Çapayı doğru yere atmak

Suveybesena
3 min readJun 29, 2022

--

Herkese merhaba, bu yazıda, benim için çok kıymetli olan Up School ve Akbank işbirliğinde yapılan Android Development Bootcamp sürecimden bahsediyor olacağım.

Up School’a varmadan geçen zamanda neler yaptığım ile başlamak gerekirse, geçtiğimiz sene İTÜ Mimarlık fakültesinden mezun oldum. Keyifli geçen bir eğitim sürecinden sonra, aslında mimarlık yapmak istemediğimi farketmek, uzun zamandır istediğim yazılım alanına giriş için önemli bir adım oldu.

Önce kendimi geliştirmek için internet üzerinden eğitimler aldım, projeler yaptım. Çok keyif alarak yaklaşık 4 ay boyunca bireysel olarak geliştirdim. Günün sonunda bu konuda biraz özgüven kazandığımı hissettiğimde, sektörde beklenen yetkinlikleri anlamak adına iş ilanlarına bakmaya başladım, ancak bu noktada farklı bir alandan mezun olmam bu işi zorlaştırır mı sorusu dolaşmaya başladı aklımda.

İşte tam bu karanlık olmaya giden süreçte, sosyal medya üzerinden UP School’un bootcamp ilanlarını gördüm, ancak henüz katılabileceğim bir Android bootcamp’i yoktu. Kendimi geliştirmeye devam ederken, UP School’u takibe aldım ve sonunda Android Development Bootcamp projelerini açıkladılar :) Büyük bir istekle başvurduğum bu projede teknik mülakat, ingilizce mülakatı ve son olarak yüz yüze bir tanışma mülakatından sonra, benim için yeni bir dönemi başlatan o maili aldım:)

Mülakatlar nasıldı, nelere dikkat ediliyor?

Aslında UP School’da gireceğiniz mülakatlarda, program size uyuyor mu, sizi bir adım öteye taşımak için uygun mu, buna bakılıyor. Önce algoritma ağırlıklı (programa göre değişebilir) bir teknik test, ardından bir ingilizce testini tamamlıyorsunuz, sonrasında da çok keyifli bir yüz yüze mülakata giriyorsunuz, gerilmeden kendinizi anlatabileceğiniz tatlı bir sohbet olarak düşünebilirsiniz, ancak motivasyonuzu iyi bir şekilde aktarmak önemli.

Program başladıktan sonra sizi neler bekliyor?

UP School’da, yoğun teknik derslerin ve ödevlerin olacağı bir challenge ortamı sizi bekliyor, ancak çalışanların da katılması adına dersler genellikle akşam saatlerinde ve haftasonları oluyor. Bununla bitmiyor, süreç boyunca gelişiminize katkısı olacak birçok mentor canlı yayını, sektörden konuklar ve programın seyrine ve taleplere bağlı olarak başka konularda ek dersler de yapılabiliyor. Tüm bunların yanında, aslında süreç bittiğinde farkını önemli derecede hissedeceğiniz, seyir saatleriniz oluyor, burada önceki dönemlerden mezun, sizlere tecrübelerini aktarmak ve core skills gelişiminizde yanınızda olmak adına tatlı bir seyir mezununuz oluyor ve bu süreçte içten takdir, feedforward, challenge yourself gibi başlıkları diğer kızkardeşlerinizle tartışarak kendinizi daha iyi tanımaya başlıyorsunuz.

Bugün bu 3 aylık sürecin sonuna geldik, aldığımız teknik eğitimler ile çok güzel projeler çıkardık ancak, bence UP School denildiğinde bahsedilmesi gereken çok daha kıymetli şeyler var. O da bu yazının başlığında olduğu gibi, UP School’un çapayı attığı çok kıymetli değerler, ve bu değerleri bize taşıyan çok kıymetli insanlar.

UP School, teknolojide rol model kadın liderler yetiştirmek için kurulan bir eğitim teknolojisi girişimi, şimdiye kadar verdikleri eğitimler ile bir çok kadın hayalini kurduğu işi başarıyla yapıyor ve çevresine ilham olmaya devam ediyor.

Peki UP School’un farkı ne?

Teknoloji sektöründe ve diğer sektörlerde çalışanların sahip olması gereken en önemli yetkinliklerden biri iletişim. Teknik yeterliliğimiz ne seviyede olursa olsun, daha fazla şey öğrenmek, o iş yerine aidiyet hissedebilmek, geliştirme sürecinde yaşanabilecek küçük krizleri büyümeden yönetmek için yardım isteyebilmek gibi ve daha bir çok konuda iyi bir iletişim, özellikle de sektöre henüz girecek junior adayların sahip olması gereken en önemli özelliklerden.

UP School’un gerek kurucularının sahip olduğu tecrübeler, gerekse sektörde iş birliğinde bulundukları İnsan Kaynakları uzmanlarından aldıkları yönlendirmeler sonucunda, bireysel farkındalık, iletişim, takım halinde çalışma gibi konularda verdikleri eğitimler, bizden önce bu programlardan mezun olmuş ilham veren kadınların bireysel farkındalığımızı artırmak adına yaptıkları Seyirler ile, birbirini birçok konuda destekleyerek gelişen kadınlar olarak mezun oluyoruz.

UP School sürecinde de tanışma fırsatı bulduğumuz, YGA Kurucu Başkanı Sinan Yaman’ın da bir çok konuşmasında severek bahsettiği dörtlükteki gibi, “Suyum alçaktan çekerim, dönüp yükseğe dökerim…”. UP School’u sanırım benim için de değerli yapan şey bu, alçaktan çektikleri, belki yıllar içinde kazandıkları tecrübeleri, bu suyu alıp daha yükseğe taşıyabilecek bizlere aktarıyorlar, ve çapayı sadece teknik eğitime, iş olanakları sağlamaya değil, bizi ileride sahip oldukları değerleri paylaşabilecek kadınlar yapmaya atıyorlar.

Çok keyifli ve bir o kadar heyecanlı olan bu tatlı mezuniyette, bana aktardıkları suyu gücüm olduğunca yukarı taşımaya hazır olduğumu hissederek, hem UP School’a, hem de bu programa dahil olan arkadaşlarıma bana kattıkları şeyler için teşekkür ederim. Son olarak, sürecin başından beri destekçim ve kendisi de harika bir developer olan sevgili kardeşim Ali Şamil Küçük, iyi ki varsın ♥️

Buraya kadar okuyan sizlere de teşekkürler, bir sonraki yazımda görüşmek üzere :)

--

--