İrem GÜNER
UP School
Published in
2 min readMay 29, 2022

--

UpSchool ile level Up!

Merhaba, ben İrem. Eylül 2021 yılında Antalya Bilim Üniversitesi Bilgisayar mühendisliği bölümünden mezun oldum. Mezuniyet psikolojisi çoğu insan için bunaltıcı ve benliğini sorgulayıcı bir deneyimdir, benim için de öyleydi… Evet artık -officially- bir bilgisayar mühendisiydim ama teknik olarak kendimi yeterli hissetmiyordum ve ne yapmak istediğimi bilmiyordum. Yönelebileceğim çok fazla alan vardı üstelik herkes farklı bir şeyler söylüyordu…Bu durum beni fazlasıyla geriyor ve mutsuz ediyordu.

Linkedin üzerinde gezinirken UpSchool Data Science eğitimi programını gördüm ve hemen başvurdum. Daha önce data science ile ilgili yaptığım bir çalışmam yoktu ve bilgim de yoktu, fakat bir çıkış yolu aradığım için balıklama atlamıştım. Genel yetenek testi ve İngilizce yeterlilik testlerini geçtikten sonra UpSchool ekibiyle mülakat yaptık. 1 hafta sonra reddedildiğimle ilgili bir email aldım. Biraz üzülmüştüm ama pes etmeden kendimi geliştirmeye devam ettim. Çok kısa bir süre geçmişti ki UpSchool tarafından RPA eğitimi ile ilgili mülakat yapmak istediklerini belirten bir email aldım ve havalara uçtum! Çünkü bitirme projemizde RPA teknolojisini kullanmıştık :) Data Science’ın aksine bu aşina olduğum ve daha önce çalışma yaptığım bir alandı. Çok samimi ve güzel geçen bir mülakatın ardından kabul aldığıma dair bir e-mail aldım! Sonra da tam gaz eğitim sürecimiz başladı.

VBM (Veri Bilgi Merkezi) ekibinin verdiği yoğun ve bol tempolu eğitimimiz başladı. Dersler eğlenceli, bol uygulamalı ve örnekliydi. Başta sadece teknik dersler alacağımızı düşünmüştüm ama bunun yanında ‘seyir’ adı verdiğimiz ve çarşamba günlerini iple çekmemizi sağlayan soft-skill edindiğimiz-geliştirdiğimiz derslerimiz de başladı. Seyirler sayesinde kendimi taktir etmeyi, kız kardeşliği, şükür etmeyi ve zaman yönetimi gibi şeyleri öğrendim. Çok kısa süre geçmişti ama bendeki pozitif değişim çok fazlaydı. Program boyunca kendimi hem teknik hem de sosyal anlamda çok geliştirdim. Şunu çok net söyleyebilirim, UpSchool benim hayatımdaki milestonelardan biri…

Yazıma son vermeden UpSchool ve VBM ekibine, daha sonra da bu süreçte edindiğim girlgang’ime teşekkürlerimi ileterek her dinlediğimde bu güzel yolculuğu bana anımsatan şarkıyı sizle paylaşmak istiyorum. Bu arada size de teşekkür ederim buraya kadar geldiğiniz için :)

--

--