Jmeter DB Connection

Furkan Tunay
Vakıf Katılım Ar-Ge Merkezi
3 min readJul 1, 2024

Bu yazımda Jmeter ile DB Connection ve Query çalıştırmayı anlatacağım.

  • JDBC Connection Configuration

DB Connection yapılandırmasını sağlayacak olan JDBC Connection Configuration elementini aşağıdaki yoldan ekledim.

Thread Group → Add → Config Element → JDBC Connection Configuration

JDBC Connection
JDBC Connection Configuration

JDBC Connection içerisinde Database Url, JDBC Driver Class, Username ve Password bilgilerimi doldurdum.

İlgili database e yetkisi olan bir username ve password bilgisi girilmelidir.

Configuration

Driver Class seçimine karşılık jar dosyasının Jmeter/Lib klasörü içerisine eklenmesi gerekir.

Microsoft.sqlserver class’ını seçtiğim için Driver dosyasını indirip, Jmeter/Lib klasörüne ekledim. Driver eklendikten sonra Jmeter yeniden başlatılıp DB Connection sağlanabilir.

Variable Name For Created Pool

Variable Name For Created Pool parametresi için kendi belirlediğim isim kullandım. Bu isim ile JDBC Connection Configuration ve JDBC Requestler arası ilişki sağlanacaktır.

DB Connection yapılandırmamı bu aşama ile tamamlamış oldum. JDBC Request ekleyerek query çalıştırabilirim.

Thread Group → Add → Sampler → Jdbc Request adımlarını izleyerek JDBC Request ekledim.

JDBC Request
JDBC Request

Variable Name Of Pool declared in JDBC Connection Configuration alanına yukarıda belirlediğim “DB” girdim ve Connection — Request arası ilişkiyi sağlamış oldum.

SQL Query alanına çalıştırılacak olan Query’i yazıp, Query’e uygun Query Type seçtim. Select sorgusu için Select Statement, diğer sorgular için Update Statement seçerek istek atılabilir.

  • Limit ResultSet : Queryden dönecek sonuç sayısı kısıtlanabilir. SQL — Top kullanımı olarak düşünülebilir.
  • Query Timeout : Timeout süresi belirlenebilir.
  • Result Variable Name: Query sonucunu dize olarak tutar.
  • Variable names: “değişkenadi_#” olarak dönen sonuç sayısını; “değişkenadi_1”,”değişkenadi_2" olarak ise sonuçlara ait ilk kolon değerlerini tutar.

Bu parametreler isteğe ve ihtiyaca bağlıdır. JMX’i run ettiğimde başarılı şekilde query’i çalıştırabildiğimi gördüm.

JDBC Request

JDBC Requestten dönen veriler, Regular Expression Extractor ile yakalanarak jmx içerisinde ihtiyaç olan alanlarda kullanılabilir.

Başarılı şekilde DB Connection sağlayıp, istediğim query’i jmeter üzerinden çalıştırabildim. Faydalı olması dileğiyle.

Keyifli okumalar.

--

--