Archetype Stockholm välkomnar Emma Wolter

Archetype
Typed Out Sverige
Published in
2 min readJun 13, 2024

Archetype fortsätter sin tillväxtresa och har därför härliga nyheter på rekryteringsfronten. Nu är det nämligen dags att introducera vår senaste nyanställda kollega — Emma Wolter.

Namn: Emma Wolter
Roll: Kommunikationskonsult
Typ av kunder: B2C

Varför valde du just Archetype?
Jag har hållit ett öga på Archetype under de senaste åren och skulle säga att kombinationen av Archetypes mindset och kultur tillsammans med kommunikation och marknadsföring var det som gjorde att Archetype kändes som ett självklart val för mig!

Vad är det roligaste du vet med kommunikation?
Att allting är möjligt! Man har möjlighet att påverka andra människor och förflytta kunskap — låter cheesy men tycker det är kärnan varför jag har fastnat för kommunikation.

Varför byråliv?
Ja, varför inte!? Nej men jag har jobbat på inhouse-sidan i några år och tycker det känns roligt att få jobba åt andra hållet, där en dag inte är den andra lik och få möjligheten att jobba med flera varumärken.

Har du någon förebild — någon person som du tycker är inspirerande såväl i ditt yrkesliv som ditt privatliv?
Oj vad svårt — har så många nära och kära runtomkring mig som ständigt inspirerar mig och gör att jag vill bli bättre i det jag tar mig för. Och i yrkeslivet tror jag att jag har många författare som påverkar mitt språk och sätt att kommunicera, jag läser jättemycket. Den senaste boken som gav mig ”wow-känsla” för språket var Jävla Karlar av Andrev Walden.

Fem snabba:

Debattartikel eller medieträning?
Debattartikel!

Content marketing eller eventplanering?
Content marketing!

Instagram eller TikTok?

Instagram, känner mig ibland för gammal för TikTok, haha!

Restauranglunch eller matlåda?
Tycker ändå att matlåda är mysigt!

Jobba hemma eller från kontoret?
Kontoret! Jag får så mycket energi att vara runt kollegor.

Välkommen till Archetype Stockholm Emma!

--

--

Archetype
Typed Out Sverige

We partner with category creators and industry leaders to build the world’s most magnetic brands.