Medium’da Geçen Hafta

Medium Türkçe
3 min readJan 13, 2017

--

Freelance Çalışmaya Nasıl Karar Verdim?

5 dakikalık okuma — Celil Bozkurt

24 yaşındayım, gelir elde ettiğim yazılım dilini öğrenmeye 6 ay önce başladım, ailemden farklı bir şehirde kendi evimde yaşıyorum, batırdığım girişim firmamdan kalan borçlarım var fakat bunların hepsine rağmen bir firmada maaşlı olarak çalışmayı reddediyor ve kendi alternatif gelirlerimi sağlamının yolundan yürüyorum. Bu yazıda, bu macerayı aktaracağım.

Söylesem tesiri yok, yazsam gözaltı…

6 dakikalık okuma — Ahmet Turan Köksal

Neredeyse her hafta, yüzümü köşeye verip, sessiz sessiz ağlayacak kadar beni üzen olayların haberini alıyor, kahroluyorum. Zaten fiziki olarak (psikolojik değil) üzülmeye, ağlamaya meyilliyim. Bunlar da yenilir yutulur, unutulur ve benim için hazmedilir üzüntüler değil.

Kişisel hedefimi 201 gün hiç sektirmeden nasıl yapabildim?

3 dakikalık okuma — Fırat Demirel

Aristoteles’in söylediğine inanıyorum ve bir şeye kuru kuruya inanmanın yeterli olmadığını da biliyorum. Zaten işin zor kısmı da burada başlıyor. Bir şeyi alışkanlık haline getirmek, mükemmelliğe giden kapıyı aralamak gerçekten çok zor. Lafı uzatmadan başlıktaki soruya dönelim; Kişisel bir hedefi 6 ay boyunca, bir gün bile sektirmeden nasıl yapabildim?

Kapıyı Slack’den Kontrol Etmek

4 dakikalık okuma — Selçuk

Madem yenilikçi teknoloji şirketiyiz, kapı otomatiği düğmesine basmak yerine neden bilgisayar ve telefondan kapımızı açmayalım ki? Daha da ileri gittik kapının Slack üzerinden bizimle iletişime geçmesini sağladık!

Kar Tanesine Hayransınız. Peki Ya Kendinize?

9 dakikalık okuma — Begüm Öztan

Ortalama bir insan nefesini yaklaşık 1 dakika tutabilir. Ancak bazıları için bu süre şaşırtıcı şekilde uzayabilir. Nefes tutmanın sınırını belirleyen şey, vücudunuzun oksijensizliğe ya da karbondioksit fazlalığına dayanıklılığıdır. Bu ikisine etki eden en temel faktör metabolizma hızınızdır. Metabolizma hızı ise tıpkı parmak izimiz gibidir, yani her birimiz için eşsizdir.

2017'de İngilizceyi Halledin

3 dakikalık okuma — Çağrı Menteş

Hepimiz yeni bir yıla girerken envaiçeşit kararlar alırız ve çoğunu tutmayız. Gözlemlediğim kadarıyla, en çok alınan ve tutulmayan iki karar var; biri yabancı dil öğrenmek ve diğeri spor yapmak. İkincisi için ben de henüz çözüm bulamadım ama dil öğrenme konusunda çağımızın sağladığı bazı muhteşem araçlardan bahsetmek istiyorum.

Deliler için kariyer imkanları — Acaba mümkün mü? #4 (Final)

6 dakikalık okuma — Mustafa Tandogan

Delirip de dağlara, ovalara, tarlalara kaçan beyaz, mavi, kırmızı, yeşil her renk yakalılar için kariyer imkanlarını yazdım. Sorun sende değil bende diyerek biten bu kariyerlerin sonu ne olacak, gelecekte ne tür işler olacak? Acaba serisinin son bölümünde delilere uygun şirketlerin listesini bulabilirsiniz.

Girişimciliğin “G”sinden bir takım ahkamlar

3 dakikalık okuma — Güney Mermer

“Köy yanıyor, bunlar girişim mirişim kovalıyor!” diyebilirsiniz. Deyin efendim, sorun yok. Çünkü emin olun bu lafı, ben de kendime günde en az 3 defa söylüyorum! Fakat gelin görün ki onca olumsuzluğa, umutsuzluğa ve ekonomik belirsizliğe rağmen, hayata geçecek fikir de damarda durmuyor.

Bu mektubu alıyorsanız muhtemelen Medium’daki Türkçe içeriklerle ilgileniyorsunuzdur. Daha fazlasını keşfetmek için buradan Medium’daki diğer Türkçe yayınlara göz atabilir veya buradan ilgili etiketleri takip ederek o etiketle yayınlanan son yazılardan haberdar olabilirsiniz. (Eğer bu e-postayı almak istemiyorsanız aşağıdaki “Unsubscribe” bağlantısını tıklamanız yeterli.)

Bizi Twitter ve Facebook’ta da takip edebilirsiniz. Teşekkürler!

Mobil uygulamalarımızla her yerde okuyun ve yazın: AndroidiOS

--

--