Jonge dj, Robin van Rijsbergen, staat op Defqon.1

‘Dit is echt een droom van mij’

Waaghalzen
valleinieuws
Published in
2 min readApr 16, 2020

--

Millingen aan de Rijn- Robin van Rijsbergen, beter bekend als Ephoric, staat op 27 juni op het grootste hardstyle festival in Nederland: Defqon.1. Een droom die uitkomt voor de 18-jarige DJ.

Binnen acht maanden is Ephoric schijnbaar uit het niets de grond uit geschoten. Hierbij ligt wel de nadruk op ‘schijnbaar’ want Robin heeft niet stilgezeten. Nummer na nummer werden in razend tempo uitgebracht en dit harde werk werd beloond toen hij te horen kreeg dat hij op 27 juni op Defqon.1 mag draaien.

Vanuit de studio in zijn slaapkamer bedenkt de jonge producer de ene na de andere melodie. en is vaak tot diep in de nacht bezig om dit tot weer een nieuw nummer te verwerken. ‘Ik ben pas acht maanden professioneel bezig in de hardstyle scene, en sinds 2012 ben ik al bezig met draaien’, vertelt Robin.

'Het balletje ging rollen'

‘Het begon op mijn kamer met wat remixen in elkaar zetten. Ik heb nog geëxperimenteerd met verschillende stijlen zoals bijvoorbeeld ‘dance muziek’, maar ik merkte dat hardstyle het beste bij mij paste. Ook ben ik begonnen op de Nederlandse pop academie, en sinds dit jaar studeer ik op de Herman Brood academie.’

Door de tijd heen begon Robins werk steeds meer op te vallen. ‘Ik mocht op privéfeestjes af en toe iets laten horen en later mocht ik voor het eerst 15 minuten in een club draaien. Toen ging het balletje rollen.’

Inmiddels draait Robin sinds ongeveer een jaar als ‘Ephoric’. Ook wordt hij steeds vaker uitgenodigd voor grote events, hoewel Defqon.1 met zijn ruim 60.000 bezoekers tot nu toe wel de kroon spant. ‘Dit is echt een droom van mij.’ Bekend Robin. ‘Ik ging tijdens de Nijmeegse vierdaagse feesten altijd naar de Matrixx at the park. Daar ontdekte ik mijn passie ervoor maar ik had toen alleen nooit kunnen bedenken dat ik zover zou komen als waar ik nu ben.’

De toekomst

Hoewel Defqon.1 natuurlijk al een hoogtepunt is in Robin zijn carrière, is dit nog lang niet het laatste wat we van hem zullen horen. ‘Muziek is voor mij heel belangrijk. Ik vind het leuk om mensen te entertainen en ik hoop dat mijn muziek mensen blij maakt, maar daarnaast kan ik er ook mijn gevoel in kwijt en wil ik dat op mensen blijven overbrengen.'

Ephoric is 27 juni te zien en te horen op de ‘Purple Stage’ in Biddinghuizen. De kaartverkoop zal de komende weken van start gaan op www.defqon1.com. Robin geeft nog als tip mee: ‘Wees er op tijd bij! De kaartenverkoop gaat heel hard.’

Robin van Rijsbergen tijdens een optreden in Nijmegen

--

--