Jmeter Test Sonuçlarını E-mail ile Göndermek

Furkan Tunay
Vakıf Katılım Ar-Ge Merkezi
3 min readMay 24, 2024

Jmeter ile ilgili daha önceki yazılarımda testlerin nasıl yapılacağını, nasıl daha kullanışlı ve okunabilir hale getirilebileceğini ele almıştım. Bu yazımda ise test sonuçlarını otomatik şekilde e-mail göndermeyi aktaracağım.

Public API ler ile oluşturduğumuz jmx üzerinden test sonuçlarını e-mail ile göndereceğim.

  • Mail gönderimini SMTP Sampler ile sağlayacağım. Thread Group → Add → Sampler → SMTP Sampler yolunu izleyerek samplerı ekledim.

Server Settings ve Mail Settings tablarına aşağıdaki bilgileri girdim.

  • Server: smtp.googlemail.com
  • Port: 587
  • Address From: Gönderen mail adresi
  • Address To: Alıcı mail adresi
Server Settings — Mail Settings

Auth Settings için gönderici mail adresi ve parolasını girip, Security Settings için ise “Use StartTLS” seçiyorum.

Auth — Security Settings

Son olarak Message Settings alanı ile mail içeriğini belirliyorum.

Message Settings
  • Subject: Mail konu başlığı
  • Message: Mail metin içeriği
  • Attach File: Test sonuçlarının doğru şekilde alınıp, maile eklenmesi için Listener içerisinde belirttiğim path’i kullandım.
Listener Path

Jmeter üzerinde SMTP Sampler ile ilgili alınacak aksiyonlarım bu şekilde. Mail gönderiminin sağlanabilmesi için gmail hesabımla ilgili aşağıdaki iki işlemi de gerçekleştirdim.

  1. Gmail Hesap Ayarları → Güvenlik → 2 Adımlı Doğrulama’yı aktif hale getirdim.
2 Adımlı Doğrulama

2. Jmeter için bir uygulama şifresi oluşturdum. 2 Adımlı Doğrulama menüsü içerisinden veya https://myaccount.google.com/apppasswords üzerinden ulaşılabilir.

Bir şifre üretildi. Bu şifreyi “Auth Settings” tabındaki “Password” alanına girdim.

JMX, mail gönderimi için hazır duruma geldi. Aşağıdaki şekilde çalıştırıp SMTP Samplerın başarılı olduğunu gördüm.

JMX — Mail Gönderimi
Mail Görünümü

SMTP Sampler kullanarak sonuçların mail ile gönderimini en basit hali ile görmüş olduk.

Aynı yapı ile farklı neler yapılabilir ?

  • View Results Tree için sadece Errors seçilerek, hata alan metot sonuçlarının mail ile gönderimi sağlanabilir.
  • View Results Tree içerisinde farklı (xml,csv, xlsx..) uzantılar ile sonuçlar configure edilerek gönderilebilir.
  • SMTP Sampler bir Controller içerisine koyularak, koşula bağlı mail gönderimi sağlanabilir.
  • SMTP Sampler — Message içerisinde Time veya farklı fonksiyonlar kullanırak mesaj içeriği zenginleştirilebilir.
Message da fonksiyon kullanımı
  • “Mailer Visualizer” Listenerı ile aynı mail ayarları yapılarak da mail gönderimi SMTP Sampler olmadan sağlanabilir.
Mailer Visualizer

Bu yazımda Jmeter üzerinden mail gönderimini anlatmış oldum. Faydalı olması dileğiyle.

Keyifli okumalar.

--

--