Bunu OKUMA! Sana faydası olmayacak*

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın
Published in
3 min readDec 5, 2017
Photo by Porapak Apichodilok from Pexels https://www.pexels.com/photo/blur-boy-casual-child-346797/

Kim derdi ki bir gün uzaya uçacaksın. Hayal et ve hayallerini yaşa, çok uzak değil.

Her hafta zamanım oldukça o hafta içerisinde neler yaptığımı anlattığım bir ‘SosyalGözlük Z-Report’ yazı dizisine başlıyorum. Planım her Pazartesi bunu yayınlamak olacak.

SosyalGözlük Z-Report#1

Bu hafta okumaya başladığım ‘Elon Musk - Geleceği İnşa Eden Adam’ kitabı bana birçok konuda öğüt verdi.

CagatayYilmaz.com

Elon’ı burada sıfırdan anlatmayacağım ama çok sevdiğim bir kaç detaydan bahsedeyim. Görüşmeye çağırdığı adaylardan sadece kariyer öykülerini anlatmalarını ve üstesinden geldikleri problemleri, bu problemleri nasıl çözdüklerini, kilit noktalarda nasıl karar aldıklarını sorarmış. E tabi bu da iş verenlere küpe olacak bir tavsiye. StartmeupHK Girişim Forumunda “Diğer koşucuların ne yaptığını düşünme, sadece koş” diyerek benim gibi acemi girişimcilere de ders vermiştir.

“Bir yerden başla ve sonra varsayılanları sorgulamaya gerçekten hazır ol, hatalarını düzelt ve gerçekliğe uyum sağla”

Okuduğum süre boyunca kitaptan alıntılar yapmaya devam edicem.

  • Geçen hafta çekimini yaptığımız ve yeni yayınladığımız Bir Sayfa’nın bu yayınında Medium hakkında konuştuk. Sizlere son zamanda denk geldiğimiz güzel bir yazıyı okuduk. Takip edilesi yazarlardan ve sayfalardan öneriler sunduk. ‘ Sayfa#11 S*kerler Eşiği ve Medium ‘ burdaki linkten dinleyebilirsiniz. Apple Podcast linkini de şuraya bırakayım.
  • Medium Bir Sayfa Podcast sayfamızı da takip etmek isterseniz https://medium.com/birsayfa
FreePik — Working Space Business Freelance Concept Top View Above Flat Lay. Toning.
  • Bu haftanın diğer bir konusu ise Freelancer’lar için Sadeceon, Bionluk ve İyziLink ile satış yapmaya karar verdim. Bu süreçte neler yaşadığım konusu.
  • ‘Adınıza özel Profesyonel CV Sitesi Yapabilirim’ temalı genellikle öğrencilere yönelik bir ürün çıkarttım. Amacım öğrenci ve kariyerinin başında olan benim gibi arkadaşlarıma bir CV sitesi hazırlayarak daha profesyonel ortamlarda kullanmaları için bir site. İlk başvurumu İyzi.Link’e yaptım. Yaklaşık 3 gün içerisinde ürünüm onay aldı ve yayına girdi. Güzel yanı linke giren kişiler direkt olarak ürünü satın alabiliyorlar. İyzi.Link genel olarak %4 bir komisyon + 0.25TL de ufak bir ücret alıyor bu ödemeyi size yaparken. Bu benim için güzel bir oran, fakat bu linki sosyal medya hesaplarında paylaşmak, pazarlamak bize düşüyor.
  • Ardından SadeceOn için başvuruyu yaptım. Bu süreç biraz uzun sürdü ( 1 hafta ). Ürünü SadeceOn yayına aldığında görüntülenme İyziLink’e göre daha yüksekti fakat SadeceOn’un aldığı komisyon beni benden aldı. %30 komisyon alan SadeceOn bildiğiniz ürüne ortak oluyor :)
  • BiOnluk’ta aynı şekilde onay sürecinden sonra yayına girdi. Ordaki oran %20 ile bi tık öğrenci dostu kendileri :)
  • Sonraki hafta deneyimleyeceğim site ise Rimuut . Komisyon oranları gayet makul ( %12 )
Biricik Kardeşim @cagdasyl Doğu Ekspresi
  • Üzülerek duyduğum bir söylenti ise Doğu Ekspresinin yıl sonunda kalkacağıydı. Hemen plan yapmaya başladım tabi ki. YouTube kanalımız için çekim yapmak ve ilk kez Kars heyecanını yaşamak istiyordum. Her gün saat 18.00'da kalkan tren ertesi gün 18.30 da Kars’ta oluyor. Gidiş-dönüş 110TL, konaklama ve harcamaları sayarsak bana 500TL civarına patlayacak olan bu turu kaçırmak istemem doğrusu.

Diğer Çok Okunan Yazılarım:

Mor İnek Notlarım — https://medium.com/@benCagatay/mor-i%CC%87nek-notlar%C4%B1m-9f151d4a7bde

Hayatı Düzene Sokan Olmazsa Olmaz 6 Uygulama — https://medium.com/t%C3%BCrkiye/hayat%C4%B1-d%C3%BCzene-sokan-olmazsa-olmaz-6-uygulama-57bf25b95f29

*Spotify Listem

Gelişime ve öğrenmeye doyamadığımız hayatlarda karşılaşmak dileğiyle. Kendinize iyi bakın :)

Bana Twitter’dan @bencagatay ile diğer blog yazılarıma www.cagatayyilmaz.com ‘dan ulaşabilirsiniz.

Beğendiyseniz aşağıdaki kalbe tıklayarak sevgimize bir kalple destek olun :)

Türkçe Yayın Sosyal Medya Hesapları

Facebook: https://www.facebook.com/mediumturkiye

Twitter: https://twitter.com/mediumturkiye

--

--

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın

Türkçe Yayın Editör ✏️ Blogger✂️ Designer🎙 Podcaster💡 tanitiriz.biz 📚 EmpaElectonics 👨‍💻 #DigitalMarketing cagatayyilmaz.com sosyalgozluk.com