15 günün sonunda… #40sabaherkenkalk

Cahit Nuri
2 min readApr 17, 2016

--

Ocak ayından itibaren neredeyse 100 gün boyunca Barış Özcan’ın #zincirikırma videosundan ilham alarak zaten erken kalkmaya başlamıştım. Saatlerimizi 5.45'e ayarlayarak kalmaya başlamıştım. Pek tabi ilk başlarda kalkmakta zorluk yaşasamda güzel bir plan çıkarttım kendime.

5.45 kalkış
6'ya kadar su içme ve bildirim kontrolü
6'dan sonrasında kahvaltı ve geri kalan güne başlayış…

Tabiki de Barış Abi bununla yetinmeyerek uykumuza olan kastını #40sabaherkenkalk videosuyla daha da geri çekmek istedi. 😀 İyi de oldu. Saatler artık kalktığım zaman 5.37'yi gösteriyor.

Ama bu yazıyı asıl yazmak isteme nedenim benim kaçta kalkıp kaçta yattığımı duymanız değil. Çevremdeki insanların sıklıkla sorduğu soruları burada cevaplamak…

  • Bu kadar erken kalkınca ne yapıyorum ?
    - Uyanmayı keyif hale getirmek için ve güne daha neşeli başlayabilmek için akşam belirlediğim bir çizgi film izliyorum. Bu Tom ve Jerry bile olabilir. Bu sayede çocukkenki pazar sabahlarımı hatırlatıyor. Ve bence güzel bir başlangıç.
    -IFTTT üzerinde bulduğum recipe’ler sayesinde her sabah saat 5.30–5.45 arasında Wikipedia, Reddit üzerinde yer alan kendi belirlediğim alanlar içerisinden en popüler makaleler mail adresime geliyor ve her sabah bir tanesini okuyorum muhakkak. Recipe için buraya tıklayabilirsiniz.
    -Facebook, Twitter üzerinde gördüğüm ve merak ettiğim gönderileri Pocket’a kaydederek sabahları kalktığımda bunlara da bakıyorum.
    -Sonrası kahvaltı ve geri kalan gün aktiviteleri /yakın zamanda bunları da belli bir düzene oturtacağım./
  • Gün içerisinde yorgunluk/uykusuzluk hissediyor muyum?
    -Kesinlikle hayır. Çok enerjik bi insan olmadığım için zaten vücudum otomatik olarak ‘powersaving’ modunda çalışıyor. Bu da standart bir enerjide yaşamama yetiyor.
  • Kaçta yatıyorum ?
    -Sıklıkla değişmekle birlikte genel olarak 12'yi görmeden yatmıyorum. Ama 5 buçuk saatlik bir uyku genel olarak yeterli oluyor. Nasılsa yakın zamanda Barış Abi’den onun içinde bir proje gelecek. En azından videosunda bunun için açık bir kapı bırakmış.

DaVinci Uykusu’nu daha önce denemiş birisi olarak zaten çok fazla uykunun gerekli olmadığını düşünüyorum. Tek eksiğim şu sıralardaki yoğunluktan yapamadığım 30–45 dakikalık öğlen uykusu.

Özetle benim ilk 15 günüm bu şekilde geçiyor. Uykusuz, yorgun hissetmiyorum. Genelde günlerim güzel başlıyor ve kesinlikle sabah çizgi film izlemek kaç yaşında olursanız olun eğlenceli.

Bugün kalktığımda izlediğim çizgi filmle bu yazıyı sonlandırayım. 😀

--

--