Başarı Hikayesi: Pranav Karthik

Kodlamaya olan tutkum nasıl başladı? WWDC deneyimim nasıldı? Bu soruların cevabı ve daha fazlası başarı hikayemde!

Ataberk Turan
TurkishKit
3 min readMar 6, 2020

--

Merhaba! Ben Pranav Karthik, 14 yaşında bir geliştiriciyim ve şu anda Vancouver, Kanada’da yaşıyorum. Programlamaya karşı inanılmaz bir tutkum var, özellikle iOS ve macOS gibi Apple platformlarına uygulama geliştirme konusuna ilgiliyim. Son zamanlarda AR ve ML alanlarına da ilgi duymaya başladım. Aynı zamanda ödevlerinizi akıllı bir şekilde yönetmenizi sağlayan Trackr uygulamasını geliştirdim — eğer dilerseniz App Store’dan indirebilirsiniz!

WWDC Scholarship Başvurum

WWDC Scholarship projem, WWDC’ye giden yolu artırılmış gerçeklik ile oyunlaştırıyordu. İlk olarak karakterinizi evden havaalanına yönlendiriyor, sonrasında WWDC binasına yolculuk yapıyor ve kısa birkaç sorudan sonra isim kartınızı alıyorsunuz. Oyunun amacı, eğlenceli bir şekilde insanların WWDC’ye dünyanın dört bir köşesinden yolculuğunu göstermekti. Oyunumu kodlarken, SceneKit, ARKit, AVFoundation ve Audio Toolbox’tan yararlandım. Bu linkten Scholarship projemin bir videosunu izleyebilirsiniz:

WWDC Deneyimim

WWDC’nin her gününden inanılmaz keyif aldım ve çok şey öğrendim. Apple’da çalışan mühendislerle konuşup onlardan tavsiye almak ve konferansta açıklanan yeni özelliklerle ilgili bilgi almak, hem eğlenceli hem de gelecek için çok yararlıydı. SwiftUI ve erişilebilirlik gibi çeşitli konularda sayısız oturuma katıldım. Aynı zamanda Swift Strike oyununu denemeye de fırsat buldum. WWDC’nin en çok keyif aldığım noktalarından biri, oturumların arasında “Design Lab”e gidip üzerinde çalıştığım uygulama konusunda tavsiye almaktı. Oradaki profesyonel tasarımcılara bana uygulamamı geliştirmem için birçok müthiş fikir verdi.🤩

Apple’ın Yazılım Mühendisliği kıdemli başkan yardımcısı Craig Federighi ve ben 🤘

Tabii ki bunlar dışında da müthiş bir deneyimdi: Sabah erken gelenler ücretsiz kahvaltı yiyebiliyordu, ve konferansın sonunda hepimiz Weezer’ın sahneye çıktığı Bash’te çok eğlendik (bakalım bu sene kim olacak!). Öğlen yemekleri de çeşitli ve lezzetliydi. Aynı zamanda başka geliştiricilerle tanışmak ve çevrenizi genişletmek için hem lab’lerde hem de aralarda birçok fırsat vardı. Apple’ın bize sağladığı yatakhanelerde veya McEnery Convention Center’a giden yolda ise diğer Scholarship kazananlarıyla konuşabiliyorduk. Bunun dışında, tüm Scholarship kazananlarının vakit geçirmesi için tasarlanan Scholarship Lounge’da dinlenebiliyor, yeni özellikler deneyebiliyor, veya projelerimiz üzerinde çalışabiliyorduk.😊

Youtuber iJustine ve ben!😇

WWDC Scholarship Başvurunuz için Tavsiye

Gelecekte WWDC Scholarship’e başvuracak olan insanlara en önemli tavsiyem, gerçekten tutkulu olduğunuz ve yaratmaya ilgi duyduğunuz bir playground projesi yapmanız olacaktır. Böylece önceden bildiklerinizi yaratıcı bir şekilde sunarak müthiş bir proje yaratabilirsiniz! Bunun dışında, geçmiş başvuruları inceleyerek kendi başvurunuzu geliştirmek için fikir edinebilirsiniz. Projenize son dokunuş olarak ekleyebileceğiniz, cutscenes gibi birçok havalı şey var.😉

Bu yazıda size başarı hikayemi anlattım. Umarım bu yazı sizin için faydalı olur ve sizde WWDC etkinliğini deneyimleme şansı yakalayabilirsiniz. Sadece kendinize güvenin ve yapacağınız işi tutku ile yapın. Hepinize başarılar!👋

(Bu başarı hikayesi Pranav Karthik adına Ataberk Turan tarafından yayınlanmıştır.)

Bizi daha yakından takip etmek istiyorsanız, sosyal medya hesaplarımıza aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Twitter | Instagram | Facebook

--

--

Ataberk Turan
TurkishKit

Apple Swift Student Challenge 2020 & 2022 Winner. Indie iOS Developer.