Up School RPA Yolculuğum

Gozde Erdem
UP School
Published in
2 min readJan 6, 2022

Merhaba ben Gözde. Endüstri mühendisliğinden mezun olduktan sonra hep istediğim ama bir türlü çalışma imkanı bulamadığım teknoloji ve yazılım alanındaki ilk gözle görülür ilerlememi Up School sayesinde elde ettim diyebilirim. Bu yazıda bu serüveni sizle paylaşmak istiyorum :)

Up School’a başvurmadan önce, Pandemi’de mezun olmak beni inanılmaz zorlamıştı. Daha önce yaşamadığımız zorluklar ama bir o kadar sonrasında edinilen tecrübeler. Mezun olduktan sonra iş arama sürecine koyuldum ve maddi ve manevi anlamda bağımsızlığımı kazanabilmek adına iş başvuruları yapmaya başladım. Daha fazla işsiz kalmak benim için çıkar bir yol değildi. Sonrasında yazılım ve teknoloji alanında ne kadar şansımı denesem ve çok uğraşsam da bir türlü olumlu geri dönüş alamadım. Oysaki üniversite hayatımda bu alanda çalışmak istediğim çoktan belirliydi. Yazılım alanında olmasa dahi işe girmem, yazılım alanında ilerleme isteğimi hiç azaltmadı aksine daha da kamçıladı.

Ve sonrasında Up School ile buluşmam gerçekleşti. Instagram’da Up School’u takip ediyordum ve RPA eğitim postunu görür görmez hemen başvurumu yaptım. Up School’a başvururken aslında kendime güvenim yoktu ama şansımı denemek istiyordum. Sonrasında Up School’dan aldığım mailleri görünce o an yaşadığım mutluluğu ve heyecanı uzun zamandır hissetmemiştim. Çünkü bireysel olarak açamadığım bu yolu Up School benim için, bizim için açacaktı. Emindim. Ön başvuru, İngilizce testi, Teknik test ve son aşama Online Mülakat. Tüm bu aşamaları geçip Up School ailesine katılmak inanılmazdı.

3 aylık RPA eğitimimde hem Hard Skill hem de Soft Skill açıdan donanım kazandık. Eğitim boyunca VBM ailesinden aldığımız teknik dersler, lab eğitimleri, uygulamalar bu süreçte hızlıca ilerlememizi sağladı. Sonrasında yaptığım Capstone projesi ile de eğitimimi daha da pekiştirdim.

Ama eğitimin en önemli parçalarından biri Soft Skill anlamda gelişmek ve büyümekti. Gerçekten tam anlamı ile Before-After durumu yaşadım. Eğitim boyunca kendime güvenmeyi öğrendim. Konfor alanımdan çıkmak benim için çok zordu ve bunu başardığım için çok mutluyum. Bir yandan işe gidip akşamları koşarak eve gelme isteğimi sadece böyle bir eğitim sağlayabilirdi ki öyle de oldu. Burada kız kardeşlik kavramının birebir yaşanması da bu serüvende ilerlememi sağlayan en önemli adımdı diyebilirim. Up School mezunları bize yol gösterdi ve biz de hep beraber bu eğitimi en verimli şekilde tamamladık ve mezun olduk.

Bu eğitimden sonra en büyük gayem, burada edindiğim bütün bu güzel özellikleri kişisel hayatımda ve kariyerimde devam ettirmek.

Çok sevdiğim bir filmden bir alıntı ile yazımı sonlandırmak istiyorum.

“Kimsenin sana bir şey yapamayacağını söylemesine izin verme, benim bile. Bir hayalin varsa peşini bırakmamalısın. İnsanlar, kendilerinin yapamadıkları şeyleri senin de yapamayacağını söylerler. Bir şeyi istiyorsan peşini bırakma; git ve al.”

İşte her şey bundan ibaret. Hayalinin peşinden koş! :)

--

--