De Vijf Van… Jelte van der Horst

Ede Today
valleinieuws
Published in
3 min readMar 11, 2020

Deze keer in #JongEde:

Poster This is Me — The Greatest School Musical — Bron: Instagram account @musicalhetstreek

Vanavond op 11 maart 2020 treedt de musicalgroep van Het Streek te Ede op in de Basiliek in Veenendaal, met hun versie van ‘The Greatest Showman’. Hierin speelt Jelte van der Horst de hoofdrol, maar wie is hij eigenlijk? Jelte vertelt ons wat over zijn vijf favorieten.

Mijn favoriete persoon

“Iemand die voor mij echt een voorbeeld is, is Kalvijn. Niet die van het Calvinisme, maar de relatief bekende jongen die YouTube video’s maakt. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik ook een YouTuber wil worden in de toekomst. Het is dat zijn levensinstelling mij heel erg aanspreekt. Hij is altijd enthousiast en lijkt een best wel ‘down to earth’ personaliteit te hebben. Daarnaast doet hij gewoon een beetje waar hij zin in heeft, op een manier dat anderen er ook nog van kunnen genieten. Dat is hoe ik later ook wil zijn.”

Een kledingstuk waar ik niet zonder kan

“Mijn favoriete kledingstuk is, om even heel eerlijk te zijn en dit komt misschien raar over, maar vrouwen broeken. Niet dat ik een travestiet ben of zoiets, maar ze zitten gewoon strakker dan mannen broeken en daarnaast sluiten ze bij de enkels veel beter aan.
Ik kwam erachter toen ik een keer een broek van mijn zus aandeed. Die zat zo veel fijner dan mijn broeken! Inmiddels is het dus ook niet meer: “Waar zijn mijn broeken gebleven?” Nu krijg ik echt boze appjes van mijn zus dat ik ze aan haar terug moet geven. Soms zijn er broeken die ze niet meer draagt of die ik praktisch gezien van haar heb afgepakt en die koop ik dan van haar over.”

Muziek die indruk op mij gemaakt heeft

“Muziek die ik vaak luister is de muziek van Green Day. Om de een of andere reden raakte dat mij heel erg. Vroeger luisterde mijn broer er veel naar en dat heb ik toen van hem overgenomen. In die tijd luisterde ik vooral naar hun paar populairste nummers. Momenteel heb ik een hele afspeellijst met alleen maar Green Day met volgens mij wel meer dan 50 nummers.”

Een film die ik nooit zal vergeten

“Een film die mij nog vers in het geheugen staat is ‘Les Misérables’. Er kwam in 2020 een film uit met die titel, maar die bedoel ik niet. Het is er eentje uit 2012, waarin Hugh Jackman ook de hoofdrol speelt. Toevallig is het ook een verfilming van een musical. Om de een of andere reden is die muziek me erg bijgebleven. De meeste nummers ken ik helemaal uit mijn hoofd.”

Mijn favoriete feestdag

“Deze vind ik heel moeilijk, maar ik denk kerst. Het is knus en warm. Daarnaast hangt er gewoon de gezellige sfeer. Het gaat om samenkomen en dat trekt mij wel.”

Door onze redacteur Joanne Koert (joanne@edetoday.nl)

Lees onze artikelen ook op edetoday.nl en volg ons op onze social media-accounts

--

--

Ede Today
valleinieuws

Wij zijn Ede Today! ☀️ | Jouw nieuwsvoorziening voor al het nieuws in en rondom Ede! | 📨 Contact: info@edetoday.nl