EMİR CAN İĞREK İLE TEPETAKLAK ÖZEL RÖPORTAJI

Tepetaklak Dergisi Editör
Tepetaklak Dergisi
Published in
2 min readJan 1, 2018

--

Emir Can İğrek

Yeniden mehabalar arkadaşlar…

Tepetaklak Özel Röportajları tüm hızıyla kaldığı yerden devam ediyor…

3. sayıda Can Kazaz ile röportaj yapmıştım. Bu sayıda da genel olarak tüm Türkiye’nin “Ben bir ayyaşım, sekiz çizer ayaklarım” sözleriyle tanıdığı Emir Can İğrek ile karşınızdayım. Ben, gerek soruları hazırlarken gerekse mailime cevap gelmesini beklerken her saniyede bu işi büyük bir zevkle yaptım. Bize zaman ayırıp, destek olduğu için Emir Can İğrek’e buradan tekrar teşekkürlerimi sunuyor sizleri röportajımızla baş başa bırakıyorum…

-Öncelikle sizi daha yakından tanımak isteriz. Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Adım Emir Can İğrek. 1993 Yılında Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde doğdum. Ufak yaşlarda müzikle ve edebiyatla ilgilenmeye başladım. Halen Yıldız Teknik Üniversitesi’nde öğrenimim devam etmekte.

- Sanatı sevdiğinizi nasıl farkettiniz? Müziğin gücüne olan inancınız nasıl başladı?

Çocukluğum boyunca hikayelere, şiirlere, şarkılara hep ilgi duydum. Bazı duyguları diğer insanlardan farklı olarak abartılı yaşadığımı fark ettim. Konuşarak içimdeki duyguları anlatmak eksik kalıyordu. Ben de şarkılarını yapmaya başladım.

- Şarkı sözü yazarken, bestelerken nelerden etkilenirsiniz? İlk bestelediğiniz şarkı nedir?

Şarkı yazarken bir çok şeyden etkilenirim. Kendi hayatımdan, başka bir hayattan, bir bakıştan, bir hikayeden… İlk gitarımla oturup besteleyip sunduğum parçam “Şubat Soğuğu”. Onun öncesinde besteler yapıyordum ama sunmaktan çekiniyordum.

- Yaptığınız şarkıları dinlerken neler hissediyorsunuz ve şarkılarınızdan hangisini seslendirmeyi daha çok seviyorsunuz?

Yaptığım şarkıları dinlerken gururlanırım. Bir parçayı bitirdiğimde gurur hissini yaşamıyorsam onu yayınlamam. Gurur hissini yaşamak için ise çok çalışmak gerekir. Kolayca yazabildiğiniz bir parçayla gururlanmazsınız. Tüm şarkılarımı seslendirmeyi seviyorum. Bir tanesini diğerinden ayıramam.

- İdol olarak aldığınız biri var mı?

İdol olarak aldığım biri yok. Birinin müziğinin, karakterinin etkisinde kalmak istemem. Ama hayranı olduğum sanatçılar var: Attila İlhan, Sezen Aksu, Aysel Gürel, Erkin Koray…

- Müzik alanında ilerleyemeyecek olsaydınız hangi alanda meslek sahibi olmak isterdiniz?

Bunu hiç düşünmedim. Kendimi garantiye almayı düşünen biri değilim.

- Şarkılarınızdan “Gönül Davası” nın hikayesini bizimle paylaşır mısınız?

“Sana Layık Değilim” filmini izledikten sonra Arabacı Osman’ın ağzından Türkan’a yazdığım bir parçadır.

- Yakın zamanda takipçilerinizi sevindirecek albüm çalışmanız var mı?

Evet bir albüm çalışmamız var. Güzel bir orkestra kurduk. Parçalar hazır. Nisan’a yetiştirmeye çalışıyoruz.

-Müzikle ilgilenen gençlere neler tavsiye edersiniz?

Ben de bir genç şarkıcı olarak yanıtlayayım: Tutkularımızın peşinden gittiğimizde inandığımız hayatı yaşayabiliriz. Korkmak çok olası. Birçok zorluk var. Fakat sen inanıyorsan yolundan kimse döndüremiyor.

Editör: Rana ŞAYAN

--

--