Nasıl Kısa Hikaye Yazılır?

DERVISTEKDEMIR
Türkçe Yayın
Published in
7 min readJan 8, 2021

--

  • Kısa hikayeyi kısa hikaye yapan nedir?
  • Kısa hikaye yapısı hakkında bir not.
  • Kısa hikaye yazma adımları nelerdir?
  • 1. Adım: Anahtar duygularınızı bulun
  • 2. Adım: Bir kanca ile başlayın
  • 3. Adım: Hikayeyi yazın
  • 4. Adım: Güçlü bir son yazın
  • 5. Adım: Hikayenizi yeniden okuyun
  • 6. Adım: Kendiniz yazdığınız hikayeyi düzenleyin
  • 7. Adım. Başkalarından düzenleme yardımı isteyin

7 Adımda Kısa Hikaye Nasıl Yazılır?

Rudyard Kipling’in “Orman Kitabı”ndan Shirley Jackson ve Edgar Allan Poe’nin kemik ürpertici çalışmalarına kadar, kısa öyküler her zaman bizi büyüleyecek ve derinden harekete geçirecek güce sahiptir. Ama böyle bir etki yaratan kısa bir hikaye nasıl yazılır — özellikle daha önce hiç yazmadıysanız eğer?

Neyse ki, bu yazı, yeni başlayanlar veya yeniden yazı eylemine dönmek isteyenler için uygun bir kaynak. Geniş bir edebi yaratım okyanusuna ayak baş parmağınızı değdirmek üzeresiniz ancak burada yüzebilmenin temel kuralı özgün olmaktan geçiyor. Aklınızın bir köşesinde bulunsun.

Bu yazı, size tüm süreci ele alarak nasıl kısa bir hikaye yazacağınızı gösterecektir.

--

--

DERVISTEKDEMIR
Türkçe Yayın

Freelancer, Writer, Editor, Blogger, Translator, Speaks Turkish, Kurdish, Russian, English. Find me on Instagram: @dervistekdemir