Up School’da Veri Analizi Eğitimine Başlama Sürecim

Buse Zengin
UP School
Published in
3 min readMay 27, 2022

Merhabalar, ben Buse. Bu yazımda size Data Analysis alanını neden seçtim ve UpSchool ile nasıl tanıştım bunlardan bahsetmek istiyorum.

Öncelikle kendimi tanıtayım. Ben 2021 yılının Eylül ayında Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Mezun olmadan önce son sınıftayken bir şirkette yarı zamanlı olarak çalışıyordum. 7 ay boyunca bu şirkette çalışırken çalıştığım alana ilgim olmadığını düşündüm ve son sınıfta aldığım Machine Learning, Data Mining, Natural Language Processing gibi dersler ilgimi çektiği için bu alanlarda çalışmaya karar verdim. Çalıştığım işten ayrılarak Veri Bilimi, Yapay Zeka, Machine Learning alanlarında çalışacağım yerlere bakmaya başladım. Daha sonra ilanlara baktıkça veri ile ilgili alanların bunlarla sınırlı olmadığını daha birçok alanın olduğunu gördüm. Bu sırada Veri Analizi ilanlarını da çok sık görmeye başladım ve neymiş bu Veri Analizi diye araştırmaya başladım. 🧐

Veri Analizinin ne olduğunu araştırdım ve veriyi inceleme, işleme, veriden anlam çıkarma , veriyi modelleme sürecine hazırlama ve çeşitli analizlerle şirketlerin kararlarına yön verme gibi şeylerin yapıldığını gördüm ve aslında ne kadar önemli bir alan olduğunu gördüm. Fark ettim ki veri ile uğraşırken aslında işin en önemli kısmı Veri Analizi kısmı. Veri kendi başına bir anlam ifade etmiyor ve veriyi kullanarak anlamlar çıkaran ve bu verilere göre kararlara yön vermek veri analistlerine kalıyor. Ayrıca sonraki süreçlerde bu verinin kullanılması için Veri Bilimi, Machine Learning gibi alanlarla uğraşan insanlara veriyi Veri Analistleri kullanılabilecek hale getiriyor. Yani örneğin bir Machine Learning modeli ne kadar iyi oluşturulursa oluşturulsun o veri iyi bir şekilde temizlenmemişse o modelin ne kadar iyi olduğunun bir önemi kalmıyor. Ben de Veri Analizinin önemini gördükten sonra artık iş aramalarıma bu alanı da ekledim.

Fakat bir sorunum vardı:

İş ilanlarındaki deneyimli eleman paradoksu 🤯

Her yeni mezun gencin yaşayabileceği bir problem olan şirketlerin deneyimli eleman araması ama o deneyimi kazanmak için de bir işte çalışmak gerekmesi…

Ben de bu problemi yaşadım ve başlangıç seviyesindeki iş ilanlarında bile 2 yıl deneyim istendiğini gördükçe umutlarım azalmaya başlamıştı.

Daha sonra başka alanlarda bootcampe katıldığım platformlarda veri ile alakalı bootcampler aradım fakat o aralar da hiç veri alanında bootcamp yoktu. İnternette bootcamp ararken aklıma LinkedIn’de bir bağlantımın paylaştığı post geldi. Bu post UpSchool’un başka bir alandaki eğitimi ile ilgiliydi. Başka bir alanla alakalı olduğu için o zamanlar ilgimi çekmemişti fakat sonradan aklıma geldi ve UpSchool’un sitesine girdiğimde Data Analysis eğitimini gördüm 🥳. Bu benim için çok iyi bir fırsattı. Eğitim teknik açıdan çok kapsamlıydı hem de bu süreçte soft skill eğitimleri de veriliyordu. Teknik eğitimler kısmındaki konulara baktığımda gerçekten iyi planlanmış olduğunu gördüm. Dersler haricinde interaktif kodlama dersleri ve ofis saatleri de vardı. Beni ayrıca soft skills eğitimleri ve mentor canlı yayınları kısmı çok heyecanlandırmıştı. Eğitim süresi beni biraz düşündürse de eğitim içeriğini çok beğenmiştim. Veri Analizi alanında da çalışmayı çok istiyordum ve bu fırsatı kaçırmamam gerektiğini düşündüm ve bu eğitimin benim için çok faydalı olacağından emindim.

Eğitim için yapılan mülakatta da iş bulma ile ilgili sıkıntımı anlattım ve UpSchool’un bu sorunun farkında olduğunu ve bu eğitimleri vererek bizi iş hayatına hazırlamak istedikleri anlatıldı. Ayrıca teknolojide rol model kadınlar yetiştirme amaçlarının olduğunu görmek beni çok mutlu etti 🥰

Eğitime kabul alındığım ile ilgili maili aldığımda da çok mutlu olmuştum ve şu anda eğitim bittikten sonra da iyi ki UpSchool’a başvurup bu eğitim sürecine dahil olmuşum diyorum. Derslerde, mentor canlı yayınlarında ve katıldığımız toplantılardaki konuştuğumuz şeyler hayatımda yer edindi.

Bu fırsatı bize sağlayan tüm UpSchool ekibine emekleri için teşekkür ederim💙

Bu programda beraber eğitim aldığım arkadaşlarımı bu süreci başarıyla tamamladıkları için tebrik ediyorum 💐

--

--