SUBtember är tillbaka! Få 80 % rabatt när du förlänger en gåvoprenumeration

Ryan Balke
Twitch SE
Published in
4 min readSep 10, 2018

Partner och affiliates gör oerhört mycket för att bygga fantastiska communityn på Twitch, och ett av de viktigaste sätten för dem att utöka sin publik är att få prenumeranter som kontinuerligt tittar, chattar, öser på med emotes, gör klipp, med mera.

Med gåvoprenumerationer och communitygåvor ger vi tittarna möjlighet att hjälpa sina favoritstreamare genom att bjuda in nya vänner till kalaset. Den här SUBtember gör vi det enklare än någonsin att hålla igång prenumerationer med ett fantastiskt erbjudande hela månaden: få 80 % rabatt när du förlänger gåvoprenumerationer!

Det här erbjudandet gäller för nivå 1-prenumerationer, vilket innebär att du kan omvandla valfri nivå på din gåvoprenumeration till en löpande nivå 1-prenumeration för bara 1 USD (slutgiltigt pris kan variera beroende på region, se vanliga frågor nedan). Streamare får ändå det fullständiga prenumerationsbeloppet. För att kunna få 80 % rabatt måste du ha en aktiv gåvoprenumeration mellan 10/9–30/9 och förbinda dig till en betald prenumeration under den här perioden.

Sugen på att stödja dina favoritstreamar och ha kvar alla dina anpassade dekaler och emotes? Nedan finner du de två sätten du kan förnya din prenumeration. Det här erbjudandet är endast tillgängligt via skrivbordsversionen.

Besök streamarens kanal och klicka “Fortsätt prenumerera” högst upp i videospelaren

● Besök prenumerationshanteraren, klicka på fliken”Gåvoprenumerationer”, hitta streamarens panel och klicka på “Fortsätt prenumeration”.

Har du fler frågor? Vi har svaren.

Fråga: Vad exakt behöver jag göra för att kunna utnyttja det här erbjudandet?

  1. Besök antingen streamarens kanal eller prenumerationshanteraren. Klicka på “Fortsätt prenumeration”, välj en nivå 1-prenumeration till det rabatterade priset och genomför köpet.

Fråga: Vad får jag för rabatt om jag fortsätter min gåvoprenumeration på nivå 1?

  1. För nivå 1 får du så mycket som 80 % rabatt, alltså bara 1 USD före skatter och avgifter. Det slutgiltiga priset kan variera beroende på region.

Fråga: Finns det någon gräns för hur många gånger jag kan göra detta?

  1. Så länge du har en aktiv gåvoprenumeration på en kanal kan du utnyttja det här erbjudandet! Det rabatterade priset gäller endast den första månaden av den betalda nivå 1-prenumerationen. Efter den första månaden återgår den till normalpris.

Fråga: Vilka kanaler gäller detta?

  1. Alla partner- och affiliate-kanaler som erbjuder löpande prenumerationer.

Fråga: Gäller detta alla prenumerationsnivåer?

  1. Rabatten gäller endast betalda nivå 1-prenumerationer. Om du har en gåvoprenumeration på nivå 2 eller 3 kan du förlänga den betalda prenumerationen på samma nivå för ordinarie pris eller fortsätta på nivå 1 till det rabatterade priset.

Fråga: Hur länge är det rabatt på den betalda prenumerationen?

  1. Du får endast rabatt på den första månaden av den betalda prenumerationen. Efter den första månaden återgår prenumerationen till normalpris.

Fråga: När debiteras jag för den betalda prenumerationen?

  1. Din betalda prenumeration påbörjas när din gåvoprenumeration går ut.

Fråga: Hur är det med skatt och moms?

  1. Rabatten appliceras på prenumerationers baspris innan skatten/momsen tillkommer.

Fråga: När gäller kampanjen?

  1. Den börjar 10 september kl. 09.00 och avslutas kl. 08.59 den 30 september svensk tid.

Fråga: Fungerar detta på Twitchs Android- eller iOS-appar?

  1. Nej, för att utnyttja det rabatterade priset måste du gå tilltwitch.tv/subscriptions eller skrivbordsversionen av streamarens kanal.

Fråga: Om jag fått en prenumerationsgåva till en kanal jag inte prenumererat på tidigare och fortsätter prenumerationen själv efteråt, räknas prenumerationslängden då från första eller andra månaden?

  1. Den räknas från första månaden. Prenumerationsgåvor ingår i prenumerationslängden. Glöm inte att dela ditt förnyelsemeddelande i kanalen.

Fråga: Jag vill köpa en flermånadsprenumeration (t.ex. 3 månader eller 6 månader). Omfattas de av erbjudandet?

  1. 3- och 6-månadersprenumerationer omfattas inte av detta erbjudande.

Fråga: Jag har redan förbundit mig att fortsätta min prenumeration. Får jag också det rabatterade priset?

  1. Om du redan förbundit dig att förnya din prenumeration mellan den 10/9 och 30/9 behöver du avboka din förnyelse via prenumerationshanteraren och sedan förnya gåvoprenumerationen på nytt för att få det rabatterade priset. Se e-postadressen du angett i Twitch-kontot för mer information.

Fråga: Min gåvoprenumerationsförnyelse kommer att infalla i oktober. Får jag ändå det rabatterade priset?

  1. Du måste förbinda dig att förnya prenumerationen mellan 10/9 och 30/9 för att få det rabatterade priset. Om du redan före kampanjperioden förbundit dig till ett förnyelsedatum efter 1/10 behöver du avboka din förnyelse via prenumerationshanteraren och sedan förnya gåvoprenumerationen på nytt för att få det rabatterade priset.

--

--

Ryan Balke
Twitch SE

Product Marketing at Twitch. I don’t actually speak all of these languages.