Traventure: ISTRA (Kotli —Štinjan — NP Brijuni)

mraskaj
Traventure
Published in
5 min readJun 11, 2020

Ako ne znaš gdje su hrvatske Pamukkale, koji istarski mostić je najpopularniji na Instagramu i zašto su Brijuni uvijek dobra ideja, onda je ovo plan puta skrojen baš za tebe! :)

Plan i lokacije koje sam obišla idealne su za vikend posjetu našem najvećem poluotoku Istri.

Kotli

Kotli — hrvatske Pamukkale

Već mi je neko vrijeme ovo mjesto, koje jako podsjeća na ultrapopularne turske Pamukkale, na listi prioriteta. Kad već ne idem do Turske, idem do Istre :)

Pokraj Buzina se smjestilo malo selo kroz koje teče rijeka Mirna. Ona u slapovima radi kotlaste udubine po kojima je selo i dobilo ime.

Kotli ili Kotle?

Prvi putokaz na uskim istarskim cesticama jasno je davao upute da se mjesto Kotle nalazi na 1,5km od mene. No, na samom ulazu u selo nailazim na ploču s natpisom Kotli. Na odlasku sam pak ugledala prakrasnu kamenu kuću sa starom pločom i nazivom sela — Kotle. Iako sam bila zbunjena, to nije umanjilo vrijednost prirodnih ljepota koje pruža ovo selo s tek nekoliko kuća.

Kotli — čudo prirode

Najbolje je doći autom i ostaviti ga na divljem parkingu prije natpisne ploče. Kako sam bila upućena od strane TZ Buzeta, spustila sam se ispod mosta i imala što za vidjeti:

Kotlarske udubine

Kako se baš nisam usudila pratiti tok rijeke, vidjela sam da su drugi posjetitelji okolnim putem došli na niže dijelove. Desno od mosta pratila sam biciklističku stazu i nakon 2–3 minute vidjela putokaz za slapove (lokacija). Strmi puteljak i grmovi s trnjem su mi malo otežali i usporili dolazak do rijeke, no samo treba biti dovoljno oprezan. I onda su uslijedili još ljepši prizori:

…i pogled na stari mlin s tirkiznom bojom vode u kotlovima:

Stari mlin

Štinjan

Nakon Kotli sam se uputila do mjesta Štinjan. Da budem iskrena, samo je jedan razlog posjete: drveni mostić koji je navodno najpopularniji na Instagramu, no dobila sam puno više!

Tvrđava Punta Christo

Na putu do famoznog mostića smještena je i tvrđava Punta Christo koju su baš uređivali pa posjete nisu bile moguće. Lokacija.

Tvrđava Punto Christo

Svjetionik Punta Christo

Spustila sam se od tvrđave prema moru i slijedila makadamski put uz obalu.

I nakon 10-ak minuta ugledala Puno Christo svjetionik:

A ispred njega veselo šarenilo:

Radi se, naime, o privatnom vlasništvu — Danijelov svjetionik. Lokacija.

Širom otvorenih očiju promatrala sam svaki, naizgled zapušteni, no pomno isplanirani detalj koji krasi ovaj posjed. Čak su i drvene stepenice bile umjetničko djelo za sebe:

Pulski most

I napokon! Dugo očekivani most za kojim je poludio cijeli Instagram, gdje se ljudi naslikavaju s osmijehom od uha do uha, gdje mladenci ovjekovječuju svoj najljepši dan u životu:

Da, za vrijeme mojeg posjeta, krajem svibnja 2020., stanje mosta je bilo kritično. Tuga i jad. :(

Instagram vs Reality (gornja slika by davor_djopar)

Nadam se da će ga ubrzo obnoviti, ako već nisu, pa da ga barem drugi mogu doživjeti u punom sjaju :) Lokacija.

Nacionalni park Brijuni

Brijuni su bili usput, a i zbog korone su imali akciju od 50% na ulaznice. Jedna, s prijevozom na otok i nazad, vodičem od 1,5h te vožnjom vlakićem po otoku, koštala je 90kn.

Brijuni kao safari park

Brijuni su, među ostalim, poznati i po raznim životinjama koje tamo žive: noj, jelen, zec, zebra, razne ptice, ljama, slon, koza, ovca, kornjača, patka, istarsko govedo, magarac, paun, deva i ostale.

Odmah po dolasku na otok, dočekao nas je vodič. Uputio nas je prema vlakiću i avantura je mogla početi. Slušali smo o povijesti ovog otočja, koje su poznate osobe ljetovale tu, kako je nastao safari park i još puno zanimljivih stvari.

Vožnja vlakićem

Brijuni su poznati i po golf terenu pa smo iz vlakića vidjeli i neke igrače.

Nakon vlakića smo otišli vidjeti još neke životinje, uključujući i najpoznatiju papigu zvanu Koko. Nažalost, ovog puta nije bio raspoložen za pričanje. Viđeni dio izleta je s ovime bio završen, a mi smo bili slobodno vratiti se bilo kojim brodom nazad u Fažanu.

Brijuni

Bilo je to prekrasnih 2 dana Istre. Posjeta hrvatskim Pamukkalama, istraživanje Punta Christo svjetionika i popularnog mostića, te uživanje na uvijek prekrasnim Brijunima.

Ako ti se sviđa ovaj tekst, nagradi ga pljeskom (Clap) i podijeli ga na društvenim mrežama! Hvala :)

ŽELIŠ PERSONALIZIRANO PUTOVANJE?

Ako želiš da i tebi osmislim putovanje skrojeno baš tvojim željama i ukusima (atrakcije, događanja, smještaj, aktivnost i dr.), javi mi se na: your.traventureATgmail.com

Bonus

UZMI 50 KN registriracijom na Revolut karticu koja ima najpovoljnije tečaje u inozemstvu!

Ako voliš putovati, iskoristi moj Airbnb ili Booking.com popust za svoj smještaj.

Ako više voliš fotke, zaprati me na mojem Instagram profilu!

Martina

--

--

mraskaj
Traventure

​CV & LinkedIn Consultant 💠 Tailored Trips Planner 💠 Incurable optimist. Passionately curious. Eternal traveler. 💠 www.biztique.hr