UP School: Çok Yönlü Gelişim Basamağı

Kübra Özdemir
UP School
Published in
2 min readJan 22, 2022

Merhabalar,

Bugün size hayatımda geçirdiğim en zor senenin aynı zamanda hayatımdaki en güzel, geliştirici ve dönüştürücü senelerden biri olmasında büyük payı olan Up School’dan ve bendeki etkilerinden bahsetmek istiyorum.

Mezuniyet senesi buhranlarını bilirsiniz… Bir yandan yetişkinliğe geçişin büyük adımlarından biridir bir yandan iş belirsizlikleri vardır bir yandan da kendinize eee bu kadar eğitim aldık bunun gerçek dünyada bir karşılığı var mı, benden bir şey olacak mı, doğru alanda mı ilerliyorum gibi soruları bol bol sorduğunuz bir dönemdir. E bir de üstüne Covid eklenince benim için iyice tadından yenilmeyecek bir sene oldu 2021. İşte böyle sancılı bir dönemde Up School’un Data Analysis programıyla karşılaştım.

İstediğim alanda içeriği çok dolu ve geliştirici bir program olmasının yanısıra YGA’dan çıkmış bir girişim olmasından dolayı ekibin dinamikleri ve kazandıracağı sosyal yetkinlikler anlamında da bana çok uyacak ve keyif alacağım bir eğitim olacağını düşünerek hemen başvurdum. Nitekim öyle de oldu!

Daha tanışma toplantımızda Up school ekibi güçlü iletişimi, enerjisi ve feedforward kültürü bende hayranlık uyandırdı ve daha ilk günden kendimi çok motive hissettiğim, eğlenerek öğrendiğim bir yerde buldum. Eğitimin yoğun temposu içerisinde her toplantıda buluşmamızda, motivasyonumuzun düştüğü zamanda gözlerindeki parıltıyla bizi destekleyen, kendimizi geliştirmemiz, birlikte gelişip büyümemiz için bizi motive eden harika bir ekip vardı hep yanımızda.

Bu sadece bir başlangıçtı tabii. Bizim gibi daha önce bu eğitimi almış mentörlerimiz eşliğinde yaptığımız Seyir toplantılarımızda her hafta farklı bir konu üzerine eğildik. Kendimiz takdir etme, resilience, birlikte başarma, şükretme, feedforward, pozitif challenge ve daha sayamadığım bir sürü konu hakkında düşüncelerimizi konuştuk. Mentörümüzün rehberliğinde gelişim alanlarımızın üzerine gidip, birlikte paylaştığımız, kaynaştığımız ve öğrendiğimiz; bir problemimiz olunca hep birlikte çözüm bulmaya çalıştığımız bir dayanışma ortamı oluşturduk. Özellikle her durumda şükredecek tarafları görme, düştüğümde destek almayı bilme ve önceliklerimi belirleyip enerjimi doğru yerlere kanalize edebilmem anlamında çok katkısı oldu seyirlerin.

Bir de her hafta Mentör Canlı Yayınları’nda kendi deneyimlerini paylaşarak iş hayatında bizi ön plana çıkaracak, kendimizin en iyi versiyonu olmamızı sağlayacak konular konusunda bize ipuçları veren alanında uzman insanlarla bir araya gelme fırsatımız oldu. Bu yayınlarda özellikle teknoloji alanında lider kadınlarla tanışmak yapabileceklerimizi görmek ve bakış açımızın genişlemesi anlamında bize çok güzel deneyimler kattı.

Birlikte oluşturduğumuz bu ilham verici community’nin bir parçası olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Bu fırsatı bize veren sevgili Up School ekibine, ve Hepsiburada’ya; bizi destekleyen seyir mentörümüz Melis Yeşilselvi’ye ve birlikte bu yolculuğu paylaştığım ekip arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

Birlikte büyüyelim!

--

--