Redactie Veenendaal
valleinieuws
Published in
2 min readApr 20, 2020

--

Wat doe je als je bal wordt afgenomen?

Vandaag zijn we op bezoek bij Jurre Grijsbach. Sinds dit seizoen speler bij Eendracht ’30 Zondag 1. We nemen een kijkje in zijn leven nu hij niet meer mag voetballen. Wat doet hij om fit te blijven? Wat doet hij om de tijd te verdrijven en wat zijn ze drijfveren om sterker terug te keren dan hiervoor.

Voetbal

Ik baal ontzettend dat ik niet meer op het veld mag staan. Ik brak dit jaar eindelijk door in het eerste team en zat er echt lekker in. Ik maakte veel minuten bij het tweede elftal en blonk vaak uit. Sinds de winter kreeg ik steeds meer speeltijd. Het is dus erg jammer, dat ik deze lijn nu niet meer voort kan zetten. Ik voelde echt dat ik dicht tegen de basis aan zat. Desalniettemin laat ik me hierdoor niet uit het veld slaan. Ik ga in deze periode gewoon keihard trainen en aan mezelf werken”.

Fit blijven

“Ik probeer nu zoveel mogelijk voor mezelf te sporten. Ik heb natuurlijk mijn tuin en een bal om mezelf bezig te houden, maar ik moet ook fit blijven. Zo heb ik al verschillende fitnessapparatuur aangeschaft om in “shape” te kunnen blijven. Denk aan een bankje, dumbells, kettlebells en elastieken. Oh en natuurlijk mijn hardloopschoenen. Ik probeer elke dag minimaal een halfuur te gaan hardlopen. Dan helpt me enorm om fysiek en geestelijk in vorm te blijven. Even die buitenlucht in, zonnetje op je gezicht en wat frisse lucht”.

Tijdverdrijf

Natuurlijk ben ik niet de hele dag bezig met sporten. Ik denk dat ik Netflix ondertussen wel heb uitgespeeld. Ik vind het heerlijk om lekker op de bank te liggen met een filmpje erbij. Krentenbol in mijn linkerhand en een koude ijsthee in mijn rechter-. Ik kijk een beetje naar de bekende series: La casa de papel, Homeland, Ozark en Shooter. Je kent ze wel. Verder zit ik een beetje op mijn PlayStation. Een beetje “Call of duty” spelen of FIFA. Je moet althans wel aan het voetballen blijven he”.

Volgend seizoen

Ik heb gelukkig al te horen gekregen dat ik volgend seizoen weer bij het eerste elftal zit. Dit geeft me wel vertrouwen. Ik wil dit ook graag uit kunnen betalen. Het is dus ook te hopen dat we volgend seizoen weer het veld op mogen. Ik kan echt niet wachten om er weer te staan. Zondagmiddag drie uur. Het veld net wat groener dan normaal, het gras dat net wat verser ruikt en een bal die het witte net doet bollen. Er is toch niks mooiers dan dat”.

Joris Arnoldussen

--

--