Getir Götür Hesabı (Mini Anlatı)

Tevfik Uyar
2 min readDec 30, 2016

--

Yaptım, bunu yaptım: Sigarayı bıraktım.

Lakin emin değilim… Gerçekten işe yaradı mı? Gerçekten iyi bir şey mi bu yaptığım?

Artık iç mekânlarda oturuyorum. Mekânda çalışan on sekiz yaşından küçük gerizekâlı bir kominin çakmağını evde unuttuğu için sigarasını ocaktan yakmaya karar vermesi, tam o sırada patronu geldiği için ocağı yakamayıp gazı açık unutması neticesinde olacak patlamayla ölme riskim iki katına çıktı. Gerçi tam mekân önünde otururken şehrin kapı açmayı beceremeyen zombilerce işgâli neticesinde önce zombi olmak, sonra da o sırada içeride oldukları için insan kalmayı başarıp bir süre sonra hakimiyeti ele geçirenlerce yakılarak ölme riskim yarı yarıya azaldı.

Bilimum teraslarda geçirdiğim vakit azaldığı için yükseklerden düşme riskim azaldı. Buna karşılık sokaklarda geçirdiğim vakit de azaldığı için depremlerde ölme riskim arttı.

Araç kullanırken otomatik pencereyi, külü dışarıya silkebilecek kadar fazla, cereyanda kalıp hasta olmayacak kadar az açmaya uğraşırken kaza yapma riskim yok artık. Fakat kaçınılmaz olarak uzun yollarda uyuyakalma riskiyle yaşayacağım artık…

Pikniklerde sigara izmaritiyle yangın başlatan dikkatsiz g*t ben olmayacağım ama sigarasızlıktan artan iştahım yüzünden daha uzun süre ve daha bol kömürle yanan mangalla yangın başlatan dikkatsiz g*t ben olabilirim.

Sigara içen kadınlarla ilişki olasılığım azaldı, çünkü küllük öpmüş gibi olmak istemiyorum. Sigara içmeyen kadınlarla ilişki olasılığım arttı, çünkü onlar da küllük öpmüş gibi olmak istemiyorlardı.

Toplamda kadınlarla ilişki olasılığım azaldı çünkü kilo aldım ama orta yaş sonrası için iyiyim… On yıl sonra daha genç görüneceğim…

Yine de çok sigarasız kaldığımda bir başkasının sigarasından bir fırt çekerek Epstein Barr virüsü kapma riskine maruz kalmadığım için mutluyum… Öte yandan kışın ortasında bile titreyerek de olsa soba altına oturduğum o günler geçtiği ve iç mekânlarda takıldığım için, birilerinin hapşırığından Rinovirus veya Influenza virüsü almam garanti neredeyse…

Yani bunların hepsi birbirini götürüyor. Ne ilginç…

AMA AKCİĞER KANSERİ RİSKİM AZALDI! KOAH OLMA OLASILIĞIM EPEY DÜŞTÜ! KALP HASTALIKLARI RİSKİM DE ÖYLE! ULAN HER GÜN CEBİMDE EŞŞEK GİBİ PARA KALACAK… AHAHAHAHA…

OHHHHHH. İYİ Kİ BIRAKMIŞıM YAHU! İyi ki bırakmışım… Yapabildim mi gerçekten?

Yaptım, bunu yaptım: Sigarayı bıraktım.

Lakin emin değilim… Gerçekten işe yaradı mı? Gerçekten iyi bir şey mi bu yaptığım?

Artık iç mekânlarda oturuyorum. Mekânda çalışan on sekiz yaşından küçük gerizekâlı bir kominin çakmağını evde unuttuğu için sigarasını ocaktan yakmaya karar vermesi…

--

--