Bewoners Veenendaal-Oost blij met winkelcentrum Buurtstede

Veenendaals Verhaal
valleinieuws
Published in
2 min readFeb 28, 2020

VEENENDAAL-OOST — De bewoners van nieuwbouwwijk Veenendaal-Oost zijn blij met het nieuwe winkelcentrum Buurtstede. Waar sinds mei 2019 10 winkels en/of cafetaria bij zijn gekomen waaronder een Lidl, Albert Heijn en Kruidvat. Ook is er door de grote parkeerplaats plek voor 300 auto’s.

Het is een doordeweekse dag maar de parkeerplaats staat goed vol en het is een komen en gaan van mensen op de fiets. Er lijkt goed gebruik gemaakt te worden van de nieuwe winkels in winkelcentrum Buurtstede.

De eerste winkel kwam daar in 2019; een Lidl. Dat was tevens de eerste vestiging van de winkelketen in Veenendaal. In de daarop volgende maanden opende meer winkels hun deuren. Sinds 29 januari 2020 is er ook een Albert Heijn.De meest recente aanwinst van het winkelcentrum is de Kruidvat die ruim een week geleden is geopend.

Bert en Mariëlle
“Ik kan nu snel eventjes langs de Kruidvat en voor grotere boodschappen langs de Albert Heijn of Lidl. Voor andere dingen, kleding of iets dergelijks, kan ik ook wel naar het centrum.” Aldus Bert, hij woont vlakbij het nieuwe winkelcentrum. “En als straks de bloemist open is, kan ik ook makkelijk een bloemetje halen voor de vrouw…”

Mariëlle is ook tevreden vertelt ze terwijl haar twee kinderen voorin bij haar in de bakfiets zitten. “Ik spring nu zo op de fiets. Het gaat veel sneller dan eerst hun twee in de auto zetten, parkeerplek zoeken, ga zo maar door.”

Peter en Anneke
“Ik mis eigenlijk niks. De Lidl heeft lekkere verse broodjes, ‘s avonds zou ik langs een snackbar kunnen en als straks de supermarkt geen peuken meer verkoopt kan ik nog daarlangs.” Zegt Peter van 68 jaar oud terwijl hij wijst naar de Vivant. Een Tabakspeciaalzaak. “Je hebt dus van alles, zelfs nog een crèche.”

Toch zijn er ook vraagtekens bij enkele winkels. “Schuin tegen over elkaar staan twee snackbars. Daar heb je een kapper en een stukje verder heb je er nog één. Dat vind ik wel vreemd”, zegt Anneke van 59 jaar. Ze vervolgt met: “Ik had ook graag nog een Action gehad of een Xenos. Er zijn veel kinderen hier en daar kan je wat klein speelgoed kopen.” Ze sluit af met: “Ach, ik kan nu wel gewoon fietsend.”

Door Menno Sluimers

Winkelcentrum Buurtstede in Veenendaal-Oost FOTO: MENNO SLUIMERS

--

--