UpSchool ile yeni bir yolculuk…

Yağmur Çinar
UP School
Published in
2 min readJan 8, 2022

Ben 4 ay önce UpSchool ile bir yolculuğa çıktım. Bu yol bütün hayatımın yorgunluğunu atmak için çıktığım bir yolculuğa benziyor. Hani yıllardır hayalini kurduğunuz bir yer vardır ve o yola çıkmak için bir sürü hayal kurarsınız ama bu hayali bir türlü gerçekleştiremezsiniz ya, bu yolculuk benim için sonunda hayallerimi gerçekleştirdiğim heyecanlı bir yolculuk oldu ve yolculuğum büyük bir heyecanla devam ediyor. Bu yolda hayalini bile kuramadığım bir Yağmur’la tanıştım.

Nasıl bir yolculuk bu?

Ben Yağmur, 2021 Eylül ayında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Matematik bölümünden mezun oldum. Üniversite hayatımda yazılıma hep ilgi duydum. Bu ilgi bahsettiğim yolculukta bir duraktı ama ben bu ilgiye zaman ayıramamaktan ve ya ufak zorluklar yaşamaktan (bunları da yolculuktaki çukurlar olarak düşünebiliriz) korktuğum için hep erteledim. Ta kii UpSchool’un kadınlar için düzenlediği RPA eğitimine başvurana kadar... Mezun olduktan çok kısa bir süre sonra Up Schoolun düzenlediği RPA eğitimine bir adım yaklaştığımı haber veren bir mail aldım. 4 aşamayı geçerek eğitime hak kazanmıştım. Bu aşamaların sonuncusu olan tanışma adımından sonra benim yolculuk heyecanım tamamen başlamıştı.

Up School’a başvurmak…

Up School, teknolojide rol model kadınlar yetiştiriyor. Bu cümle artık bizim için kurulmuştu. 11 Ağustos 2021'de “3 ayda RPA developer olabilirsin!” postunu gördükten sonra benim yolculuğum başlamış oldu.

Ekim 2021 de başlayan bu eğitimde Veri Bilgi Merkezi(VBM) tarafından verilen teknik dersler aldık. Bu derslerde hem RPA hakkında hard skill dersler aldık hem de lab dersleri sayesinde Uipath platformunu daha yakından tanıyıp çeşitli projeler yaptık. Programın sonunda ise gerçek hayatta yapılmış 4 projeden birini yapma fırsatı bulduk ve bu en heyecanlı anlardan biriydi! Projelerimizi hazırladıktan sonra sunumlar yaptık. Bu sunumları buradan inceleyebilirsiniz :)

Teknik derslerin yanı sıra soft skill tarafımızı geliştiren eğitimler de aldık ve bu eğitimler kendimi tanımamı ve geliştirmemi sağladı. Bu yolculuktan önceki Yağmur yeni adımlar atarken korkan, ufak sıkıntılar bile yaşasa vaz geçen bir Yağmur’du. Up School ekibi ve arkadaşlarım sayesinde ben artık istediğim şeylere korkmadan adım atan bir kadın oldum. Artık bu adımlar hep ileriye atılıyor, bu yolculukta geri vitesi iptal ettik :) Kendimi tanımamı, yeni bir yola korkmadan çıkmamı sağlayan herkese çok teşekkür ederim!

Değişen hayatım…

UpSchool’un hayatımında değiştirdiği noktalardan az çok bahsettim. Şimdi hazırsanız en heyecanlı noktaya geliyorum… Aldığım eğitimlerdeki heyecanların yanı sıra hayatıma en çok heyecan katan şeylerden biri de program bitmeden yaptığım iş görüşmeleri oldu. Up School’a başlamadan önce mezun olduktan sonraki 3 ay içerisinde iş garantisi verildiğini biliyordum.Ama ben eğitim sürem boyunca bile iş görüşmeleri yapmaya başlamıştım. Yazılım alanına atılabilmenin heyecanını üzerimden atamamışken bunlar sizce de biraz şov olmamış mı :)

Ben şimdi UpSchool RPA programından mezun olan, RPA developer olarak iş bulmuş bir kadınım. Bundan sonra teknolojide rol model kadınlar için elimden geleni yapmak istiyorum. Eğer bir sorunuz olursa lütfen bana buradan ulaşın :)

--

--