Up School’lu Olmak

Emine Kala
UP School
Published in
3 min readJan 6, 2022

Herkese merhaba, ben Emine. Gazi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden 2021 yılı Temmuz ayında mezun oldum. Farklı alanlarda araştırma yapmayı, yeni şeyler deneyimlemeyi her zaman sevmişimdir. Bu nedenle bu bölüm benim için biçilmiş kaftandı diyebilirim, mutlu olacağım işi bulabilmek için devamlı kendimi bir şeyler denerken buldum. Her yeni deneyim kendimi keşfetmem konusunda bana yardımcı oldu ve fark ettim ki teknoloji ve yazılım alanında daha üretken ve mutluyum. Ben de yolumu bu alanda çizmeye karar verdim. Yola çıkmak önemli tabi ama yazılım uçsuz bucaksız bir deniz misali, ben bu dünyanın neresinden dahil olmalıydım öncelikle bunun cevabını aramaya başladım.

Sorularıma cevap ararken bildiğim en iyi şeyi yaptım. Araştırdım, denedim, daha çok denedim… Bu süreçte, bir gün tesadüfen sosyal medyada Up School ile karşılaştım. Hem teknoloji içerikli hem de kadınlara yönelik olması dikkatimi fazlasıyla çekmişti. Bir süre herhangi bir başvuruda bulunmadan, çünkü cesaret edemedim, sadece takip ettim. Cesaret edip başvuruda bulunmam ise mezun olup iş arayışına girmem ile oldu. Herkes bilir, stresli ve yorucu bir süreç. Açıkçası biraz da umutsuzluğa düşülen bir süreç. Başvurular, fazlasıyla tuhaf diyaloglara maruz kaldığım mülakatlar ve benim aklımda tek bir şey: Mutlu olacağım bir iş bulmalıyım!

Veeee, Up School başvuruları başlasın…

Up School İle İlk Tanışma

Başvuruları diyorum çünkü daha önce birkaç farklı programa başvuru yapmış ve kabul alamamıştım. Şimdi dönüp bakınca iyi ki kabul alamamışım diyorum. Çünkü doğru zamanda, doğru bir programa dahil olduğumu düşünüyorum. RPA programını görünce “İşte bu tam benlik” dediğimi hatırlıyorum. Eeee verimlik var, yazılım var, her gün gelişen ve yenilenen bir teknoloji var daha ne olsun :) Yanılmadığımı da eğitim süreci boyunca çok iyi anladım.

Peki başvuru süreci nasıl ilerliyor?

Size biraz başvuru sürecinden, nasıl Up School’a dahil olabileceğinizden bahsetmek isterim. Başvuru süreci 4 aşamadan oluşuyor: Online Form, İngilizce Testi, Teknik Test ve Online Mülakat.

Online Form ile Hadi Kendimizi Tanıtalım

Online form; öğrenim ve yazılım geçmişimizle ilgili bilgilerin incelendiği, teknoloji alnında gelişime açık olup olmadığımızı anlamaya yarayan bir form aslında. Bence bu aşamanın en önemli noktası ise motivasyonunuzun program için yeterli olup olmadığını ölçen açık uçlu sorulardı. Aslında istekli olmak ve bu isteği formda aktarabilmek bu aşamayı kolayca geçebilmek için gayet yeterli olacaktır.

İngilizce Sırasııı

Başvuru formu incelendikten sonra sürecin olumlu devam etmesi durumunda size bir İngilizce test yönlendiriliyor. Testin içeriğinde; kelime bilgisi, gramer bilgisi, okuma parçaları ve dinleme becerisini ölçen sorular bulunuyor. Zorluk seviyesi ise orta diyebilirim. Başvurulan programa göre testten alınması gereken puan değişiklik gösterebiliyor.

Teknik Becerini Konuştur Bakalım

Bu aşama İngilizce test süreci devam ederken de yönlendirilebiliyor. Başvuruda bulunduğunuz programla testin içeriği ve zorluk seviyesi değişiklik gösterebilir. Bu nedenle başvuru ilanınında bu konuyla ilgili “Orta düzeyde kodlama bilgisi” vs. cümlelere dikkat etmenizi öneririm. Benim girdiğim teknik test genel algoritma becerisini ölçmeye yönelik bir testti, çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşuyordu. Açık uçlu sorularda, basit düzeyde algoritma sorularını herhangi bir dille ya da algoritma adımları şeklinde yazmamız gerekiyordu. Bu linkte sizin için birkaç algoritma örneği bırakıyorum ama dediğim gibi aman zorluk seviyesine dikkaaat :)

Heyecanlı Bir Görüşmeye Davet Edildinizz

Test aşamalarını da başarıyla tamamladıktan sonra sıra geldi mülakata. Online olarak yapılan mülakat sohbet havasında geçiyor. Aslında form için belirttiğim istekli olmanız ve bunu karşı tarafa aktarıyor olabilmeniz bu aşamada çok önemli. Bu programın size uygunluğu, devam etme motivasyonunuz konusunda tatlı bir sohbet ediyorsunuz. Size bir sır vereyim; eğitim ya da iş için gireceğiniz tüm mülakatlardan çoook daha rahat, keyifli ve kendinizi değerli hissedeceğiniz bir mülakat sizi bekliyor olacak. Kendi mülakatımdan sonra benim dediğim şey şu olmuştu: Ben az önce mülakata mı girdim ki? Çokkk tatlılaaar, kabul alamasam bile iyi ki tanıdım ve iyi ki varlar :)

Mutlu Son Değil Mutlu Başlangıçlara…

Kabul aldınığınız ve artık Up School ailesinin bir parçası olduğunuzda keşiiflerle dolu, hiç bitmeyecek bir yolculuğun kapısını aralamış oluyorsunuz. Up School’a bana kattığı her şey, her kişi için minnettarım. Çok sevdiğim bir söz var:

“En karanlık gecede bile yıldızlardan gelen bir ışık vardır”

İşte Up School benim için hayatımdaki en parlak yıldızlardan biri oldu. İyi ki varsınız, iyi ki varız, hep olalııım :)

Hadi siz de gelin ki daha güçlü, daha umutlu olalım, beraber umut olalım…

--

--