Harta articolelor Urgența Climatică

Radu Ungureanu
Urgența Climatică
3 min readMar 13, 2022
Photo by Ksenia Chernaya from Pexels

Bine ai venit pe blogul Urgența Climatică! Înainte de a fi extins activitatea cu pagina de Instagram, ideea mea a fost simplă: cum în România nu știm suficient despre problema climatică, să scriu în fiecare duminică un articol de 5 minute, pe ce temă vreau eu, despre climă. Cu timpul, aceste articole încep să se adune, iar navigarea prin ele devine complicată. Medium aranjează articolele cronologic, iar ordinea subiectelor e relativ haotică și titlurile nu întotdeauna cele mai sugestive (n-am nici eu inspirație tot timpul, ce să-i faci?). De aceea, mi-am propus să țin mai jos un inventar al articolelor, grupate pe categorii, în ordinea în care le-aș recomanda.

Veți observa două lucruri. Primul este că sunt subiecte importante care lipsesc deocamdată din listă, pentru că acele articole așteaptă să fie scrise. Dacă aveți teme care vă interesează, întrebări la care vreți să aflați răspunsul, sau ați auzit argumente care nu știți dacă sunt corecte sau nu, vă rog să-mi scrieți, pe oricare dintre paginile mele, ca să știu să le prioritizez. Al doilea lucru este că am pus categoria Psihologia problemei climatice înaintea categoriei Educație climatică. Am făcut asta pentru că problema reală cu clima este psihologică, nu științifică. Știința este cât se poate de clară atât despre cauzele și efectele încălzirii globale, cât și despre ce avem de făcut. Întrebarea reală este de ce nu ne pasă, de ce nu înțelegem, de ce nu acționăm?

Psihologia problemei climatice

Educație climatică de bază

Educație climatică avansată

Fapte, nu vorbe

Cum răspundem diverselor argumente

Editoriale. Articole cu opinii personale

Dacă vrei să citești și alți autori

--

--