bij opdrachtgevers als ASML Eindhoven, Schenker en Resort de Biesbosch.

Ook aan de slag als freelancer in de horeca? Schrijf je hier in!

Inmiddels werk je al zo’n anderhalf jaar als freelancer. Is het wat je ervan verwachtte?

Absoluut, in eerste instantie vond ik het wel spannend om me in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en hoe je precies je aangiftes etc moest doen. Gelukkig helpt Temper je daar heel goed bij, daarna was het easy peasy. Het leukste aan freelancen vind ik dat je steeds met andere mensen werkt en nieuwe plekken ontdekt. En alle verplichtingen die bij het leven als freelancer komen kijken, vallen me heel erg mee. Natuurlijk moet je vier keer per jaar je btw-aangifte doen, maar Temper geeft een maand van te voren een seintje en helpt je met een handige tool op de website. Omdat ik ook als freelance model werk ken ik inmiddels alle ins en outs van het freelanceschap, en weet ik als geen ander hoe ik mijn administratie moet bijhouden! Ik vind het heerlijk dat ik nu alle vrijheid heb om zelf mijn klussen in de delen en daarnaast helpt het mij ook een betere ondernemer te worden.

En hoe is het om voor zoveel verschillende opdrachtgevers te werken?

Heel gaaf! Je kunt echt overal aan de slag, de ene keer werk ik voor een cateraar, en een dag later sta ik weer in een chique restaurant. Je kunt zelf reageren op de klussen die je leuk lijken, waardoor je dus alleen op plekken werkt naar eigen keuze. Door te werken als freelancer ontmoet je ook ontzettend veel mensen. Natuurlijk is het werk niet altijd even leuk, dat kan ook niet. Soms is een klus eenmaal anders dan verwacht, maar uiteindelijk is dan de keuze aan jou of je daar nog een keer wilt werken, of niet! Daarnaast kun je alle ervaring die je opdoet bij verschillende opdrachtgevers, meenemen naar een nieuwe klus. Niet alleen leer je daar zelf veel van, opdrachtgevers kunnen ook weer leren van andere horecazaken!

Met zoveel klussen heb je vast een aantal favoriete opdrachtgevers, wat is je top drie?

Lastig, ik heb inmiddels al bij zoveel verschillende opdrachtgevers gewerkt! Eentje die zeker in de top drie thuishoort is ASML in Eindhoven. Vaak ben je daar allround bediening, en heb je veel verschillende werkzaamheden. De mensen daar zijn ook super vriendelijk en ik voel mij altijd heel erg welkom. Daarnaast werk ik graag bij Schenker in Breda en Tilburg. Het is keihard werken, maar het is absoluut teamwork en de sfeer is top. Last but not least werk ik graag bij Vroeg, dit is een hele mooie lunchzaak in Bunnik. Het eten ziet er verrukkelijk uit en alles is er geregeld. Altijd fijn werken!

Neem hier een kijkje op de Instagram pagina van Stephanie!

Ook Freelancer van de maand worden? Zorg dat je minimaal 6 keer hebt gewerkt en verdien een cadeaubon t.w.v. €50,-! Herken jij je in het verhaal van Stephanie of heb jij juist een ander interessant verhaal te vertellen? Stuur een e-mail aan carine@temper.works

Wil jij als freelancer aan de slag in de horeca? Dat kan! Schrijf je in bij Temper en ga zorgeloos aan de slag bij toffe opdrachtgevers bij jou in de buurt.

--

--