德佛札克:月亮頌

Dvořák: Měsíčku na nebi hlubokém

--

這首詠嘆調為歌劇《水仙女》第一幕水仙女露莎卡(Rusalka)在靜夜裡唱起,沒有刻意表達悲哀的情緒,而是描寫深切綿遠的情懷,表現她對愛情的渴望。[節錄自本團2013年12月1日演出之節目單內容]

歌詞

Měsíčku na nebi hlubokém, 銀色的月亮在天空
světlo tvé daleko vidí, 你的光芒映照四方
po světě bloudíš širokém, 漫遊在遼闊雲天
díváš se v příbytky lidí. 凝神朝人們窗戶張望

Měsíčku, postůj chvíli, 月亮啊,請你留下吧
řekni mi, řekni, kde je můj milý! 告訴我,我的愛人今在何方

Řekni mu, stříbrný měsíčku, 銀色的月亮,請你告訴他
mé že jej objímá rámě, 我要用雙臂擁抱他
aby si alespoň chviličku 讓他在夢中想念我
vzpomenul ve snění na mě. 哪怕只有一剎那

Zasvit’ mu do daleka, zasviť mu, 遠方的月亮啊,請你照耀他
řekni mu, řekni, kdo tu naň čeká! 告訴他,我在這裡等他

O mně-li duše lidská sní, 他若夢見我
af se tou vzpomínkou vzbudí! 請將他從美夢中喚醒
Měsíčku, nezhasni, nezhasni! 月亮啊,留下吧,留下吧

本團演出

敬請參見

  • 來自Opera-arias.com的英語翻譯
  • YouTube的演唱示例,如下

--

--

YANG Eeche
新北市交響樂團 TMSO

臺師大音樂系碩士,主修管弦樂指揮,專長為合奏訓練、弦樂合奏技巧、古典主義作品研究、音樂圖書管理。