Ankara ve Gazi Üniversitesi’nin Gözünden University4Society’22

University4Society
University4Society
Published in
4 min readAug 1, 2022

Yüz yüze etkinliklere uzun bir aradan sonra bu yıl Bootcamp’lerimizin bir çoğunu yüz yüze gerçekleştirdik. Yüz yüze Bootcamp’lerimizden biri de Gazi ve Ankara Üniversitesinin birlikte gerçekleştirdiği etkinlikti. 3 Temsilci, toplam 15 ekip üyesi, +40 katılımcı ve 12 Takım ile birlikte harika ve tecrübe dolu bir 48 saat geçirdiler. Bu 48 saati ve University4Society’yi bir de onların dilinden dinleyelim…

Gazi Üniversitesi Temsilcisi Mehmet Erka Akbulut’un gözünden;

Hani bir daha hatırlamak bile istemeyeceğimiz bir yıl geçirmiştik ya.. Maskelerle, dezenfektanlarla falan tanışmıştık. O yıl benim üniversiteye başladığım seneydi ve evden çıkamıyordum.. Ne kadar kötü bir yıl olsa da bana çok güzel bir şey getirmişti, University4Society’yi. Hayatıma hep fikirleri ve görüşleri ile bana değer katan arkadaşım Emine Nisa bir gün çıkıp bana ‘Ben temsilci oldum! Ekibime gelsene hem arkadaş ortamı yaratırız ilk deneyimim.’ Demişti. Bu teklif karşısında çok çekimser kalsam da pandemi senesindeki seçeneklerim arasında en iyisiydi diyebilirim.

O yıl girişimciliğin ne olduğunu öğrenip birçok yeni insanla tanıştım. Her geçen gün yeni şeyler öğrendim ve en önemlisi öğrendiklerimin sonucunda kendimi buluyordum. O yıl geride kalırken artık normalleşme sürecine girdik ve kampüsümüze artık kavuşma zamanı gelmişti.

Kampüsümüze kavuşurken ben de Gazi Üniversitesi Kampüs Temsilcisi olmuştum. Hayatımda ilk defa bir ekip kurup etkinlikler ve projeler ortaya koyacağım için çok heyecanlıydım. Ne ekipti ama! Mükemmel bir sene geçirdik özellikle 48 saat kesintisiz süren Bootcampte birbirimizi çok iyi tanıdık. En unutamadığım anlardan birisi ise uykusuz bir ekibin hala tam motivasyon çalıştığını gördüğüm o andı. Aslında o gün anladım ne kadar iyi bir ekip olduğumuzu.

Temsilcilik bana lider olmayı, gerçekten çalışmanın ne demek olduğunu öğretti. Öğrendiklerimle hayatım boyunca etki bırakmaya devam edeceğim!

Ankara Üniversitesi Eş Temsilcisi Melike Betül Çakan’ın gözünden;

3 yıldan fazla süredir ekip üyesi olarak bulunduğum University4Society @AnkaraÜniversitesi’nde 2021–2022 öğretim yılında Üniversite eş temsilcisi olarak bulundum. Üniversite 1.sınıfta topluluk grubuna atılan bir formu “bu neymiş acaba, bir deneyeyim” diyerek doldurmamla başladı her şey. Girişimcilik nedir sorusuna verecek cevabım bile yoktu o zamanlar. Araştırmak zorunda kalmıştım. Şimdi iyi ki diyorum. İyi ki o araştırmayı yapmışım. Bu 3 yıl içerisinde çok şey öğrendim. Çeşitli eğitimler aldım, 2’den fazla kez azcık da olsa girişimciliği deneyimleme fırsatı yakaladım. Harika deneyimler elde ettim.

2021–2022 yılında Gazi Üniversitesi ekibi ile birlikte Bootcamp’imizi gerçekleştirdik. Bootcamp planlama sürecinde ekibi bir arada tutmak, liderlik etmek üzerine çok fazla şey öğrendim. Teoride öğrendiğim her şeyi pratikte yaşayıp görmek bana çok şey kattı. Liderlik gibi beceriler aslında göründüğü kadar da kolay değilmiş. Etkinlik hazırlıklarında oldukça yoruldum fakat tüm planlamaların sonuçlarını ve katılımcıların memnuniyetini görmek tüm yorgunluğumu aldı. “48 saat uykusuz bir süreç” herkesi ilk başta korkutan bir tanımdı ama uykusuzluğun bu kadar güzel bir yanının olduğunu da bu Bootcamp sayesinde gördük.

2022 yılını bir kelime ile özetleyecek olsam bu kelime “deneyim” olurdu çünkü University4Society size bir çok alanda deneyim kazanmanız için yollar gösteriyor. Mesela etkinlik için sponsor ve mentor arayışındaki, ekip yönetimi, takım çalışması ve risk yönetimindeki deneyimler gibi..

Ankara Üniversitesi Eş Temsilcisi Mehmet Kaan Mesçioğlu’nun gözünden;

Dokunduğumuz yere etki bırakmanın etkili hikayesi..

2019 yılında tanıştığım University4Society ile geçirdiğim harika süreci ve duygularımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

İçimde çığ gibi büyüyen girişimcilik merakının daha da arttığı günlerde “Girişimciliğe ilginiz var mı?” başlıklı paylaşımı görerek University4Society’e başvurmak aldığım en iyi kararlardan biriydi.

İçinde bulunduğum her an sahip olduğum girişimcilik ruhunu daha da alevlendiren ve hayatımda kalıcı etkiler bırakacak deneyimler edinmeme katkı sağlayan University4Society ailesi ile dopdolu 3 yıl geçirdim. Serüvenimin ilk yıllarında ekipte tasarım yapıyorken bir anda kendimi hevesli bir girişimci adayı ve çok aktif bir ekip üyesi konumunda buldum. Benim için gelişimime ve motivasyonuma en çok katkı sağlayan dönem olan 2021–2022 Ankara Üniversitesi Eş Temsilciği yaptığım sezon, hem deneyimlerimi farklı bir boyutta genişletme olanağı bulduğum hem de bir ekibe liderlik ederek bilgi ve tecrübelerimi aktarabildiğim, University4Society ile geçirdiğim en keyif verici dönem oldu.

Bir ekibin lideri olmak krizleri yönetmek ve fırsata çevirmek, insanların enerjilerini bir araya toplayıp ortaya çıkan uyum ve güçlü enerjiyi hissetmek aynı zamanda da gerçek anlamda dokunduğumuz yere etki bıraktığımızı en derinden tecrübe ederek yaşamak tarif edilemez bir duyguydu.

Yorucu ve zorlu bir 48 saat ve öncesinde harika bir ekiple yapılan heyecan ve özveri dolu harika çalışmalara imza attığımız bu dönemde liderlik, girişimcilik, organizasyon yönetimi ve ekip ruhu gibi değerleri en kıymetli şekilde işleyerek harika ürünler ortaya çıkarmanın haklı gururunu taşımaktayım. Temsilci olduğum süreç boyunca hep mottom olan bir söz ile cümlelerimi bitirmek istiyorum: “Her mükemmel sonuç, iyi yapılmış bir ekip çalışmasının ürünüdür”.

University4Society@AnkaraÜniversitesi ile iletişim için: @uni4society_ankara

University4Society@GaziÜniversitesi ile iletişim için: @uni4society_gazi

--

--