Bu sene İngilizceyi Halledin

Hepimiz yeni bir yıla girerken envaiçeşit kararlar alırız ve çoğunu tutmayız. Gözlemlediğim kadarıyla, en çok alınan ve tutulmayan iki karar var; biri yabancı dil öğrenmek ve diğeri spor yapmak. İkincisi için ben de henüz çözüm bulamadım ama dil öğrenme konusunda çağımızın sağladığı bazı muhteşem araçlardan bahsetmek istiyorum.

Cagri Mentes
3 min readJan 7, 2017
New Year Resolutions (Yeni Yıl Kararları)

Hayır, bu kaynaklar BBC, British Council veya süper bir şey buldum adı ‘LiveMocha’ ya da ‘Rosetta Stone’ tarzı kaynaklar değil. Hatta herkesin öve öve bitiremediği Duolingo bile değil. (Güncelleme: Duolingo’nun 1 yılda yaptığı devasa değişikliklerden sonra kendisi hakkında ayrı bir yazı yazdım: Yeni Duolingo bildiğiniz gibi değil!) Çünkü nispeten yeni diyebileceğimiz bu kaynaklar bile okul kitapları tadında kaldı.

Paylaşacağım listenin diğer listelerden farkı sağdan soldan bookmark edip derlediğim bir liste olmaması. Hepsini bizzat kendim, her özelliğini denedim, onlarca öğrencimle kullandım, bazılarının geliştiricileriyle görüştüm, bazılarıyla birlikte çalıştım.

Temel mantık, kendimizi olabildiğince her ortamda İngilizceye maruz bırakmak diyor ve listeye başlıyorum.

  • İngilizce Konu Anlatımı gayet düzgün, kısa ve öz, hayatın içinden videolarla zenginleştirilmiş esprili bir üsluba sahip on numara bir YouTube kanalı. Özellikle okula, kursa destek arayan ve evde kendi çalışanların işine yarayacaktır.
  • Ben daha sınıf ortamı gibi bir şey istiyorum diyorsanız sizi Özkan Çelen ve samimi tarzıyla baş başa bırakıyorum. O tamamen bizden biri. Sitesinde bütün konuları 6 seviye altında sıralamış, gerçekten muazzam bir çaba harcamış.
  • Günde 5–10 dakika, sıkılmadan, filmlerden, dizilerden, her türlü videodan kesitlerle hem dinleme pratiği yapayım, hem de yeni kelimeler öğreneyim diyorsanız Türkiye’nin gururu Voscreen sizin için gelsin. Voscreen bir oyun gibi kurgulanmış, ayrıca oynamak istediğiniz seviyeyi veya dilbilgisi konusunu seçebilirsiniz. Voscreen tamamen ücretsiz.
Voscreen’de ortalama 15 saniyelik bir videoyu izledikten sonra doğru tercümeyi seçiyoruz
  • Ben dizi ya da filmin tamamını izleyeyim, İngilizce altyazının üstüne geldiğimde kelimenin Türkçe anlamını göstersin diyorsanız Rusya’nın gururu ororo.tv’ye bekleniyorsunuz. (Sanırım komşuyla ortak olup İngiltere’nin İngilizce üzerindeki egemenliğini bitiriyoruz. :))
Ororo’da altyazının üstüne gelince video otomatik durur
  • Memrise var bir de. Duolingo’yu duyanlar onu da duymuşlardır ama Memrise’ın bu listeye girme sebebi yeni eklediği özellik. Artık Memrise’ın hazırladığı derslerde sokak röportajlarından videolar görebiliyorsunuz. (Fakat bu özellik sadece ücretli versiyonda var maalesef.)
  • Şarkı severleri de unutmadım. Ben çok önermesem de, şarkıların çok faydasını gördüğünü söyleyen ciddi bir kesim var. Lyricstraining tam da onlar için. İstediğiniz şarkıyı aratın, seviye seçin ve şarkıyı dinlerken boşlukları doldurun.

Yüzlerce kaynak arasından en etkili bulduklarım bunlar ama bitmedi, İngilizcenizi geliştirmek için yapabileceğiniz başka şeyler de var. Temel mantık, olabildiğince hedef dile maruz kalmak demiştik. O yüzden aşağıdakilere de bir göz atın.

Diğer Araçlar

  • Konuşarak Öğren sizi ana dili İngilizce olan eğitmenlerle bir araya getirir. Ayrıca size özel ders içeriği ve eğitim programı ile İngilizce konuşma konusunda her türlü ihtiyacınız için destek olur. 2009'dan beri binlerce kişinin İngilizce konuşmasına yardımcı olan Konuşarak Öğren, İTÜ — KOSGEB destekli bir Türk girişimidir.
  • Google Translate’in Chrome uzantısı ile internette okuduğunuz sayfalardaki bilmediğiniz kelimelerin Türkçesini hızlıca öğrenebilirsiniz.
Özellikle haber okurken çok işimize yarayacak bir araç
  • Ayrıca Google Translate’te baktığınız bir kelimeyi favorilere ekleyebilir daha sonra Excel formatında listenizi indirebilirsiniz. Bu listeyi en kolay çalışma yöntemi ise yukarıda 5 numaradaki Memrise’a gidip Excel’den kelimeleri aktar demek. ;)
  • Son olarak, en çok canımızı sıkan şey konuşma kısmı. Bunun için de Speaky var. Siteden biriyle eşleşiyorsunuz ve siz ona Türkçe öğretirken, o size İngilizce öğretiyor. Site ilk açıldığında deneyip sadece 1 kişiyle eşleşebilmiştim ama aradan 2 yıl geçti, üye sayısı artmıştır diye tahmin ediyorum.

Şimdilik bu kadar. Eklemek istedikleriniz veya soracağınız şeyler için aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Deneyimleriniz de paylaşım kültürümüz için önemli. Herkese verdiği kararın arkasında durabildiği güzel bir yıl diliyorum. ;)

--

--

Cagri Mentes

Content Marketing Manager at ikas. Author of 3 Course Books. Trying to live multiple lives in a lifetime.