Figma İle Sosyal Medya Tasarımları Nasıl Yapılır?

“Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu onu icat etmektir.” — Alan Kay

Kamil Kalkan
Türkçe Yayın
4 min readApr 20, 2020

--

Teknolojinin yeni ne çıkarsa neredeyse şaşırmayacağımız bir durumdayken, Koronavirüs ile birlikte inanılmaz olan hızımıza yetişmek mümkün değil. Gelişen bir ülkede yer almamız sebebi ile kurumlarımızın ve kobilerimizin bu sürece ne kadar uyum sağlayıp adapte olacaklarını ileride daha net göreceğiz. Ancak şu kesin bir durum ki, ne üretiyor olursanız olun dijital pazarlama eskisinden çok daha önem arz edecek. Dijital pazarlamanın bir çok unsuru var. Bunlardan bir tanesi de sosyal medya. Doğru kurgulandığında en zahmetsiz ve en hızlı pazarlama tekniklerinden.

Çay demlemek sanıyorum herkeslerin ilk öğrendiği şey. Öğrenilecek bir durum yok ki değil mi? Demi koy çayı dök, 5–10 dk bekle tamam. Peki benim gibi kahve tutkunu insanlara “Yahu ne güzel çay, bir bardak daha içeyim.” Dedirten şey nedir? İşte sosyal medya da tam olarak bu aslında. Öneminin hala anlaşılamadığı…

Baştan söylemek isterim, ben bir sosyal medya yöneticisi falan değilim, bir tasarımcıyım. Kendim için lazım olan bilgilerini ararken okuduklarımı, biraz daha fazla araştırarak birilerine fayda sağlar mıyım diye yazıyorum. Aramız da çok iyi uzmanlar var, konu hakkın da eksik kısımları yorum kısmına yazarlarsa çok sevinirim. Sosyal medya için tasarım denildiğin de Canva başı çekiyor, ben ise hiç beceremiyorum orada tasarım yapmayı. Bunun yerine sizlere Figma’yı önereceğim. Hem online olması hem ücretsiz olması onu cazip kılan kısımlarından bir kaçı.

Figma ile sosyal medya tasarımları nasıl yapılır?

Ben kişisel olarak paylaşım yapmadığım platformlarda olmamayı tercih ediyorum. 1 tane post paylaşıldıktan sonra gerisi gelmiyorsa kişisel olarak bir durup düşünüyorum. İçerik pazarlamanızın etkili olması için doğru içerikleri doğru platformda yayınlamanız önem taşıyor. Aynı içeriği her platformda kullanmaktan ziyade, her platforma özel içerik oluşturulması gerekiyor. Durum böyle olunca hangi platforma hangi ölçülerde yapılacak gibi sorular geliyor Bu konuda Figma biraz avantajlı, giriş yapıp yeni bir dosya oluşturduktan sonra, klavyeden A tuşuna basarsak sağ tarafta bir menü açılır. Buradan sosyal medya başlığı altında istediğimiz platform ölçülerini otomatik tek tıkla ulaşabiliyoruz.

Şimdi asıl mesele 1080x1080px kutumuzun içini nasıl dolduracağız? İnstagram hem hikayelerde hem de normal paylaşımlarda olsun insanlar çok hızlı geçiyor. Bu hızlı geçişler sırasında durdurup beğenmeyi sağlamak için, bu karenin içini iyi doldurmak gerekiyor. Seçtiğiniz fotoğraf veya görsel nesnenin renginden tutun da, kalitesine kadar bir çok unsur var. İnstagram görsel ağırlıklı bir mecra bu yüzden paylaşılan görselin çarpıcı olmasına özen gösterin.

Sosyal medya tasarımında yerleşim nasıl olmalı?

Herkesin altın oran bilmesini beklemiyoruz, ancak sağ sol, alt üst kısımlarda en azından bakıldığında eşit boşlukların olması gerekmekte. Markanız, logonuz veyahut internet sitenizin adresi, yer kalmamış da zorla sıkıştırılmış gibi asla durmamalı. Ben genellikle her taraftan 50–100px arasında boşluk bırakmaya özen gösteriyorum.

Tasarımda tipografi neredeyse her şeydir. Ne tasarlıyor olursanız olun okutabiliyorsanız başarılısınız. Tipografi konusunda başarılı tasarımlar kolay kolay eskimeyen tasarımlar. Kompozisyonlarda olduğu gibi, tipografide de genellikle bir başlık, bir alt başlık şeklinde tasarlamak okunabilirlik açısından faydalı olmakta. Kullanılan fontun hem markanıza hemde verdiğiniz mesaja uygun olması, okunabilirliğinin yüksek olmasına önem gösterin. (Tipografi asla bu kadar kısa değil. Yazmaya kalksam başlıbaşına bir seri çıkar.)

Instagram carousel mi? Post mu?

Kesinlikle ikiside yerine göre çok avantajlı. İçeriğiniz çok ise tek bir posta sığamadığı için carousel kullanmak mantıklı. Böylece kullanıcıları sayfanızda tutma süresini arttırmış olursunuz. Şunlara dikkat etmeli, instagram carousel tasarlıyorsanız kaydırılabilir olduğunu görsel üzerinde işaretlemeyi veya yazmak, kullanıcının o an hangi carouselde olduğunu gösteren bir sayı yazmak anlaşılabilirliği kolaylaştırır. Instagram içindeki sayfalama yapısı gözden kaçabiliyor.

Ücretsiz Figma İnstagram postları

Ben 2015 yılında beri Medium’da, Türkçe Yayın’da ise kurulduğu günden beri bildiklerimi yazmaya çalışıyorum. Yaklaşık iki aydır gönüllü olarak editörlük yapıyordum. Ne yazık ki zor zamanlarda geçiyoruz, virüsler, ölenler, ekonomik krizler ve belirsizlikler karşısında ayakta sağlam durabilmek, hem mental, hem de fiziksel olarak şu günlerde daha bir güç. En azından benim için. Bu sebeple bir hafta önce gönüllü editörlükten ayrıldım.

Türkçe Yayın’ın İnsatagram hesabı için yaptığım instagram carousel postlarını ücretsiz olarak Figma’ya kaydolup kullanabilmeniz için buraya ekliyorum.

Buraya Tıklayın

Ben Türkçe Yayın’a ne kattım yada bir değer katabildim mi inanın bilemiyorum. Ama Türkçe Yayın dahilinde ekip bana konfor alanında çıktığımda neleri başardığımı bir kez daha gösterdi. Yeni bir tasarım toolu olan Figma’yı çok daha iyi keşfedip, işlerin bana bırakıldığın da çok daha güzel tasarımlar çıkardığımı gösterdi.

Meraklısına Not:

Bu yazı postu daha uzun planlanmış, içinde videolarında olacağı bir yazıydı. Ancak tamamlamaya fırsatım olamayacak, yarım bırakmak da istemedim. Bu yüzden ben bu kadarıyla paylaşıyorum, eksik taraflarını da başka birisini tamamlar belki.

“İylik bulaşıcıdır.” Diyerekten, şu günlerde en çok gerekli olan sağlıklı günler diliyorum.

Figma Hakkında Daha Fazla Bilgi

Design awesome social media graphics posts by Kamilklkn (fiverr.com)

--

--