Meraktan Tutkuya: Benim için Yazılım Geliştirme

WWDC20 Swift Student Challenge kazananlarından biri olan Deniz Karakay’ın kodlamaya nasıl başladığını öğrenin!

Deniz Karakay
TurkishKit
4 min readJun 19, 2020

--

Herkese merhaba sevgili TurkishKit okuyucuları!👋 Bu yazımızda, benim kodlama macerama başlangıcımdan WWDC Swift Student Challenge kazananlarından biri olana kadarki maceramı konu alacağız.

Ben Deniz Karakay. Orta Doğu Teknik Üniversitesinde Elektrik Elektronik Mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim. Daha önce Android işletim sistemine Java ve iOS işletim sistemine de Swift programlama dilini kullanarak uygulamalar geliştirdim. Bunun yanında Unity ile mobil oyunlar geliştirdim ve Google Play Store üzerinde geliştirdiğim oyunları yayınladım. Ayrıca Arduino ve Raspberry Pi ile daha farklı projeler geliştirdim. Bunların hepsine elimden geldiğince devam etmeye çalışıyorum.

Bugün sizlere başta Swift Student Challenge olmak üzere yazılım geliştirme hikayemden bahsedeceğim. Swift Student Challenge’a (eski adıyla WWDC Scholarship) ilk kez başvuru yaptım.

Vee MUTLU SON!🥳

Swift Student Challenge’ı kazandığıma dair Apple tarafından yapılan bilgilendirme.

Kodlamaya nasıl başladım?

İlk defa kodlamaya 8. sınıf yazında Python ile bir şeyler yaparak başladım. Bir şeyler diyorum çünkü o zaman ne yaptığımın çok farkında değildim. Daha sonra Java ile Android platformuna uygulamalar geliştirerek devam ettim. O dönemde ayrıca Arduino ile projeler geliştirmeye başlamıştım.

Google Code-In

2016 yılında Google şirketinin lise öğrencileri için düzenlediği açık kaynak projeleri geliştirmeye yönelik yarışmasına (Google Code-In) katıldım. Ardından yarışmayı kazanan 34 kişiden biri olarak (1340 kişiden) San Franciso’ya gitme ve Google mühendisleriyle tanışma fırsatım oldu. Bu yarışmanın başta kodlama hayatım olmak üzere vizyonumu genişletmemde bana çok faydası oldu. Hâlâ Google Code-In ve üniversite öğrencileri için bir yarışma olan Google Summer of Code’a mentorluk yapmaya devam ediyorum.

Google Open Source yöneticisi Chris Dibona ve ben.

CodeKAL

Yarışma sonrası okulumda (Kadıköy Anadolu Lisesi) CodeKAL isimli bir kulüp kurdum. Bu kulüple amacım okulumdaki arkadaşlarımı yazılım dünyasıyla tanıştırmak ve okulda bir yazılım kültürü oluşturmaktı. Düzenlediğimiz workshoplar ve etkinliklerle ben de başta olmak üzere hepmiz çok şey öğrendik ve kendimizi daha çok geliştirdik.

CodeKAL kulübümüzün internet sitesine göz atmak isterseniz aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

HacktoberFest Etkinliği sonrası kazandığımız T-Shirtlerle.

Swift Student Challenge’a Başvuruyorum!

WWDC Swift Student Challenge’a girmemde mezun olduğum liseden (Kadıköy Anadolu Lisesi) bir arkadaşımın daha önceden WWDC konferansına katıldığını öğrenmem etkili oldu. Yarışmaya katılmak için bir Mac cihazına ihtiyacım vardı, ancak o dönem bir Mac cihazım olmadığı için bu yarışmayı rafa kaldırmıştım.

Daha sonra Swift programlama dili ile iOS platformuna uygulamalar geliştirmek için ailem bana bir Mac aldı ve ben de kendimi bu konuda geliştirmeye başladım. WWDC bursluları hakkında birçok blog yazısı okumuş ve hatta geçtiğimiz yıl katılımcı olan biriyle konuşma fırsatı bulmuştum. Ayrıca TurkishKit’i de sosyal medya hesaplarımdan takip ediyordum ve paylaşımlarının çok faydalı olduğunu söyleyebilirim.

Bu durum benim, Apple şirketinin düzenlediği yarışmaya katılma konusundaki heyecanımı arttırdı ve yarışmaya hem Swift programlama dili konusunda kendimi geliştirmek hem de bu seneki WWDC konferansının bir parçası olabilmek için başvurmak istedim. Dünya çapında aynı tutkuyla aynı heyecanla aynı amaçla bir araya gelen bu geliştirici topluluğunun bir parçası olmak ve Apple’ın yeni teknolojilerini daha yakından öğrenmek adına da yarışmaya başvurumu yaptım.

Projem: Stop Pandemic!

Bu oyunu Coronavirüs yüzünden tüm dünyanın evde kaldığı bir dönemde insanları eğlendirmek ve bilgilendirmek adına geliştirdim. Oyundaki amacım insanlığı (emoji ile simgeleniyor) enfekte etmeye gelen virüsleri yok ederek, insanları bu virüsten kurtarmaya çalışmak. İnsanlık virüsler tarafından zarar aldıkça gülen yüz emojisi maskeli yüz emojisine ardından hasta yüze dönüşüyor.

Oyun kısmının ardından da Dünya Sağlık Örgütünün (WHO) sitesinden aldığım “Coronavirüs hakkında mitler ve gerçekler” ile ilgili bir soru soruluyor. Buradaki amacım bu Pandemi sürecinde insanların sosyal medyada gördükleri her şeye inanmaması ve bunun yerine doğruları öğrenmesi ve bunları uygulamasıdır.

Stop Pandemic! projemin demo videosu.

Projemi geliştirirken başta SpriteKit olmak üzere AVFoundation, UIKit ve SwiftUI teknolojilerini kullandım.

Projemi merak edenleriniz varsa, aşağıdaki linke tıklayarak indirebilirsiniz.

Gelecekteki Swift Student Challenge öğrenci adaylarına tavsiyeler!

  • Proje konunuzu son ana bırakmamaya özen gösterin. Son ana bıraktığınız zaman konusunda sıkıntı yaşayabilir, makalelerinizi üstünkörü yazabilirsiniz.
  • Makaleler gerçekten önemli. Projenizin nasıl göründüğü nasıl çalıştığı ne kadar önemliyse onu kendi cümlelerinizle anlatmak da o kadar önemli. Bu anlamda makalelerinize yeterince vakit ayırmayı ve çevrenizdekilere okutup görüş almayı unutmayın.
  • Projenizin her aşamasında başkalarından geri bildirim almaya çalışın. Dışardan bir göz sizin göremediğinizi görebilir ve projenizin daha iyi olmasına katkı sağlayabilir.
  • Son olarak yeni şeyler denemekten ve farklı olmaktan korkmayın!

Yeni projelerde görüşmek dileğiyle…

Bizi daha yakından takip etmek istiyorsanız, sosyal medya hesaplarımıza aşağıdan ulaşabilirsiniz!

Twitter | Instagram | Facebook

--

--