UP School Yolculuğum

Selen Colpan
UP School
Published in
2 min readJun 13, 2022

Çocukluğumuzdan beri her gün, her an bizi şaşırtan, büyüleyen ve mutlu edeceğine inandığımız her şeyin bir adım ötesine taşıyacağına emin olduğumuz hayaller kurarız.

Peki siz bu hayallerin gerçekleşmesi için ne kadar çaba sarf edersiniz?

Yıllar önce bir araştırma ödevim için ansiklopedinin sayfalarını karıştırıyorken Marie Curie’nin kısa yaşam öyküsü dikkatimi çekmişti. Yaşadığı zorluklara ve içerisinde bulunduğu döneme rağmen bilimden vazgeçmemiş ve tarihte Nobel Ödülü’nü almaya hak kazanmış ilk kadın bilim insanı olmuş. Kadınların ne kadar başarılı olabileceğini tüm dünyaya kanıtlayan Marrie Currie’nin hayatını okuduğum an derinden etkilenmiştim.

Kariyer yolculuğumu anlatmaya başlamadan önce Marie Currie’nin çok sevdiğim bir sözünü paylaşmak istiyorum.

“Hayatta hiçbir şeyden korkmayın yalnız; her şeyi anlamaya çalışın.”

Çocukluğumdan beri cesareti ve öğrenme arzusu olan kadınların her alanda aktif ve başarılı olabileceğine inandım. Özellikle son dönemlerde teknoloji alanında kadınların rolü artmaya başladı. Çünkü her alanda olduğu gibi teknolojide de kadın bakış açısına ve yaratıcılığına ihtiyaç duyuluyor.

Bu düşüncelerime birebir ortak olan, beni etkileyen Up School’dan söz etmek istiyorum. Belki daha önce duymadınız belki de merak ediyorsunuz.

Ben Selen Çolpan. RPA-3 (Robotic Process Automation) programı mezunlarındanım. Nedir bu Up School derseniz :)

UP School, teknolojide rol model kadınlar yetiştirmek için kurulan bir eğitim teknolojisi girişimidir. Kadınlara teknik donanım ve özgüven kazandırarak kariyerlerine başlama olanağı sağlar. İş hayatından önce kadın adaylara sağlanacak pratik uygulamalar, hard ve soft skill eğitimler ile geleceğe hazırlamak ve özellikle kendi adıma söyleyebileceğim, hedeflerim doğrultusunda motivasyon ve özgüveni artırmak için büyük bir adım olduğuna inandığım bir program.

Evet Up School hakkındaki tüm ayrıntıları RPA Eğitim içeriğini sayfasında bulabilirsiniz ancak ben daha çok Up School ailesinden bahsetmek istiyorum.

İlk önce kendimi bulmamı daha sonra da etrafımdaki kadınların da kendi içindekilerini keşfetmesi için bir şeyler yapmam gerektiğini öğreten harika bir aile! Karşılaştığım problemler karşısında sadece şikâyet eden değil, çözüm üretebilen, şükür halinde olmayı bilen bir birey olma yolunda tecrübe kazandırdı.

Yazımı tamamlamadan önce söylemeden geçemeyeceğim seyir grubum, minik ailemden çok şey öğrendim. Biliyorum ki farklı renklere sahip 5 kadının birlikte değiştiği, yükseldiği çok özel anıları oldu.

Evet Up School ile başladığımız 3 aylık eğitimin sonuna geldik ama unutmayalım ki bitmeyen bir eğitim yolculuğu içindeyiz. Sürecin başından beri destek olan Up School ailesine sonsuz teşekkürler…

--

--