Co říkají o UXWell

Berka BerkaUX
UXWell Education
Published in
5 min readFeb 2, 2017

Podívejte se na UXWell očima účastníků a návštěvníků. Co zmiňují? Co jim přijde zajímavé? Co jim to dalo? A co vzalo? Jak jim to změnilo život? Dosáhli toho, co si na začátku předsevzali? Pomohlo to firmě, která je vyslala? Nelitují pěněz, které jiní dali ze svého?

Petr Kadlec, účastník UXWell Design

Školné za UXWell je určitě velká částka. Já ji vnímám jako investici do vlastní budoucnosti.

UXWell mne ovlivnil nejen v profesním, ale i v osobním životě. Krom odborných znalostí a dovedností rozvíjím i softskills. Vím, jak otestovat web, dokážu i lépe definovat a komunikovat problém, vím, jak generovat obsah, umím i lépe přijmout kritiku a když kritizuji, jsem konstruktivní. To mi pomáhá ve vztazích s dalšími lidmi, protože jsem vnímavější k jejich problémům a jejich pohledu na různé situace.

Díky UXWell jsem poznal spoustu zajímavých lidí. V okamžiku, kdy mám nějaký problém, potřebuji s něčím poradit, nebo pomoct, mám se na koho obrátit.

Milan Křivánek, Javlin a.s., účastník UXWell Design

Na začátku jsem si nebyl jistý, jestli je vůbec UXWell pro mě. Pracuji jako vývojář a do té doby jsem se dělal nejčastěji na backendu. S designem jsem měl velmi málo zkušeností. O uživatelském výzkumu jsem předtím ani neslyšel.

V práci nám nejvíc pomohlo začít s uživatelským testováním. Bylo vzrušující sledovat uživatele, jestli spadne do pasti, kterou jsme mu vykopali. V lidech to vzbuzuje emoce a je to jedna z nejsilnějších zbraní, které máme ve svém arzenálu. Překvapilo mě, že z takové práce můžu mít dobrý pocit — těší mě odhalovat problémy v použitelnosti a odstraňovat je.

UXWell mi dal všeobecný přehled a příležitost vyzkoušet si věci nanečisto před tím, než jsme se do nich pustili v práci. I tak jsme vždycky při prvním pokusu udělali řadu chyb, které jsme si ani neuvědomovali. To byl ale přesně okamžik, kdy jsem nejvíc využíval mentora. Ukázal jsem mu, co a jak jsme dělali, a on mě upozornil na nedostatky, kterých si nikdo z firmy nevšiml. Díky zpětné vazbě můžu věci příště udělat líp.

Honza Silvestr, Česká spořitelna, účastník UXWell Design

Na UX scéně se pohybuji již od svých studentských let na ČVUT. Tehdy jsem se rozhodl, že přesně toto povolání chci dělat… když chceš něco dělat, jak nejlépe dovedeš, musíš si pořád rozšiřovat obzory a učit se nové věci.

UXWell mě zaujal svým praktickým zaměřením a odborníky, kteří se kolem něj pohybují. Sliboval jsem si od UXWell, že mě provede designovým procesem a já si budu moct ověřit, jestli “to” dělám správně nebo ne. Zjistil jsem, že to dělám správně, ale pořád je co zlepšovat.

Musím říct, že z celého programu mě nejvíce nadchnul mentoring. Ukázal mi sílu rad od zkušenějších a donutil mě nad některými věcmi přemýšlet mnohem více, než jsem to do té doby dělal.

Regina Bednaříková, EduFórum, návštěvnice

Petr, Berka, UXWell a další na ně navázaní lidé, kteří tvoří komunitu UXWell by ve vzdělávání neměli být přehlédnuti.

Prvně jsem měla tu čest při neformálních diskusích a „small talks“, pak při prezentaci na EduFórum, nakonec včera u večeře a dnes v průběhu jejich školícího dne. Pánové a další, kteří s nimi spolupracují jsou zkušení odborníci a také jako lektoři. Bylo to vyvážené a šlo to do hloubky. Najednou Vám dojde, že se UX hodí všude! Dneska jsem načuchla k tématům jako informační architektura, content inventory nebo k otázkám analýzy „konkurence“. Velká pochvala a vřele doporučuji jakoukoli spolupráci!

David Szabó, účastník UXWell Design

UXWell se stal velmi důležitou kapitolou v mém životě. UXWell je jako komunita v komunitě, kam lidi přináší svoje zkušenosti a navzájem si naslouchají. Nejedná se o klasickou vzdělávací metodu “učitel a studenti”, ale jde o sdílení vědomostí a zážitků.

Naučil jsem se ulevit hlavě tím, že z ní dostanu vše na papír, dokázal jsem odbourat strach z oslovování lidí na ulici, když jsem potřeboval otestovat svoji myšlenku. Tyto a spoustu dalších poznatků uplatňuji nejen v pracovním životě. Jsem velice rád, že jsem mohl být jedním ze čtrnácti lidí, co zažili první ročník vzdělávání UX u nás. Děkuji všem, kteří mi tu možnost poskytli.

Martin Andrle, účastník UXWell Design

UXWell pro mě byla výzva, chtěl jsem proniknout do oboru a zároveň zjistit, jestli to dělat chci a můžu. Od začátku se mi líbil formát, ve kterém to probíhalo — výuka o víkendech, mentoring i styl výuky.

Osobně věřím, že pokud chce člověk nakopnout kariéru v tomto směru, tak UXWell je jedna z nejefektivnějších cest. Navíc komunita lidí, která kolem toho vzniká, je zkrátka neuvěřitelná. Kde jinde se chcete zeptat na něco, co řešíte a získat zpětnou vazbu od zkušených lidí z oboru, ale i jiných oblastí?

Šárka Čtveráčková, účastnice UXWell Design

Do UXWell jsem vstoupila jako naprosto nepopsaný list. Čekala jsem, co to se mnou udělá… a začaly se dít divy.

Nemusela jsem vůbec řešit svoji alergii na školu, protože „výuka“ probíhala naprosto odlišně. Hltala jsem všechny nové informace a zjistila, že tenhle obor je opravdu pro mě. Hurá, nebude ze mě striptérka :-)

Přístup Berky, Petra Štědrého a všech lektorů byl tak jiný, až se mi zdálo, že jsou z jiného světa… a taky že jo a já tam chci taky. A kde jsem teď, co mě UXWell vyplivlo? Mám spoustu kontaktů na lidi z oboru, dostala jsem se do UX komunity, získala jsem boží přátele a můžu pracovat pro cool společnost LMC jako UX designér. Jsem víc než spokojená a klíďo bych si to zopakovala. Tak třeba se uvidíme.

Martin Minařík, Siemens, (účastník UXWell Design 2015)

S cateringem od Berky a Zuzky jsem se setkal na pravidelných studijních víkendech UXWell a dalších UX akcích, kde se vždy o nás dokázali postarat více než královsky. Stravování obvykle nevěnuji příliš pozornosti, ale u Zuzčina cateringu jsem musel opravdu „smeknout“ a ocenit chuť pokrmů. Pokaždé jsme měli něco jiného, vždy byl široký výběr, množství co hrdlo ráčí a hlavně, vše byla domácí strava, žádné polotovary. Díky pravidelnosti studijních víkendů se dokonce v nabídce začalo objevovat přesně to, co jsem měl rád, či jsem zmínil, že mi chybělo. Forma vždy byla vhodně zvolená s uvážením konkrétní aktivity. Z víkendu jsem odjížděl vždy s plným a spokojeným žaludkem.

Napiš také svůj příběh

Od dubna budeš moci vyzkoušet UXWell na vlastní kůži. Otevíráme třetí ročník programu UXWell Design, půlroční program UXWell Research a pět samostatných otevřených kurzů.

Chystáme i další nové vzdělávací aktivity, zeptej se nás jaké.

--

--