Up School İle Aydınlanma **

Banu Ece Karabacak
UP School
Published in
2 min readJun 7, 2022

Merhabalar,

Ben Banu Ece. Bu yazıda sizlere Up School’un bana kattıklarından ve RPA developer eğitimimden bahsetmek istiyorum. (Süpriz sonlu :))

UP School ile yazılım alanında iş aradığım bir dönemde tanışıp RPA developer eğitimine başladım. O dönem iş arama stresimin olduğu hem de bazı konularda kaygı bozukluğu yaşadığım bir dönemdi. Mevcut işimi yazılım alanında ilerlemek için bırakmıştım ve sektör değiştirmenin zor olduğunu yavaş yavaş anlıyordum. Ben bu tarz sıkıntılar içerisindeyken seyir dersleri bana resmen terapi gibi gelmeye başladı ve her hafta işlediğimiz seyir konuları üzerine (takdir, paylaşım, yılmazlık, motivasyon, planlama, şükür..) seyir ekibimle tartışmak, başka arkadaşlarımın düşüncelerini dinlemek ve aslında yalnız olmadığımı ve hepimizin aynı durumda olduğunu fark etmemi sağladı. Seyir dersleri sayesinde hayata daha pozitif aynı zamanda kendimi de sürekli challenge edecek bir mentalite ile bakmayı öğrendim. Bu Up School’un bana ilk ve en büyük artılarından oldu diyebilirim.

Teknik olatak ise RPA eğitimleri sırasında Up School ekibinin ve bizlere dersleri anlatan VBM ekibinin yardımsever ve anlayışlı tutumları beni eğitimlere daha çok bağladı. Başlarda dersler ve konular çok ilgimi çekiyordu ve büyük bir istekle dinliyor ve uyguluyordum. Ancak konular ilerlemeye başlayınca ve ödev/proje verdikleri aşamada (ödevde ve projede yaptıklarımız aslında iş hayatında birebir yapacaklarımız üzerine tasarlanmıştı)RPA developer olarak çalışmaktan çok da mutlu olmayacağımı fark ettim. Detaylı şekilde düşündüğümde tam olarak developer alanında değil analist pozisyonunda ilerlemek istediğimi anladım. Up School’un ikinci artısı ise bunu anlamamı sağlaması oldu. Eğer bu eğitime başlamamış ve developer olarak direkt işe başlamış olsaydım belki de geri dönüşü zor bir yola girecektim. Eğitim sırasında bize verilen proje ve ödevler aslında benim neyi isteyip neyi istemediğimi netleştirmemi sağladı. Bu şekilde kariyer açısından ve hayata bakış açımı değiştirerek bir aydınlanma yaşayarak eğitimi tamamladım :)

Bu eğitim sırasında çok güzel insanlar tanıdım. Up School bana dünyada hala iyi ve nazik insanların var olduğunu hatırlattı. Ne kadar Developer olarak kariyerime devam etmeyecek olsam da bu eğitimi aldığıma hiç pişman olmadım ve bana katkılarından dolayı iyi ki karşılaşmışım dedim ❤

--

--