Hobinizi Canlandırın: Swift Student Challenge Başvurum

WWDC20 Swift Student Challenge kazananlarından biri olan Alkan Caner’in kodlamaya nasıl başladığını öğrenin!

Ahmet Alkan Caner
TurkishKit
4 min readJun 18, 2020

--

Herkese merhaba sevgili TurkishKit okuyucuları!👋 Ben Alkan, bu yazıda kodlamaya başlama ve Swift Student Challenge projemi geliştirme serüvenimden bahsedeceğim.

Kendimi tanıtırsam 16 yaşındayım ve Rami Atatürk Anadolu Lisesi’nde 11.sınıfa geçtim. Yazılım ve kodlama üzerine neredeyse 5. sınıftan beri ilgim var. Son 2 yıldır ise Swift programlama dilini öğrenmekteyim. Swift programlama dilini öğrenmeye başlayan herkes ister istemez kendisini WWDC konferansı içerisinde buluyor. İlk Swift öğrenmeye başladığım sene bir proje geliştirecek kadar bilgim yoktu ama bu sene proje geliştirdim ve başvurdum.

Sonuç; 🥳

Swift Student Challenge’ı kazandığıma dair Apple tarafından yapılan bilgilendirme.

Kodlamaya Nasıl Başladım?

Bilgisayar ilk başlarda benim için oyun oynama amacı dışında hiçbir şeyi ifade etmiyordu. Ortaokula geçtiğim zaman okulumuzda İbrahim Hocam sayesinde bilişim derslerinde Scratch ile basit şeyler ortaya çıkarmayı öğrendim. Scratch ile kolay bir şekilde hiç yoktan kendi kullanabileceğim programlar yaratmak beni bu konuda daha da motive etti. İlerleyen zamanlarda yine bilişim dersleri için Small Basic ile alakalı bir kitap aldım. Bu kitabı, ilk gün eve gider gitmez neredeyse hepsini inceledim ve bir sınav ortalaması hazırlayan program yaptım. Bu program o zaman benim için bulunmaz bir nimetti.

Daha da ilerleyen zamanlar da başka diller ile uğraşmak istedim. C# programlama dili ile alakalı bir kitap satın aldım ama kitaba ihtiyacım olmadığını zamanla farkettim, zaten kitaptan öğrenilmek istenilen her şeyin, internette binbir türlü anlatım şekli olduğu için kitabı çok fazla kullanmadığımı söyleyebilirim. C# programlama dili ile biraz daha uğraştıktan sonra lise sınavım için bir süreliğini ara vermek zorunda kaldım ama o sırada yine de bu konuları takip ediyordum.

Sınavım bittikten sonra bu sahalara tekrardan dönmek için yeni teknolojiler ararken Swift programlama dilini keşfettim. İnternet üzerinden Udemy kurslarından, Youtube’daki videolardan, TurkishKit bloglarından öğrenmeye devam ediyorum, elimden geldiğince etkinliklere katılmaya çalışıyorum. Ve çok daha başlarda olduğumu düşünüyorum.

WWDC Başvuru Sürecim

Swift öğrenmeye başladığım zaman TurkishKit topluluğunu keşfetmemle WWDC konferansını öğrendim. TurkishKit’in 2019 Temmuz ayında düzenlediği WWDC19 etkinliğine katıldım ve WWDC bursluları deneyimlerini bizlere aktardı, projelerini inceledik. O etkinlik gününden başvuracağım güne kadar paylaşılan projelerin çoğunu Github üzerinden birçok kez inceledim.

Bu sene Apple, WWDC bursluluk programını beklemediğim bir zamanda duyurdu. Duyurulduğu ilk gün, bütün sene katılmak için bir şeyler düşünsemde o an aklımda hiçbir proje fikri yoktu. Apple’ın son tanıttığı teknolojiler üzerinden yola çıkmak istedim ve projemde SwiftUI teknolojisini kullandım. SwiftUI teknolojisi ile alakalı öğrendiklerimin çoğunu projeyi geliştirme sürecinde öğrendim diyebilirim ve aklıma takılan sorularda bana en çok yardımcı olan yerlerden biri TurkishKit’in Slack kanalı oldu. Kimseye fikrini tam olarak detaylıca düşünmeden projeye başlamasını önermiyorum çünkü bu süreç içinde 3 tane proje değiştirdim. Bunun bana çok eksisi oldu. Başvurumun son anına kadar bilgisayar başında olmama rağmen eklemeyi unuttuğum şeyler bile oldu. Projemi gece saat 4:30 gibi tamamladığımda kendimdem bahsetmem gereken bölümde bu kadar zaman harcayacağım aklıma gelmemişti ve saat 6:54 ‘te başvurumu tamamlayabildim.

Başvuruyu tamamladıktan sonra karşıma çıkan ekran.

WWDC Projem

Benim için çok zor geçen süreçlerden biri projeme karar verme aşamasaydı. Bu konuda çok aceleci davrandığım için projelere başlayıp tekrardan başka projelere geçiş yapıyordum. Son olarak karar verdiğim proje Interactive Picture projesiydi.

Bu projede sadece SwiftUI teknolojisini kullandım. Bence benim projemde kazanmama en çok yardım eden şeylerden biri projemin bir hikayesinin olması ve kullanan kişinin kendi tablolarını oluşturabilmesi diyebilirim.

Hikayeden kastım, gerçek tabloları sanal ortama aktarıp onlara interaktif hale getirmek gibi bir hobimden olduğumu bahsettim ve bu hobimi proje için kullandığımı belirttim.

SwiftUI ile yapmanın da keyifli olduğu animasyonları projeme ekleyerek kullanıcının kendi animasyonlu tablosunu yaratmasını sağladım.

Projemi kodlarını incelemek isterseniz Github üzerinden indirip inceleyebilirsiniz.

Projemin demo videosu.

Aktarabileceğim Deneyimlerim

Bu senenin başında benim bir proje ile katılıp, kazanıp, şu an bu şekilde başkalarına yardım edecek bir yazı yazdığımı söyleseler belki de inanmayabilirdim.😉

  • Projeleriniz bir hikayesinin olması sizi daha da öne geçirebilir.
  • Her zaman planlı olarak hareket etmekte fayda var, bazen son dakika yaratıcılığı işe yaramayabilir.
  • Bir şeyler için çalışırken yardım almak başarı için en önemli etkenlerden biridir.
  • Başkalarının görüşlerini önemseyin. Çünkü onların görüşleri sizinkilere göre daha nötr olabilir.
  • Yaptıklarınızı paylaşmak sizi geri düşüreceğini düşündürmesin. Aksine sizi hem daha çok geliştirip daha da değerli yapacaktır.

Bir gün iyi işlerde karşılaşmak dileğiyle…

Bizi daha yakından takip etmek istiyorsanız, sosyal medya hesaplarımıza aşağıdan ulaşabilirsiniz!

Twitter | Instagram | Facebook

--

--