Deák St. Kitchen a Fashion Streeten

Beszélgetés Jáki Tamással, a sous-cheffel

--

A The Hedonist, a Deák St. Kitchen sous chefjével — Jáki Tamással — készült interjúban kis betekintést nyújt az al fresco dining experiencebe.

Szia Tamás, örülök hogy végre megismerhetlek!

Szia. Én is!

Elég fiatalnak tűnsz, hány éves vagy?

Most töltöttem be a huszonötöt.

Kezdjük azzal, hogy hogy jött Neked a főzés!

Gundel Károly Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskolába érettségiztem majd 18 évesen Németországban kezdtem el a szakmai gyakorlatomat. Eleinte felszolgálóként dolgoztam. Egy idő után viszont egyértelművé vált, hogy a konyha sokkal jobban vonz, így inkább ezen a területen folytattam.

Mi az amiért megszeretted a főzést?

Számomra ez jelenti az önkifejezést. Érdekes mert anno grafikus szerettem volna lenni utána pedig 10 évig készültem a zeneakademiára. Aztán egyszer csak beszippantott a vendéglátás. Ez sokakkal úgy történik meg hogy közben elegük lesz a szakmából, nálam ez pont ellenkezőleg működött. Érzem, hogy az emberek szeretik amit csinálok és csupa jó ember között tanulhattam el a szakmai titkait.

Hogy jutottál a Deák St. Kitchen konyhájába?

Több helyen is dolgoztam. Egy ideig a Lánchíd 19 design hotelben majd onnan a mai napig is remek reputációnak örvendő Zona-ban. Onnan pedig átjöttem a Deák St Kitchenbe erre a sous chef pozicióra.

Hány emberrel dolgozol itt együtt?

Összesen nyolc emberből áll a csapat, én közvetlenül négy emberért felelek egy műszakban.

Mennyire fontos számodra a csapatod?

Nélkülözhetetlen! Nincs annál fontosabb — szerintem -, hogy jó legyen a kommunikáció és a csapatszellem. Csapat nélkül az ember eláshatja magát ebben a szakmában, emiatt igyekszem ezt a fajta légkört megteremteni magunknak. De nincs is nehéz dolgom ezzel mert szeretünk együtt dolgozni, talán pont azért mert látják rajtam, hogy sokat számít.

Hogyan jellemeznéd az étterem kínálatát?

Úgy alakítottuk ki a menüt, hogy a hús és hal ételek kerüljenek a középpontba. Az egyszerű, de annál finomabb érlelt Angus marhabélszín amiből a legtöbben rendelnek, de ugyanúgy nagy népszerűségnek örvend a méretesebb ausztrál Tomahawk steakünk is. Ezenkívül nagy energiát fektetünk abba, hogy magyar különlegességek is szerepeljenek az étlapon, mint például a Mangalica tarja amit vastagságától függően, oldalanként 4–4 percig lávakövön grillezünk ami végül a sütés közben lecsepegő zsiradéktól éri el a tökéletes, szenes ízhatást. Kukoricával és parmezános rizottóval tálaljuk.

Mangalica tarja grillezett kukoricával.

Figyeltek arra, hogy szezonális hozzávalókkal dolgozzatok?

Természetesen. Igyekszünk olyan belföldi beszállítókkal együtt dolgozni, akik kiváló minőségi alapanyagokat kínálnak, emiatt sokszor alkalmazkodnunk kell ahhoz, hogy éppen minek van szezonja. Egyébként a kérdésed pont aktuális mivel jelenleg is egy új, őszköszöntő étlapon dolgozik a chefünk, Sugár Róbert. Már várom, hogy debütáljon, rendkívül izgalmas ételek lesznek rajta!

Remélem, ennek kapcsán még lesz alkalmunk beszélgetni a jövőben. Addig is sok sikert kívánok Nektek!

Köszönöm.

--

--

Fashion Street Budapest
The Hedonist by Fashion Street Budapest

Located in the heart of Budapest, Fashion Street is Middle-Eastern Europe’s most prestigious shopping and lifestyle destination for Ladies & Gents.