ترمبی مگ
terembi
Published in
3 min readFeb 18, 2017

--

نویسنده: حمید آزادگان

این بار نوبت تام کروز است که مارا با لبه فردا به آینده ای نزدیک و یک هجوم دیگر بیگانگان ببرد.

در لبه فردا (Edge of Tomorrow ) مهاجمان فضایی جدیدی را معرفی میکنند که بسیار سریع و خطرناکند و چالش جدی برای انسانها ایجاد میکنند.مردم کره زمین (در اینجا بخوانید ارتش آمریکا!) آرام آرام به جنگ با این موجودات میروند و با تولید سلاح جدید و اسکلت فلزی پوشیدنی کنترل اوضاع را تا حدودی در دست میگیرند.اما زمانی که قرار است انسانها با یک حمله همه جانبه کار بیگانگان را یکسره کنند،تازه به جدیدترین قابلیت این موجودات پی برده و با این حمله ظاهرا قافلگیر کننده،هزاران سرباز را به تله ای بزرگ میفرستند.
تام کروز (Tom cruise) در این فیلم نقش سرگرد بیل کیج را عهده دارد یک تحلیلگر نظامی که ابتدای فیلم اورا در تلوزیون در حالی میبنیم که برای مردم از جنگ صحبت میکند در صورتی که خودش در هیچ کدام از جنگها علیه بیگانگان شرکت نکرده و زمانی که به اجبار به میدان جنگ فرستاده میشود مشخص میشود که به اندازه یک سرباز ساده هم ارزش ندارد.

دیدن سرگرد کیج، این سرگرد تنزل یافته که مات و مبهوت وسط کارزار جنگ با لباس جنگی که هیچ از آن سر در نمیاورد رها میشود لذت بخش است.خصوصا که بازی فوق العاده تام کروز کاراکتر را باور پذیر و زیباتر میکند.
بیگانگان داستان ما در فیلم میمیکها(Mimics) هستند.جانوران تپنده عنکبوت مانندی که صدای جیغ مانندی دارند و دشمن مشترک انسانها میباشند.هرچند که مانند برخی فیلمهای دیگر این ژانر مانند لبه اقیانوس آرام (Pacific Rim) از گذشته و ماهیت بیگانگان اطلاعات زیادی نداریم،ولی به دلیل طراحی بینظیری که دارند،مهاجمان مرگبار دوست داشتنی هستند!

نقش اصلی قصه ماهم با کشتن یکی از همین موجودات وارد یک چرخه بی پایان زمانی میشود و با هربار مردن دوباره به روز قبل از جنگ برمیگردد.سرگردی که حتی استفاده کردن از سلاح را هم بلد نیست ناچار است که بارها و بارها وارد میدان جنگ شود. حالا تنها کسی که میتواند تام کروز را درک کند ودلیل اتفاقاتی که برایش افتاده است را توضیح دهد ریتا ورتاسکی است که نقش اورا امیلی بلانت بازی میکند.ورتاسکی سرباز بسیار ماهری است که به عنوان نمادی از جنگ علیه مهاجمان در فضای فیلم معرفی میشود.

به نظر میرسد امیلی بلانت هم برای نقشش زحمت زیادی کشیده است.او که در عین حال سرباز متبحر و خشنی است ،همزمان ظرافت های زنانه خود را هم حفظ میکند.زوج کروز و امیلی در این فیلم ترکیب خوش ساختی دارند.

کارگردان اثر داگ لیمان است که تجربه کارگردانی آثاری چون آقا و خانم اسمیت و هویت بورن را دارد.همچنین تهیه کننده فیلمهای زیادی نیز بوده داست.

ترکیب داستان خوب ،طراحی عالی بیگانگان،بازی های باورپذیر و البته جلوه های ویژه بینظیر در قاب کارگردانی داگ لیمان (Doug liman) میشود لبه فردا.

درست است که ژانر فیلم اکشن علمی –تخیلی است و اغلب فیلمهای این چنینی به فیلمهای پاپ کرنی معروفند،اما لبه فردا فیلمی است که فقط جلوهای ویژه کامپیوتری نیست.میتوان فیلم را دید، و از آن لذت برد.

لبه فردا
لبه فردا
Edge-of-Tomorrow-Alpha-Mimic

0

لینک همین مقاله در وبسایت ما :http://bit.ly/2kTsU3X از مجله ما دیدن کنید: مجله تحلیلی آموزشی ترمبی

--

--

ترمبی مگ
terembi
Editor for

terembi.ir سیک زندگی -فرهنگ و هنر-سلامت -اینجا بخوانید