Eindelijk meerdere accounts op Instagram

theFactor.e
theFactor.e
Published in
3 min readFeb 15, 2016

Door Mireille Stomp

Eindelijk was het zo ver, iets waar echt iedere Instagrammer op zat te wachten: je kunt nu meerdere accounts beheren in Instagram. Is dat handig? Ja. Dat is heel erg handig. Ik heb naast mijn privé account waar ik illustraties en dagelijks leven op post ook een Instagram account voor mijn honden. Mijn honden zijn namelijk enorm leuk en grappig. Om mijn vrienden niet te overladen met doggyspam heb ik een apart account voor ze aangemaakt. Ze zouden er nog es wat van kunnen gaan denken ;-) Tot vorige week moest ik iedere keer uit- en weer inloggen als ik als hondenspammer of als mijn persoonlijke zelf wilde posten. Nu er sinds vandaag ook voor theFactor.e een Instagram account is ben ik helemaal blij dat steeds uit- en inloggen om te posten tot het verleden behoort.

Hoe bevalt het, meerder account beheren in Instagram?
Het werkt super! Het is kinderlijk eenvoudig om een account toe te voegen en het switchen tussen de accounts is ook heel sympathiek opgelost. Leuk om te zien hoe er voor zo‘ n extra feature een mooie plek wordt gevonden. Waar uit opgemaakt zou kunnen worden dat deze uitbreidingen al lang bedacht en ontworpen waren, alleen langzaam worden uitgerold. Agile, zoals het hoort :-).

Bij ‘instellingen’ kies je voor: ‘Account toevoegen’.

Meld je aan en je bent direct klaar om te rocken.

Het switchen doe je heel makkelijk door op je naam bovenin te klikken. Je accounts worden zichtbaar en je klikt het account aan waar je in wilt werken.

De manier waarop Instagram laat zien in welk account je bezig bent en op welk account er een reactie binnenkomt is ook heel goed verwerkt. Je ziet in het reactievenster bijvoorbeeld‘als wie’ je aan het reageren bent. Heel slim gedaan. Eén en ander werkt overigens alleen als je de laatste update hebt.

Dan ga ik nu braaf wachten op de feature waar van ik vermoed dat ie ook al op de plank ligt, klaar om gebouwd te worden: reageren op een reactie door middel van een Instagram foto. Ik ben er klaar voor.

Bij theFactor.e zijn we er trouwens ook helemaal klaar voor; met deze nieuwe feature hebben we ineens allemaal de mogelijkheid om toffe kiekjes uit ons kantoor te delen. Daarom per vandaag: theFactor.e op Instagram. Jeej!

--

--

theFactor.e
theFactor.e

Creatief digitaal bureau. We maken online persoonlijk én eenvoudig. Qua aanpak, ontwerp en ontwikkeling altijd de eindgebruiker in het vizier. www.tfe.nl