Respect en bewondering voor Jumbo-personeel

Veenendaals Verhaal
valleinieuws
Published in
2 min readApr 3, 2020

--

Capelle aan den IJssel — Jumbo heeft sinds de persconferentie van Rutte op 23 maart, ingrijpende maatregelen genomen. Zo mag je vanaf nu niet met meer dan twee mensen in de jumbo komen, wordt er zoveel mogelijk met pin betaald en is het gebruik van een winkelwagen verplicht. Allemaal regels om het coronavirus niet verder te laten spreiden over Nederland. Zo heeft ook Jumbo Bruins deze regels. Maar wat vinden klanten van deze Jumbo hiervan?

Wat vindt u van de regel over het verplicht meenemen van een winkelwagen?
‘Ik snap dat het voor de veiligheid handig is om een kar mee te nemen, zeker voor het handhaven van de anderhalve meter. Maar wanneer ik maar 1 product nodig heb en er achter me aan wordt gerend omdat ik een winkelwagen mee moet nemen, vind ik wel wat ver gaan.’

U mag vanaf nu niet meer met mensen die u kent samen de winkel in. Snapt u deze regel?
‘Aan de ene kant wel. Je zorgt voor minder mensen in de winkel waardoor meer andere klanten naar binnen kunnen. Aan de andere kant vind ik het ook wel wat ver gaan om dit voor ons te beslissen. Als ik samen met mijn man naar de winkel wil, moet ik dat toch zelf kunnen beslissen? En opnieuw, om dan achter mij aan te rennen dat 1 van ons de winkel uit moet, vind ik echt wel ver gaan. We doen allemaal ons best in Nederland om zo min mogelijk naar buiten te gaan. Dan mag ik toch wel 1 keer met mijn man het huis uit?’

Hoelang denkt u dat deze regels nog blijven gelden?
‘Ik verwacht dat de regels tot minstens 1 juni zullen gelden en misschien nog wel langer. Ze zullen pas worden gestopt als de situatie in Nederland stabiel genoeg is en de ic’s niet meer overbelast zijn.’

Hoe vindt u dat de medewerkers van Jumbo Bruins met deze gekke tijden omgaan?
‘Ik heb heel veel bewondering voor de medewerkers. Iedereen staat klaar om de klant te helpen en als een product leeg is in de winkel, zoeken ze altijd een oplossing. Ik weet ook dat zij de nieuwe regels niet hebben gemaakt en dat ze het er maar mee te doen hebben om ze na te leven. Anderhalve meter afstand is soms wel lastig doordat er zoveel mensen werken en de lege vakken ook gewoon gevuld moeten worden. Maar ik ben de medewerkers enorm dankbaar dat ze zo hard blijven werken en heb enorm veel respect voor ze.’

Door: Luc Bosman

--

--