Tim Roman
uxuiua
Published in
4 min readMay 16, 2017

--

Ноутбук для веб-дизайнера. Як я з PC на Macbook перейшов

Два місяці тому я оновив свій робочий комп’ютер. Потреба ця виникла не стільки через його застарілість, скільки через бажання пересісти зі стаціонарного ПК за ноутбук. Я хотів отримати певну мобільність, щоб, наприклад, на зустрічі з клієнтом мати все під руками. До того ж, з ноутбуком можна змінювати робочу обстановку хоч кожного дня.
Я вирішив поділитися з вами своїм досвідом роботи за ноутбуком з точки зору веб-дизайнера. Оскільки бачу, що питання вибору робочої конфігурації зазвичай цікавить багатьох.

Вибір ноутбука

Так само, як і при виборі будь-якого робочого інструменту, я прикинув свої вимоги:

  • достатня потужність для роботи з графічними редакторами (photoshop та illustrator);
  • автономність та якомога менша вага для комфортної роботи поза офісом, наприклад, в кафе;
  • приємний вигляд. Так вже склалося, що я люблю ґаджети не тільки функціональні, а й які приємно тримати в руках;
  • платформа немає значення, оскільки всі мої робочі програми присутні як на windows та і на mac, або взагалі є інтернет-сервісами;
  • діагональ теж не мала принципового значення, так як основну роботу я планував виконувати підключивши зовнішній дисплей;
  • ціна до 20000 грн.

Ще я підглянув результати свого опитування, в якому прийняли участь більше 200 дизайнерів:

Тож, у фінал пройшли два красені Asus Zenbook UX302LG та Apple Macbook Pro 13 Retina ME865. Хоч до того часу я не мав діла з MacOS, але віддав перевагу Macbook-у, бо не всі програми на звичній мені Windows уміли адекватно працювати з великою роздільністю дисплеїв (а саме такі зараз ставлять на нові ноутбуки). Та й на усіх фоточках круті дизайнери сидять за макбуками… а чим я гірший? :)

Комфортність роботи

Я навмисно не буду розписувати момент «ломки» при переході на нову платформу. Але звик я, десь, за два тижні. Тринадцять ретіна-дюймів з головою вистачає для усього окрім комфортної роботи в графічних редакторах, але я на початку й не думав часто працювати без зовнішнього монітору.
Потужності тринашки замало для роботи у photoshop, навіть над дизайном звичайних веб-сторінок. Це мене реально… засмутило, адже викласти чимало грошенят за ноут, на якому гальмує основна робоча програма це ненормально. В результаті гугління проблеми і кількох знятих галочок в налаштуваннях photoshop все запрацювало нормально.
Отже, якщо у вас ретінабук із вбудованою відеокартою, і ви, як ті мишки — плакали, але продовжували їсти кактус, то:

  • Йдемо в розділ і робимо ось так:
  • Оскільки наша вбудована відеокарта слабенька, то розвантажимо її, клікнувши в розділі кнопочку

Всі інші програми з мого набору (illustrator, indesign, axure) працюють нормально без додаткових танців з бубном.
Окремо хотів би виділити некоректну роботу Macbook (підвисання на кілька секунд і блимання) при підключенні дисплею Dell U2410 через HDMI, але проблему вирішив перехідник HDMI to DVI, який завалявся у мене з часів PC. Пізніше мені підказали, що така проблема є у багатьох, тож краще підключати монітор через фірмовий Thunderbolt to DVI, а в ідеалі брати еплівський дисплей.
Дехто може подумати: — «а нафіга так заморочуватись, коли можна взяти нормальний, потужний стаціонарник?». Звісно можна, але я не жалкую через такий апгрейд, і ось чому.
З ноутбуком я можу змінювати своє робоче оточення коли захочу. Сьогодні я вдома, завтра — в кафе, бібліотеці або у парку… Сидячи на терасі кафешки, мені інколи простіше сконцентруватися ніж вдома. Ця можливість для мене перекриває всі попередні незручності. До того ж, з макбуком я можу не перейматися за розетки. Годин 5 можна спокійно працювати.
Спочатку я робив такі вилазки у світ на етапах, коли потрібно було обдумати ідеї. Але зараз я можу і пофотошопити… на 13-ти дюймах… хто б міг подумати? Зважаючи на такий сценарій користування, що наразі вимальовується у мене, то наступного апгрейду я планую взяти таки 15″ retina. Можливо до того часу вони ще полегшають.
Якщо ви так само задумалися про перехід на ноутбук фруктової компанії, то для вас коротке резюме:

  • Перехід з Windows на MacOS відбувається доволі легко при у мові, якщо всі ваші програми доступні і на іншій платформі. Хоча я так і не зміг знайти аналога по зручності total commander-у на MacOS;
  • Якщо ви плануєте підключати певну периферію, то щоб уникнути плясок з бубном краще брати таку виробництва Apple;
  • Якщо ви веб-дизайнер, то майте на увазі, що на retina-екрані для комфортної роботи макети потрібно масштабувати до 200% (на це можна повісити окремий хоткей), але ваші макети при цьому будуть трішки розмиті, як і вся неоптимізована растрова графіка на сайтах. Тому макети краще перепровіряти на звичайному моніторі, особливо іконки. Це не стосується векторних редакторів;
  • Якщо ж ви дизайнер мобільних інтерфейсів, то retina-екран для вас буде тим, що лікар прописав;
  • Якщо дизайнер працює за макбуком, то це відразу +100 до крутості ;)

--

--

Tim Roman
uxuiua
Editor for

User-first Design - Business forward Impact