UP School Serüveni

Sena Çelik
2 min readJun 28, 2022

--

Merhaba,

Bugün sizlere üç ay süren Android Developer Programında deneyimlediklerimi ve öğrendiklerimi anlatmaya çalışacağım. Öncelikle Up School nedir, ne değildir ve neye önem veriyor sorusunu cevaplamak istiyorum.

UP School teknoloji alanında öncü, kendini geliştirmeye ve sürekli öğrenmeye açık ayakları yere sağlam basan kadınlar yetiştirmeye çalışan bir start-up.

Ülkemizde kadın yazılımcıların ve mühendislerin yüzleşmek zorunda kaldığı cinsiyet eşitsizliğini yenmek amacıyla ortaya çıkan bu program açtığı eğitimler ile teknik olsa da öğrencilerin gelişimi için Core Skill eğitimleri de veriyor.

Core Skill

Core Skill eğitimler de; Seyir adı verilen beş kişilik gruplarda size atanan mentör ile gerçekleşiyor. Benim seyir grubumda bulunan Derin Bilgin mentörümdü. Diğer arkadaşlarım ve onunla tanıştığım için gerçekten mutluyum. Üç aylık bu süreçte;

  • Enerji ve zaman yönetimi,
  • İçten şükür
  • Challenge yourself
  • Feed Forward vb.

konulardan oluşuyordu. Seyir mentörü kendi tecrübelerini aktararak seyiri yönlendiriliyor. Birbirimizin görüşlerini, düşüncelerini dinlemeye neden oluyor ve iletişim becerilerinizi arttırmasını sağlıyor.

Bunların dışında Agile & Scrum etkinliği olması farklı bir deneyim oluşturdu. Acmagile tarafından verilen bu etkinlik uygulamalı olmasıyla diğer arkadaşlarım ile takım şeklinde çalışmamıza olanak tanıdı.

Hard Skill & Capstone Projesi

Yoğun bir program devam ederken Hard Skill yeteneklerimizi arttırmaya özen gösterdim, self-learning yeteneğimi geliştirdim.

Programın sonunda Capstone Projemi ortaya çıkardım. Caner Türe hocanın yardımları sayesinde projemi tamamlamış oldum.

Proje Linkine buradan ulaşabilirsiniz. ❤️

--

--