Nya prenumerationsalternativ: Ut ur betan och in i en kanal nära dig!

Maksim Milenković
Twitch SE
Published in
4 min readMay 26, 2017

Förra månaden lanserade vi en betaversion av de nya prenumerationerna som ger fler valmöjligheter vad gäller återkommande stöd till Partners. Vi har lagt till prenumerationer för $9,99 och $24,99, utöver den för $4,99 som redan fanns. Från och med i dag och under nästa vecka introduceras dessa prenumerationer i alla partnerkanaler.

Verktygsutvecklarna Streamlabs, Muxy och Bit Boss Battles arbetade med oss under betan för att se till att de nya prenumerationerna skulle kunna kännas igen genom coola nya notiser och verktyg. Vi har även några uppdateringar som gäller alla prenumerationer. När man till exempel börjar prenumerera på en kanal för första gången får man skicka ett anpassat meddelande. Man kan även börja prenumerera när man vill, även om partnern är offline, och sedan klicka på knappen “dela” högst upp i chatten när man känner sig redo för att tala om det för partnern, skicka ett meddelande och bli uppmärksammad.

En sak till:

50 emote-nivåer för partner

Det finns nu 50 emote-nivåer i stället för 14 som tidigare och emotes kommer att låsas upp mer gradvis i takt med att varje partners community av prenumeranter växer.

Lås upp emotes snabbare

Partner låser upp nya prenumerationsemotes baserat på antal prenumeranter. De nya prenumerationerna låter dem låsa upp nya emotes snabbare. Medan $4,99-prenumerationen är värd en prenumerant är $9,99-prenumerationen värd två, och $24,99- prenumerationen är värd sex prenumeranter vid upplåsning av nya emote-nivåer.

Permanent upplåsning av prenumerationsemotes

När en partner har låst upp en ny emote-plats är den permanent! Man förlorar inga emotes om man förlorar prenumeranter.

En av de partner som provade de nya prenumerationsalternativen i betan, Scrubing, hade följande att säga:

“Min community ÄLSKAR de nya prenumerationerna. Den är väldigt centrerad kring emotes, så när min stream och mina återkommande tittare fick veta att prenumerationerna i högre prisklasser låser upp emote-platser snabbare var det MASSOR av folk som var med och hjälpte till med det. Sedan betan började har vi låst upp tre nya emote-platser (permanent!) och för mig som streamare är det otroligt skönt att slippa oroa mig över antalet prenumeranter”, berättade Scrubing. “Jag som tittare ÄLSKAR $24,99-prenumerationen. Många av mina vänner som streamar har försökt låsa upp fler emotes, så det känns jättebra för mig att kunna hjälpa dem med en $25-prenumeration när de är nära målet!”

Det känns fantastiskt för oss att hjälpa partner som Scrubing att låsa upp fler emotes och oroa sig mindre över antalet prenumeranter, så att han kan ha roligare med sin community.

Heta frågor:

Fråga: Jag prenumererar just nu på en kanal för $4,99. Hur byter jag till $9,99 eller $24,99? Måste jag vänta till slutet av den här prenumerationsperioden?

Svar: Du kan byta genom att gå till kanalsidan, klicka på den gröna prenumerationsknappen i övre högra hörnet och välja det nya alternativet. Du behöver inte vänta till slutet av prenumerationsperioden, men det finns ingen proportionell beräkning. Du debiteras det nya beloppet direkt och kommer inte att få några pengar tillbaka för $4,99-prenumerationen om inte månaden är över.

Fråga: Jag prenumererar på en kanal med en gratis Twitch Prime-prenumeration. Kan jag byta till $9,99 eller $24,99? Hur då? Måste jag vänta till slutet av den här prenumerationsperioden?

Svar: Du kan byta från en gratis Twitch Prime-prenumeration när som helst genom att gå till kanalsidan, klicka på den gröna prenumerationsknappen i övre högra hörnet och välja det nya alternativet. Du behöver inte vänta till slutet av prenumerationsperioden.

Fråga: Jag är partnerstreamare. Måste jag erbjuda min community nya emotes för $9,99- och $24,99-prenumerationerna?

Svar: Det är valfritt, och vi vill att du gör det som passar din community bäst. Skulle du vilja skapa emotes för de nya prenumerationerna och få hjälp att hitta en konstnär som kan skapa bättre dekaler åt dig? Vi bad nyligen konstnärer att dela med sig av arbetsexempel och länkar till sina portfolion i ett inlägg på Twitter. Spana in det!

Fråga: Hur skickar jag mitt anpassade meddelande när jag börjar prenumerera?

Svar: När du börjar prenumerera på en kanal för första gången dyker knappen “dela” upp högst upp i chatten. Klicka på den knappen när du känner dig redo. Den är kvar i 30 dagar. Knappen aktiverar en notis som partnern valt och låter dig skicka ett anpassat meddelande.

Fråga: När kan man börja ge bort prenumerationer?

Svar: Vi jobbar redan på det och räknar med att börja testa funktionen inom några månader.

--

--